• Anonym (O)

Mitt ex vägrar ge en förklaring

Anonym (asdf) skrev 2018-01-23 22:30:31 följande:

Han ser väl dig som historia och vill gå vidare. Är det slut så är det ju faktiskt ganska meningslöst att sitta och samtala om det.

Bästa du kan göra är att gå vidare du också.

Ursäkta? Herregud...
  • Anonym (O)
    Anonym (Same) skrev 2018-01-23 22:50:35 följande:
    Det är faktiskt inte så enkelt. Att bli lämnad är en sak men att bli lämnad utan att ens få en förklaring till varför är vad jag skulle kalla för att bli utsatt för psykisk misshandel. Det är aldrig okej att behandla någon så och TS reaktion att instinktivt vilja veta varför han lämnade henne visar bara att hon är en fullt normal människa!
    Precis
  • Anonym (O)
    Anonym (asdf) skrev 2018-01-23 23:01:13 följande:
    Anonym (O) skrev 2018-01-23 22:51:08 följande:Ursäkta? Herregud...
    Och vad tror ni ts kommer att vinna på att ligga på honom om en förklaring? Inte ett skit.

Det har jag aldrig menat heller. Däremot är det bara skadade människor som beter sig på det viset som han har gjort.

Jag har själv råkat ut för liknande. Blev lämnad av mitt ex efter en 10-årig relation och utan någon som helst förklaring. Dessutom per sms då han bara stack utomlands (flyttade, visade det sig). Väldigt sjukt beteende av en 34-åring. Det tog mig 3 år innan jag repade mig från det där, och jag gick även i terapi då. Psykologen menade att vi människor behöver ett avslut för att kunna gå vidare, vilket han alltså förnekade mig genom sitt beteende. Så vi fick istället iscensätta ett avslut under terapin.
  • Anonym (O)
    SysterY skrev 2018-01-24 01:00:48 följande:
    Självklart är det alltid bäst att få ett korrekt avslut när en relation tar slut. Men det är inte alla som orkar/vill/kan ge en förklaring eller ge ert bra avslut och det får man tyvärr bara acceptera. Att stalka någon gör definitivt inte saken bättre, snarare tvärtom.
    Absolut, men har man någonsin blivit lämnad så vet man att det inte är så lätt att bara bestämma en sån sak. Jag var t ex alldeles för uppriven och förstörd för att kunna tänka klart. Helt normal reaktion dessutom.
Svar på tråden Mitt ex vägrar ge en förklaring