Anonym (Same) skrev 2018-01-24 09:12:48 följande:
Så ditt argument är att JAG haft svårt att gå vidare? Från vad? Snälla nån, du fattar uppenbarligen hur absurt det du säger är och vill därför lasta över sakerna på mig... Jag är f.ö. inte TS, jag är någon helt annan.
Du påstår att TS sysslar med stalking och då får du stå för det. Om du inte tror att TS skulle bli fälld för stalking så är det ju inte stalking i juridisk mening, utan då är det DU som definierat det som stalking. Är det så att du tycker att våra subjektiva åsikter ska avgöra vad som är stalking så tänker jag låta mina subjektiva åsikter avgöra vad som är psykisk misshandel.
Att förfölja någon är stalking, men för att bli fälld för stalking krävs mycket mer. Att inte ge någon förklaring är INTE psykisk misshandel.
Jag förringar inte ts känslor, jag förstår att hon är ledsen, förtvivlad och går igenom hjärtesorg (som är jättejobbigt). Men jag envisas med att påstå att sorgen blir inte lättare, vilken förklaring hon än får, för det hon sörjer förblir. Det är en spruckna kärleksrelationen hon sörjer.
Och rent krasst, de "förklaringar" man får är troligen inte heller tillräckliga och kanske inte heller de egentliga.
För vem vill höra "du var dålig i sängen", "jag tycker allt du gör är irriterande" (ofta blir det så när man inte har några känslor kvar) etc och det ändrar ändå inte det faktum att ts ex vill inte ha någon relation med henne längre.
Ibland kan det vara så att ingen förklaring är nog det bästa. Skulle jag säga exakt vad jag tyckte till exet när jag gjorde slut, tja, då hade jag nog inte stått högt i kurs hos någon, tiga är ibland bättre än att vara brutalärlig