Anonym (Same) skrev 2018-01-27 18:32:07 följande:
Fundera över vart du helst skulle vilja resa och såsparar du pengar för att åka. Såna saker där man har ett långsiktigt mål brukar vara bra när man är nere. Andra saker jag skulle rekommendera är att träna, börja gå promenader, mindfulness, etc. Såna saker gör gott för ens psyke när man mår dåligt och kan underlätta det jobbiga lite.
Jag förstår att motivationen inte är den bästa just nu, och jag förstår att allt känns svårt att göra utan honom. Men någonstans är det ändå viktigt att bryta destruktiva mönster man lätt får när man mår dåligt, t.ex. stillasittande, och istället skapa lite rutiner för att man inte ska deppa ihop totalt.
Vad gillar du normalt att göra i vardagen?
Tack för dina svar! Du verkar ha mycket erfarenhet och bra tips :)
Jag tycker väldigt mycket om att kolla på film, både hemma och bio. Just nu har jag tyvärr svårt att göra det för jag tycker att allt påminner om honom och det vi hade, vilket känns jobbigt. Tycker även om att läsa men det är samma sak där, allt påminner om det jobbiga. Promenader försöker jag gå lite då och då för jag tycker det är avkopplande, så vi får se om det kan hjälpa något i längden. Just nu är jag mest hemma själv för jag saknar energi att göra något.