• Anonym (Ex)

Mitt ex vägrar ge en förklaring

Hej! Jag förstår att det är jobbigt, ska ge dig ett annat perspektiv, jag har nämligen gjort slut med mitt ex utan att vilja berätta. Jag kände att allt som var dåligt berodde på honom. Han sökte konflikter hela tiden, tvingade mig att lyssna på radio som handlade om hans politiska åsikter som jag inte höll med om och fick mig att må dåligt, han vägrade inse att han kunde göra fel, bad aldrig om förlåtelse och kunde aldrig visa sig svag. Jag försökte göra slut utan att berätta detta för honom, för jag ville inte såra honom, inte vara elak och inte att det skulle bli konflikter mellan oss, men han pressade mig så jag berättade lite grann, hittade på lite grann och så vidare. Egentligen hade jag inte velat säga nånting, jag tyckte det var tillräckligt sårande att jag dumpade honom och ville inte strö salt i såren. Att vissa kallar detta psykisk misshandel övergår mitt förstånd, även om jag i efterhand tänker lite att jag kunde sagt mer till honom. Jag har också sagt lite mer senare, när han har frågat, men han har väldigt svårt att ta till sig hur illa han har gjort mig. Jag försökte visa hänsyn, och inte såra mer än nödvändigt.

Svar på tråden Mitt ex vägrar ge en förklaring