• Fritidsmamman

Hur många olika aktiviteter har ditt barn i veckan?

Hejsan!

- Jag är lite nyfiken på hur många olika aktiviteter era barn har i veckan?

- Hur gamla är barnen?

- Hur många timmars träning varje vecka? Antalet matcher/spelningar/tävlingar?

- Vilka veckodagar är dessa aktiviteter? - Om ni fick önska, är då vardag eller helg bäst? Ur vuxnas perspektiv? Ur barnens perspektiv?

- Slutligen: Vad kostar träningsavgiften? Termin/år? Utrustning? Ev. kringkostnader (t ex. matchkostnader - dvs. inte bensin/resekort till- och från aktiviteten).

Tacksam om så många som möjligt vill svara. :)

• Svar på tråden Hur många olika aktiviteter har ditt barn i veckan?
  • lövet2

13 år. En aktivitet; en konstkurs. Gratis. 2 timmar i veckan på måndagar. Perfekt dag.

• Carambolan

Min tioåring är scout. De har möte en vardagkväll per vecka, två timmar, och sen hajk en helg per termin och läger en vecka på sommaren. Tror terminsavgiften är typ 500. Sen går han på kulturskolan och spelar instrument en timme per vecka, det är också vardag men ligger i anslutning till skolan så han går själv dit. Kostar en tusenlapp per termin. Sjuåringen går på dans en gång i veckan, det är en timme på söndagar. Kostar också typ en tusenlapp. Femåringen började på sin första aktivitet förra terminen och det är barndans på samma ställe som syrran. Samma dag också men passet innan så jag eller maken brukar ta med båda barnen och passa på att få lite egentid på fiket eller bibblan med den av dem som inte är på dansen.

• EnFru

17 åringen studerar men spelar innebandy ibland, mesta lediga tiden går till flickvännen nuförtiden.

13 åringen spelat fotboll i 6 år (träning 3 dagar/vecka plus matcher) men har paus nu för att eventuellt byta till ishockey. Så för tillfället är det ishockey två dagar i veckan, innebandy två dagar i veckan och gymnastik en dag i veckan.

11 åringen simmar 1 dag i veckan, rider 1 dag i veckan och gymnastikträning två dagar i veckan och dans 1 dag i veckan.

Därtill lever de på skridskoplanen eller i slalombacken varje ledig minut.

Blir en massa köras och planeras, speciellt då vi bor 30 min från stan, men så länge de själva vill och man ser glädjen i det är det såklart värt det.

Ishockeyn kostar drygt 500/månad plus utrustning m.m, fotbollen kring 10000/året plus utrustning m.m, innebandyn kring 1000/året plus utrustning, ridningen slipper vi billigt undan då det är en bekants hästar 100/gång plus utrustning, simningen minns jag inte men inga stora kostnader.

• Duckan

11-åring som spelar fotboll.
    Just nu, träning en gång i veckan, 1 tim. Framåt vårkanten två gånger samt matcher.

• Duckan

Så där ja, glömde hälften.

Terminskostnad 1200 kr.
    Utrustning, inte full koll, men uppåt 1500 kr med allt.
    Tränar tisdagar och torsdagar. Matcher på helgerna.
    Helt ok dagar för oss och hon är stor nog att ta sig dit själv. Matcherna får vi köra till. Enda tråkiga med helgerna är att vi inte kan åka till landet så ofta som vi vill.

• ostpaj

Min 5-åring går en timme gymnastik på lördagmornar. Perfekt dag, tycker jag! Betalar 600kr/termin. Och det är 10ggr per termin :)

• PH76

5åring

- Gymnastik, 1 timma i veckan
    - Simning, 1 timma i veckan
    - Teater, 1 timma i veckan

• Daimstruten

13åring som rider 1 gång per vecka samt basket 3 ggr per vecka plus match ca varannan helg.

Ridning kostar ca 11-12 tkr per år plus ett par ridläger ca 10 tkr för dom tillsammans. Ridutrustning ca 2 tkr per år.

Basket ca 2 tkr/år. Utrustningen (skor egentligen) kan kosta mellan 700-2000 kr.

• minerva123

5-åring och 3-åring: Inga regelbundna, schemalagda aktiviteter alls. Simskola kommer att bli aktuellt för 5-åringen snart, men det är det enda.

Svar på tråden Hur många olika aktiviteter har ditt barn i veckan?