• Anonym (hej)

Jag blir inte våt längre?!

Jag har ett stort problem. Jag blir aldrig våt längre fastän jag är kåt. Detta problem hade jag aldrig för något år sedan, då var allt helt normalt. Men sen typ 1,5-2 år tillbaka så blir jag inte våt vilket är frustrerande för killen tror att jag inte är kåt vilket jag är. Jag har inget preventivmedel som skulle kunna orsaka detta problem, och jag vet att många verkar ha upplevt detta så nu undrar jag vad jag kan göra åt saken?? Mår verkligen dåligt när jag tänker på det. Ska boka tid hos gyn, men undrar om ni har några mer råd för mig som jag kanske själv kan göra för att förbättra detta? Snälla hjälp!

• Svar på tråden Jag blir inte våt längre?!
  • Anonym (anonym)

Har du testat glidmedel? Det hjälper när man har svårt att bli våt. Finns många olika märken, både med och utan smaksättning. Kolla på apoteket eller på nätet.

• Anonym (hej)
    Anonym (anonym) skrev 2018-01-20 15:05:54 följande:

Har du testat glidmedel? Det hjälper när man har svårt att bli våt. Finns många olika märken, både med och utan smaksättning. Kolla på apoteket eller på nätet.

Ja, men vill helst inte behöva använda det för det känns jobbigt att behöva ta till det som hjälpmedel.
  • Anonym (hoho)

Kan det ha något med din vätskebalans att göra? Jag har hört att vissa kvinnor dricker vatten innan det vankas sex, men jag har inget belägg för att det skulle fungera.

Det skadar dock inte att testa.

• Anonym (hoho)
    Anonym (hej) skrev 2018-01-21 13:38:40 följande:
    Ja, men vill helst inte behöva använda det för det känns jobbigt att behöva ta till det som hjälpmedel.
    Jag och min fru använder glidmedel relativt ofta. Det händer ofta att hon är blöt i början av samlaget, men att hon blir lite torrare efter tio minuter eller så. När de händer så brukar vi använda glidmedel, och det är inget som vi skäms över.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (hej) skrev 2018-01-21 13:38:40 följande:

Jag har använt det länge, sen i 20-års åldern, man kan använda dem med smak tex jordgubbssmak så blir det roligare och godare...Ser inget problem med det.

Hellre glidmedel än skavsår ! Fniss
  • Anonym (Frida)

Hur gammal är du? Kan det vara östrogen som börjar sjunka? Hur som helst, använd glidmedel. Det hjälper till. Gärna i en bra förpackning som är enkel att ta mera ur under pågående akt. En sort från apoteket kräver typ tre händer så fast själva gelen är bra så använder jag en annan med enkel pump.

• Anonym (Hmm)

Skulle just fråga om ålder ...kan ju även hända att yngre kvinnor torkar ut men ..
    Min kärring är snart 50 - klart påbörjat klimnakterium - vi använder glid för att hon slappnar av bättre då. Långa förspel med behandling av brösten gör att det inte behövs ibland ....det blir vått nog ändå liksom ... hahaha
    Köpte även någon "knoppkräm" att smörjas på sprattelknappen men den .... verkar inte funka alls.
    Med glidmedlet så slappnar hon av för att hon vet att det kommer att funka och då blir det kanon för oss båda.
    I vår ålder så torkar Musse och Göte mjuknar ibland men .... wtf - funkar om man hjälps åt. Ibland är man ju som kåta 20-åringar samtidigt och då jävlar ...hahaha
    Igår morse hade vi "bakfyllesex" som var riiiiktigt bra för båda ..ålder sitter bara i huvudet Cool

• Anonym (hej)
    Anonym (Frida) skrev 2018-01-21 16:05:32 följande:

Hur gammal är du? Kan det vara östrogen som börjar sjunka? Hur som helst, använd glidmedel. Det hjälper till. Gärna i en bra förpackning som är enkel att ta mera ur under pågående akt. En sort från apoteket kräver typ tre händer så fast själva gelen är bra så använder jag en annan med enkel pump.

Jag är bara 22 år, det är väl konstigt om jag ska behöva använda glidmedel framöver "resten av livet"? Vill ju liksom att det ska funka som vanligt för mig :(
  • Anonym (hej)
    Anonym (hoho) skrev 2018-01-21 14:05:49 följande:

Kan det ha något med din vätskebalans att göra? Jag har hört att vissa kvinnor dricker vatten innan det vankas sex, men jag har inget belägg för att det skulle fungera.

Det skadar dock inte att testa.

Tror inte att det har med vätskebalansen att göra för jag dricker väldigt mycket vatten om dagarna...
  • Anonym (hej)
    Anonym (anonym) skrev 2018-01-21 15:42:34 följande:
    Jag har använt det länge, sen i 20-års åldern, man kan använda dem med smak tex jordgubbssmak så blir det roligare och godare...Ser inget problem med det.

Hellre glidmedel än skavsår ! Fniss
    Hade jag haft en fast sexpartner hade jag inte brytt mig så mycket om det.. Men nu tex när jag precis börjat träffa en kille jag gillar så vill jag liksom att det ska komma naturligt och inte behöva använda glidmedel.. tycker bara att det känns som en jobbig process :(
Svar på tråden Jag blir inte våt längre?!