• Anonym (H2O)

Destillerat vatten

För mindre än en vecka sen har jag börjat att endast dricka destillerat vatten. Har noga forskat i detta och vill nu leva renare.

Destillerat vatten är alltså rent vatten, utvunnet ur kokat och ångat vatten. Det innehåller alltså noll mineraler (elektrolyter), ingen fluorid, inga orenheter och parasiter och vad det nu kan förekomma i vanligt kranvatten.

Jag har beställt hem en destilleringsapparat från Amazon (bor i USA) som kan tillverka 3.75 liter vatten på ca 5 timmar, är liten nog att stå på diskbänken brevid kaffeapparaten. Det är lite jobbigt att släpa hem 1 gallon dunkar vatten från affären, jag använder minst 1 gallon/dag.

Jag känner mig renare, det smakar så mycket bättre och är lättare att dricka eftersom det är tunnare. Det har fått mig att vilja leva renare i överlag, jag äter mer grönsaker, bär och frukt för att få i mig organiska mineraler som gått igenom fotosyntesprocessen och kan tas upp av cellerna och användas.

Destillerat vatten är negativt laddat och drar ut positivt laddade toxiner och klägg ur kroppen, likt en magnet, som gör noll nytta och orsakar sjukdomar. Jag har även börjat dricka ofiltrerad ÄCV varje dag, en msk med destillerat vatten och lite rå honung, två ggr/dag.

Jag har redan gått ner från 70 kg till 67! Har inte haft diarréer, däremot kunna gå på toan varje morgon och tömt tarmen. Innan var jag mer förstoppad, kunde gå på toan varannan/var tredje dag. Kissar lite oftare dock än innan.

Jag har fått lite mer energi, känner mig piggare och känner mig redo att börja motionera. Min målvikt är ca 61-63 kg. Jag märker att huden inte är lika torr längre, allt känns mer återfuktat. Jag känner mig klarare i huvudet. Sover bättre och djupare.

Finns det fler här som övergått helt till dest. vatten? Jag funderar på att köra 2~3 dagars fasta endast på detta kanske en gång i månaden också.

Det påstods ju förut att det var rent utav livsfarligt att dricka endast dest. vatten, att de röda blodkropparna sprängdes och man dog. Men det visade sig vara en lögn. Varför? Varför vill de inte att vi dricker PURE vatten, alltså rent vatten?

De sa att destillerat vatten är farligt, men om man byter ut ordet destillerat mot rent, så låter det ju totalt sjukt att rent vatten skulle vara farligt att dricka.

Jag har för mig att även bibeln pratar om destillerat vatten som en välsignelse från Gud. Intressant det där. De som sysslat med detta i 10,20,30 plus år påstår att detta är den heliga graalen, the fountain of youth osv. De som är 60 år ser ut som 30,40 år bara. Så jag känner mig upprymd att jag upptäckt detta. Skulle vara kul att komma i kontakt med fler rent vatten drickare!

• Svar på tråden Destillerat vatten
  • Anonym (g)

Låter som mycket krångel för något som typ kommer göra 0 skillnad i ditt liv. Allt det där du känner känner man om man börjar dricka mer vatten, och då menar jag även kranvatten.

Du verkar ha läst en del pseudovetenskap, vilket jag bara kan skaka på huvudet åt, men om du mår bättre av att göra som du gör så kan du självfallet fortsätta, placeboeffekten skall ej underskattas.

• Anonym (H2O)

Jo, jag känner till placeboeffekten, jag är inte helt outbildad. Jag ska fortsätta med detta, om jag mår lika bra/ännu bättre om ett år från nu så har jag i alla fall bevisat för mig själv att detta fungerar och är att föredra för bättre hälsa.

Jag vet att det finns skeptiker till allt, vilket är bra så att man kan motbevisa. Om du själv aldrig testat dest. vatten så kan du ju omöjligen -veta- nåt du heller. De gamla rönen är ju redan motbevisade att vara en lögn. Man kan undra varför.

• Anonym (Rön?)

Vilka gamla rön menar du?

• Anonym (.)

Kroppen behöver ju mineraler och salter. Tänk dig för innan du utsätter dig för fara.

Dessutom att propagera för att det fu gör är bra, när du bara testat i en vecka och inte har nån kunskap om långvarig påverkan.... skrämmande

• Anonym (H2O)
    Anonym (.) skrev 2018-01-22 00:12:10 följande:

Kroppen behöver ju mineraler och salter. Tänk dig för innan du utsätter dig för fara.

Dessutom att propagera för att det fu gör är bra, när du bara testat i en vecka och inte har nån kunskap om långvarig påverkan.... skrämmande

Men vi får bara ca 5% av vårt mineralintag från kranvatten, vilket dessutom är mikroskopiskt grus (inom situationstecken, kan ej göra dessa här i inlägg), eftersom grundvatten drar med sig jordens mineraler/grus/grundämnen.

Dessa mineraler är för stora för att nå in i cellerna och samlas som klägg i kroppens organ och orsakar bl.a. gallsten och njursten och diverse sjukdomar.

De organiska mineraler vi behöver finns i växtriket och har gått igenom fotosyntesprocessen/filtrering och kan direkt tas upp i blodsomloppet och distribueras ut till cellerna. Kokosnötsvatten är ett prima exempel på en elektrolytisk dryck som verkligen absorberas av kroppen, innehåller bl.a. mer kalium än bananer.

Man kan även ta epsomsaltbad i badkaret för att ta upp magnesium genom huden tex. Avslappnande och hälsosamt.

Jag tänkte ta ett blodprov nästa vecka för att mäta mina elektrolyter som Na, K+ och magnesium. Och sen upprepa testet om ett år. Man kan ju inte mäta på cellnivå, men det märker man ju på välbefinnandets vara eller icke vara.

Vanligt kranvatten innehåller ju även ohälsosamma spårämnen som barium, koppar, klorid och fluorid (i alla fall här i USA) vilket försvinner genom destilleringsprocessen, förutsatt att man har ett VOC (volatile organic compound) filter i sin destilleringsapparat. En destilleringsapparat har en rostfri stålkanna som man fyller med vatten som kokar och ångan samlas upp genom ett glasrör som droppar ner i en glaskanna. Efter några destilleringsprocesser så är botten på stålkannan igenkalkad med ett tjockt lager klägg. Såg en som destillerat vatten i Holland, resterna på botten såg ut som svart, äcklig olja. Detta är alltså icke bioavaliable (citationstecken) mineraler och gifter som gör oss sjuka.

Jag HAR gjort omfattande och grundliga studier angående detta, känner mig säker nog nu att inkludera detta i mitt liv själv. Jag propagerar (citationstecken) inte för detta, jag undrade om det finns fler här som dricker dest. vatten. Om någon blir nyfiken så är det deras ansvar att undersöka detta för sig själva som vuxna människor. Detta är ju inget tvång, men det skadar ju inte att höra något nytt. Det är upp till var och en.
  • Anonym (H2O)

För att inte tala om att dest. vatten smakar så mycket bättre. Det smakar rent, för att det är rent!

• Grande Rock
    Anonym (H2O) skrev 2018-01-22 02:40:22 följande:

För att inte tala om att dest. vatten smakar så mycket bättre. Det smakar rent, för att det är rent!

Om mineral och salt är borttaget kan det rimligtvis inte smaka någonting.
    Att tro är att inte veta
  • Anonym (H2O)
    Grande Rock skrev 2018-01-22 03:38:24 följande:

Om mineral och salt är borttaget kan det rimligtvis inte smaka någonting.

Jo, det smakar -rent-. Testa själv? Eller?

En sak den definitivt inte smakar och som jag saknar är förorenat. Rent vatten är endast väte och syre, inget annat.

Regnvatten är också destillerat men blir oftast direkt förorenat igen pga miljöförstöring och utsläpp.

Att dricka vanligt kranvatten är som att moppa golvet med skitigt vatten. Dvs, skitvattnet kan inte rengöra eftersom det redan är mättat (citationstecken). Vanligt kranvatten kan inte rengöra kroppen eftersom det är positivt laddat, dest. vatten är negativt laddat och fungerar som en magnet på inorganiskt klägg.

Det är ett val helt enkelt man får avgöra personligt. Jag hör väl av mig om ett år igen här och berättar om jag fortfarande lever eller om jag frodas och ser ut och känner mig som 10 år yngre. ;)
  • Anonym (g)
    Anonym (H2O) skrev 2018-01-22 05:22:20 följande:
    Jo, det smakar -rent-. Testa själv? Eller?

En sak den definitivt inte smakar och som jag saknar är förorenat. Rent vatten är endast väte och syre, inget annat.
    Regnvatten är också destillerat men blir oftast direkt förorenat igen pga miljöförstöring och utsläpp.

Att dricka vanligt kranvatten är som att moppa golvet med skitigt vatten. Dvs, skitvattnet kan inte rengöra eftersom det redan är mättat (citationstecken). Vanligt kranvatten kan inte rengöra kroppen eftersom det är positivt laddat, dest. vatten är negativt laddat och fungerar som en magnet på inorganiskt klägg.

Det är ett val helt enkelt man får avgöra personligt. Jag hör väl av mig om ett år igen här och berättar om jag fortfarande lever eller om jag frodas och ser ut och känner mig som 10 år yngre. ;)
    Det finns väldigt många olika dieter och trick som bygger på pseudovetenskap, de flesta av dom dör man inte av, så dessa människor kan se ut som alla andra. Om du får i dig salter på annat håll så är det liksom inget som kommer göra dig sjuk, så visst, du kommer att leva om ett år och tro att din nya vana har stärkt ditt sinne, vilket är fullkomligt ointressant för resten av oss.
Svar på tråden Destillerat vatten