• Anonym (Alltskit)

Mitt ex vägrar ge en förklaring

Min pojkvän gjorde slut för en vecka sedan. Det kom helt oväntat och jag fick ingen förklaring. 

Har under den här veckan skickat sms och ringt för jag kan inte gå vidare utan att ens veta varför han lämnat mig, men han vägrar prata med mig. 
    Enda svaret jag fått är: 
    "Det är ditt bekymmer att du inte kommer över mig, lös det på egen hand."

Det både kokar av ilska inuti mig samtidigt som jag gråter floder!
    Hur kan en människa vara så känslokall mot någon man delat livet med? Han var min stora kärlek!

• Svar på tråden Mitt ex vägrar ge en förklaring
  • vargeros

Var med om exakt samma sak, vi var förlovade allt var bra trodde jag, sen gjorde hon slut via sms kom bara hit för att hämta sina saker vägrade att prata om det och jag har aldrig fått en förklaring

Det är fruktansvärt att bli behandlad så, och man känner sig som en pryl som bara kunde kastas bort och inte en människa

Men vad ska man göra? Om personen vägrar ha samtalet så är det ju så,man får helt enkelt försöka plocka upp bitarna och fortsätta ,men förstår verkligen hur du känner efter ett sånt svek ,it sucks

• Anonym (asdf)

Han ser väl dig som historia och vill gå vidare. Är det slut så är det ju faktiskt ganska meningslöst att sitta och samtala om det.

Bästa du kan göra är att gå vidare du också.

• Anonym (Same)
    Anonym (Alltskit) skrev 2018-01-23 22:00:13 följande:

Min pojkvän gjorde slut för en vecka sedan. Det kom helt oväntat och jag fick ingen förklaring. 

Har under den här veckan skickat sms och ringt för jag kan inte gå vidare utan att ens veta varför han lämnat mig, men han vägrar prata med mig. 

Enda svaret jag fått är: 

"Det är ditt bekymmer att du inte kommer över mig, lös det på egen hand."

Det både kokar av ilska inuti mig samtidigt som jag gråter floder!

Hur kan en människa vara så känslokall mot någon man delat livet med? Han var min stora kärlek!

Har varit med om samma sak och vet exakt vilket helvete du går igenom. Man fylls av hat och kärlek på samma gång och man fattar verkligen inte vad som hänt och vad man gjort, vilket ytterligare spär på lidandet. Man undrar hur fan någon människa kan behandla andra så vidrigt?

Jag kan tyvärr inte ge dig något bra svar på vad du ska göra. Vad jag däremot kan säga är att du inte ska klandra dig själv för detta. Det är troligtvis honom det är fel på för hade han varit en fullt normal och hederlig människa hade han aldrig utsatt dig för något sånt här.

Får jag fråga hur länge ni var tillsammans?
  • Anonym (Same)
    Anonym (asdf) skrev 2018-01-23 22:30:31 följande:

Han ser väl dig som historia och vill gå vidare. Är det slut så är det ju faktiskt ganska meningslöst att sitta och samtala om det.

Det är faktiskt inte så enkelt. Att bli lämnad är en sak men att bli lämnad utan att ens få en förklaring till varför är vad jag skulle kalla för att bli utsatt för psykisk misshandel. Det är aldrig okej att behandla någon så och TS reaktion att instinktivt vilja veta varför han lämnade henne visar bara att hon är en fullt normal människa!
  • Anonym (O)
    Anonym (asdf) skrev 2018-01-23 22:30:31 följande:

Ursäkta? Herregud...
  • Anonym (O)
    Anonym (Same) skrev 2018-01-23 22:50:35 följande:
    Det är faktiskt inte så enkelt. Att bli lämnad är en sak men att bli lämnad utan att ens få en förklaring till varför är vad jag skulle kalla för att bli utsatt för psykisk misshandel. Det är aldrig okej att behandla någon så och TS reaktion att instinktivt vilja veta varför han lämnade henne visar bara att hon är en fullt normal människa!
    Precis
  • SysterY

Han har gjort slutt, du fortsätter att ta kontakt med honom genom att sms och ringa (stalker varning?) Och han ber det mer eller mindre dra åt helvete. Ge upp och gå vidare. Du kommer aldrig få något svar om varför han gjorde slut.

Uppenbarligen så var inte du hans stora kärlek och han hade tydligen inte samma känslor som dig.

• SysterY
    Anonym (Same) skrev 2018-01-23 22:50:35 följande:

Jämför du att bli lämnad utan förklaring med psykisk misshandel?! Visst det är synt om ts som inte får någon förklaring och ja det fegt av exet att inte ge förklaring med det är ts mig fan inte psykisk misshandel!
  • Anonym (Same)
    SysterY skrev 2018-01-23 22:54:57 följande:

Han har gjort slutt, du fortsätter att ta kontakt med honom genom att sms och ringa (stalker varning?) Och han ber det mer eller mindre dra åt helvete. Ge upp och gå vidare. Du kommer aldrig få något svar om varför han gjorde slut.

Uppenbarligen så var inte du hans stora kärlek och han hade tydligen inte samma känslor som dig.

Ursäkta franskan men det där var väl ändå ett jävligt okänsligt inlägg? TS mår uppenbarligen jättedåligt just nu över att ha blivit lämnad (som 100% av alla normala människor gör), och lägg då till att killen inte ens kan vara karl nog att berätta VARFÖR han lämnade henne... Det är ett dåligt beteende av killen! Att TS sen messar honom för att få ett svar gör henne inte till en stalker utan det gör henne till mänsklig! Det är killens beteende som gjort att hon gör det, så lägg inte skulden på killen!

Och för guds skull, visa lite ödmjukhet för någon som lider!!
Svar på tråden Mitt ex vägrar ge en förklaring