• Inisario

Mitt ex vägrar ge en förklaring

Anonym (Alltskit) skrev 2018-01-23 22:00:13 följande:

Min pojkvän gjorde slut för en vecka sedan. Det kom helt oväntat och jag fick ingen förklaring. 

Har under den här veckan skickat sms och ringt för jag kan inte gå vidare utan att ens veta varför han lämnat mig, men han vägrar prata med mig. 
    Enda svaret jag fått är: 
    "Det är ditt bekymmer att du inte kommer över mig, lös det på egen hand."

Det både kokar av ilska inuti mig samtidigt som jag gråter floder!
    Hur kan en människa vara så känslokall mot någon man delat livet med? Han var min stora kärlek!

Ledsen för din skull, men tyvärr har han all rätt att göra så här mot dig. Finns knappast någon lag som kräver av honom att förklara för dig varför han gjorde si eller så, fast jag kan förstå att du vill ha svar på den frågan.

Han vill inte ha dig längre. Det bara är så. Bara att gå vidare och skaffa lite självförtroende. Ingenting blir bättre, när du börjar stalka honom.
  • Inisario
    molly50 skrev 2018-01-28 21:30:24 följande:
    Så du menar att man är sjuk för att man vill ha en vettig förklaring?
    Nej, det tror jag inte heller, men någon någorlunda normalfuntade vuxen person har väl så mycket intellekt för att kunna förstå att karln inte tänker svara på någonting längre. Frågan är varför är det så? Inte någon av oss vet det, men självklart är han svinet här. 
  • Inisario
    Anonym (Fy) skrev 2018-01-29 12:16:53 följande:
    Det är nog ditt intellekt som är begränsat. Du sitter hemma och läser om detta på familjeliv, klart att DU resonerar så som inte är drabbad.

Hade du haft ett normalt intellekt hade du dock ändå förstått varför ts mår asdåligt och undrar vad som hänt och inte bara släpper alltihop direkt.
    Wow.

Jag behöver inte ens gissa om du har läst hela tråden här inkl. mina svar.

Ändå vet inte någon av oss varför han reagerar som han gör. Kanske är han världen asshole. Kanske är han enbart trött att kommunicera med henne efter det som hänt. Vem vet? Du är ungefär lika klok som mig, i fall du inte är ts och vet bättre.
Svar på tråden Mitt ex vägrar ge en förklaring