Mitt ex vägrar ge en förklaring
Fan vilket as :( Hoppas att du mår bättre snart!
Fan vilket as :( Hoppas att du mår bättre snart!
Alltså ni som pratar om stalking... Man är inte en stalker för att man försöker kontakta sitt ex under en veckas tid efter uppbrottet. Stalking ska vara systematiskt och gärna under en längre period än en vecka om det nu handlar om SMS och telefonsamtal.
Jasså?
sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rf%C3%B6ljelsesyndrom
Förföljelsesyndrom, stalkning[1][2] (av eng. stalking), är att tvångsmässigt smyga på och förfölja en annan person. Det kan exempelvis handla om en psykiskt störd person som förföljer en politiker, känd person, person i sin umgängeskrets eller en för vederbörande helt obekant person. Det kan även röra sig om att kontakta en person i sådan omfattning via telefon, brev eller e-post att det uppfattas som trakasseri.
Som jag tolkar det beror det inte på hur länge utan i vilken omfattning, om du ringer någon 50 ggr om dagen och skickar 150 meddelanden om dagen under en veckas tid så är det garanterat stalking eller trakasseri.
Det här kan jag skriva under på.
Jag träffade min man på nätet.
Men innan vi hade fått kontakt så var det flera upptagna killar som raggade på mig och klagade över hur dåligt de hade det med sina flickvänner.
När jag ifrågasatte varför de inte gjorde slut innan de raggade upp någon annan så fick jag ofta sura svar tillbaka. (Eller det klassiska svaret att hon behöver inte få veta)
Jag fick även ragg från singelmän som kunde gnälla över sina ex.
Och det här är inget jag tror att du,TS,behöver höra nu.