Inlägg från: Anonym (hoho) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hoho)

Jag blir inte våt längre?!

Kan det ha något med din vätskebalans att göra? Jag har hört att vissa kvinnor dricker vatten innan det vankas sex, men jag har inget belägg för att det skulle fungera.

Det skadar dock inte att testa.

• Anonym (hoho)
    Anonym (hej) skrev 2018-01-21 13:38:40 följande:
    Ja, men vill helst inte behöva använda det för det känns jobbigt att behöva ta till det som hjälpmedel.
    Jag och min fru använder glidmedel relativt ofta. Det händer ofta att hon är blöt i början av samlaget, men att hon blir lite torrare efter tio minuter eller så. När de händer så brukar vi använda glidmedel, och det är inget som vi skäms över.
  • Anonym (hoho)
    Anonym (anonym) skrev 2018-01-21 22:25:33 följande:

Jag funkar så här, utan kondom då kan det gå utan glidmedel, men med kondom måste jag alltid använda glidmedel. Tror att det beror på hur kroppen reagerar på gummi. Har inget med hur upphetsad jag är.

Testa mycket längre förspel, och gå och testa er båda två så ni inte har några könssjukdomar så kan ni använda p-piller eller annat skydd sen om det är kondomen som är problemet.

Jag skulle inte rekommendera p-piller vid den här typen av problem. Nu är jag i och för sig man, men jag har ändå nästan 25 års erfarenhet av att leva tillsammans med kvinnor. Det finns inget som har hämmat sexlivet så mycket för mig och de kvinnor som jag har levt med som p-piller.

I min värld så är spiral ett mycket bättre alternativ än p-piller och andra hormonbaserade preventivmedel.
Svar på tråden Jag blir inte våt längre?!