Inlägg från: BurningDiamond |Visa alla inlägg
  • BurningDiamond

Mitt ex vägrar ge en förklaring

Anonym (Anna) skrev 2018-01-24 20:42:51 följande:
    Nej han har ingen skyldighet och hon har inte rätt att kräva det. Men det är respektlöst att inte ge en closing när man älskat varandra och varit del av varandras liv.

Det betyder inte att han måste kasta ut sig elakheter om det nu är så att han bryter pga dåligt sexliv eller att han tycker hon är tjatig.

Han kan helt enkelt säga till henne ?jag är ledsen, men mina känslor har dalat och de kommer inte komma tillbaka. Jag känner sista tiden har våra gräl gjort att vi glidit ifrån varandra och jag har fått känslor för en annan. Det är inget jag kunnat påverka men jag vill satsa på henne då det känns rätt. Jag önskar dig all lycka och hoppas att du kommer träffa någon som är mer rätt för dig?

Ärligt utan att anklaga. Konkret.

För helt ärligt, vi tjejer är gjorda av hårdare virke än ni tror. Vi tål sanningen men vi vill inte bli behandlade utan respekt.
    I alla inlägg jag har läst så är det ingen som säger att exet har rätt eller en schysst attityd. Det är ingen som försvarar exet. Däremot påpekar många (syster y, sextiotalist, ace m. fl. ) att nu är så har exet en skyldighet att förklara sig/TS har ingen rättighet att få en förklaring, och att det bästa TS kan göra är att backa och låta gårdagens sopor stanna på soptippen.

TS kommer inte bli lyckligare av att kontakta exet en, två, tre ggr om dagen (eller hundra ganger om dagen, vilket jag inte tror hon gör med tanke på hennes post) när hon inte får någon givande respons.
Svar på tråden Mitt ex vägrar ge en förklaring