• Anonym (ace)

Mitt ex vägrar ge en förklaring

Vissa i den här tråden verkar inbilla sig att ett värdigt avslut på en relation är en rättighet. Det är det inte. Hur kasst det än är av TS ex att inte vilja kommunicera så är det inte OK att TS pushar med att försöka starta/upprätthålla en kommunikation.

Dessutom kanske TS bör fundera på vad hon skulle få ut av an förklaring. Vill TS verkligen höra att hennes avsugningar är så dåliga att han helt tappat sexlusten, att efter att ha lärt känna TS och hennes familj kommit fram till att han inte vill ha de generna i sina barn, att han helt enkelt har träffat en yngre bättre modell, att hon dödar all glädje och livslust med sitt eviga ältande och gnällande, att han inte tål att gafflarna ligger i det facket i besticklådan, eller vad det nu är som finns i botten?

Anonym (Same) skrev 2018-01-24 12:38:57 följande:
    Okej, låt oss säga att det är stalking hon håller på med (vilket jag och många andra inte håller med om men vi lämnar det tills vidare). På vilket sätt tycker du att du hjälper situationen mer att kalla henne stalker än att faktiskt komma med konkreta råd om hur hon ska göra för att inte kontakta honom? Du skriver ju själv under på att det är normalt att bli frestad att kontakta, så onormalt är ju knappast TS beteende!
    Jag har utgått från att TS är mer eller mindre normalbegåvad. Men om hon som du verkar vilja påvisa har begränsningar i sin mentala förmåga så kan jag visst hjälpa...
    1) Ring inte.
    2) SMSa inte
    3) maila inte
    4) messa inte på FB, snap, insta, m. fl. andra kanaler.
  • Anonym (ace)
    Anonym (Fy) skrev 2018-01-24 12:59:59 följande:
    Det är en mindre en rättighet att den man är tillsammans med och som investerat i en nära relation med en ska släppa en samma sekund som man skickar ett fegt sms med texten ?Det är slut?. Man får räkna med att när man har en relation med en MÄNNISKA så kan man inte stänga av dom som en tv. Ena dagen är man tillsammans och delar allt som ts säger och andra säger den ena att det är slut och vägrar prata mer om varför hen tagit det beslutet.

Hen kan då inte se det som sin rättighet att den förbluffade partnern inte ska ställa frågor, speciellt inte under tidsspannet av en VECKA!

Än mindre har hen rätt att slösa polisens resurser genom att gå till stationen och anmäla partnern för att hen hört av sig.

Det är du som har psykiska begränsningar, inte ts.
    Jag vet att det kan vara svårt för dig och vissa andra att förstå, men nej, det är ingen rättighet. Den som vill påstå att det är en rättighet får faktiskt visa detta genom att länka till korrekt paragraf i svenska  lagboken, eller FNs resolutioner. Vad du eller jag eller grannen tycker är vanligt hyfs är inte detsamma som en rättighet.

Jag har inte skrivit något om att gå till polisen, det är din egen projektion. Jag har inte heller skrivit att TS har psykiska begränsningar, jag har skrivit att du verkar vilja påstå det genom att indikera att TS inte själv har förstånd att veta att enklaste sättet att inte kontakta någon är att.... Inte ringa, SMSa, maila, messa eller på annat sätt söka kontakt.
  • Anonym (ace)
    Anonym (Fy) skrev 2018-01-24 13:19:12 följande:
    Haha, FN?! Shit vad långt du drar allt för att få trycka ner en människa som redan ligger. DU får ju gärna då länka till ?korrekt paragraf i svenska lagboken eller FN:s resulotioner? där det står att det är en rättighet att kunna göra slut på långa och djupa relationer genom att knäppa med fingrarna och gå upp i rök och sen håna sin partner när den under loppet av en vecka skickar några sms. Visa du vilken paragraf som stöder tesen att ts ex har som rättighet att slippa en enda fråga eller missat samtal från ts i denna situation.
    Fortsätt tro att en person som lämnar en relation har en skyldighet att förklara sig, och fortsätt tro att en person som blir lämnad har en rättighet till en förklaring. Det är OK. Jag inser att det inte går att diskutera med personer som förlorat sitt grepp om verkligheten.
  • Anonym (ace)

Anonym (Same) skrev 2018-01-24 15:00:03 följande:
    Ingen har sagt att det är en rättighet. Ingen har sagt att TS kan kräva ett svar av exet. Ingen har sagt att TS ska fortsätta skriva tills han svarar. Där lägger du ord i andras mun.

Vad jag däremot säger är att hennes reaktion är fullt förståelig när någon gör något så elakt som hennes ex gjort och att hans beteende är vidrigt. Jag hoppas att du inte har något att invända mot att jag säger att killens beteende är vidrigt, för så lågt tror jag ingen kan sjunka. Sen är hon ingen stalker för att hon frågar honom om saker han borde berätta för henne! Visst kan man ha invändningar mot att svaret kanske förvärrar eller att det inte gör någon skillad. Och visst kan jag hålla med om att det bästa för TS är att släppa honom och sluta fråga. Det är ingenting jag ifrågasätter. Däremot så tycker jag att det är anmärkningsvärt hur många (relativt) som tar exets parti och påstår att det är honom det är synd om. TS reaktion är en direkt konsekvens av hans beteende, så där har exet sig själv att skylla.

Berätta nu gärna din bild. Tycker du att hennes ex beter sig schysst? Tycker du att hans beteende inte är något man bör reagera på? Tycker du att han gör rätt i att lämna henne i ovisshet?Hur vet du att hon "bombarderar" honom med SMS? Har hon sagt det?
    Anonym (ace) skrev 2018-01-24 12:54:13 följande:

Vissa i den här tråden verkar inbilla sig att ett värdigt avslut på en relation är en rättighet. Det är det inte. Hur kasst det än är av TS ex att inte vilja kommunicera så är det inte OK att TS pushar med att försöka starta/upprätthålla en kommunikation.

Dessutom kanske TS bör fundera på vad hon skulle få ut av an förklaring. Vill TS verkligen höra att hennes avsugningar är så dåliga att han helt tappat sexlusten, att efter att ha lärt känna TS och hennes familj kommit fram till att han inte vill ha de generna i sina barn, att han helt enkelt har träffat en yngre bättre modell, att hon dödar all glädje och livslust med sitt eviga ältande och gnällande, att han inte tål att gafflarna ligger i det facket i besticklådan, eller vad det nu är som finns i botten?

Jag har utgått från att TS är mer eller mindre normalbegåvad. Men om hon som du verkar vilja påvisa har begränsningar i sin mentala förmåga så kan jag visst hjälpa...
    1) Ring inte.
    2) SMSa inte
    3) maila inte
    4) messa inte på FB, snap, insta, m. fl. andra kanaler.
    Jag har aldrig sagt att TS bombarderar någon eller stalkar någon, allt jag sagt är att TS inte ska FORTSÄTTA pusha med kommunikation.

Svar på tråden Mitt ex vägrar ge en förklaring