molly50 skrev 2018-01-26 09:54:18 följande:
Precis.
Jag tog de åren jag var singel för att hitta tillbaka till mig själv och börja älska mig själv igen.
Jag insåg till slut att felet inte låg hos mig utan att jag är bra som jag är.
Det var mitt ex som gick miste om något bra. Inte jag.
Han gav mig inte ens ett riktigt avslut utan hittade bara på en massa ursäkter till att det inte fungerade mellan oss.
Så till slut så var det jag som avslutade det hela.
.
Här har vi ett perfekt exempel på när någon bestämmer att en människas sanning är en icke godkänd förklaring. Det är detta jag menar med att "få en förklaring" blir ofta en illusion som bara gör allt värre,för det handlar inte om att höra vad ditt ex har att säga,det handlar bara om att han ska säga något du accepterar som godkänd orsak till att han valde att lämna dig eller för att du ska kunna motsätta sig hans förklaring och säga "men jag kan ändra på det jag kan bättra mig jag kan vara den du behöver" istället för att förstå att du ÄR inte det personen behöver för hade du varit det hade ni varit ihop,enkelt.
Jag blir mörkrädd när andra tror de är berättigade kontakt med sina ex och ursäktar det som att de har rätt till en förklaring, för att ringa de, jaga de, smsa de, få träffas med de när deraa ex inte vill. Det är trakasserier. Om mina ex inte hade tagit "det är slut/ jag gör slut / jag älskar inte dig / jag är inte kär / jag har tappat känslorna / jag vill separera / jag vill skiljas " som en jävligt tydlig förklaring till mina handlingar att lämna de och ringer mig ,söker upp mig knackar på min dörr, skriver åt mig på nätet på sms , hade jag gett de e ny förklaring: "Ditt respektlösa beteende attsyalka mig helt besatt och vägra visa mig respekt för mina gränser för att jag inte bara gjort slut,nu vill jag aldrig mer höra från dig,någonsin, och jag kommer se till att du inte kommer åt mig , till varje pris " Hade de anmält mig hade jag sagt till polisen hur de betett sig då hade polisen förstått min anledning att säga som jag sa och fallet hade lagts ner och eventuell besöksförbud / hemlig identitet hade utfärdats.
Säg inte till mig att du som trakasserar och stampar över dina ex gränser har rätt till en förklaring, du har rätt att bli tillsagd och avvisad för alltid eventuellt polisanmäld.
Obehagligt att folk som påstår sig älska sina ex kan bli så besatta och egoistiska att de trakasserar sina ex.Du kan åtminstone vara ett ex som bevarar din värdighet och respekt och empati för den som gjorde slut med dig, eller är ditt ego viktigare ?
Ett nej är bästa förklaringen du kan få. Ett"jag gör slut" är hur tydligt som helst. Visst, det behöver inte vara att du varit en dålig person, människor älskar och slutar älska, blir ihop och separerar och ditt ansvar är inte att kräva ord avsnitt ex till hand beslut, utan att rannsaka dig själv, inför framtida relation, "Vad är bra med mig?" "Vad kan jag bättra? Vad var tufft i min senaste relation? Vad lärde jag mig om mig själv och relationer ?" Använd erfarenheten och gör något bra verktyg av de och använd det och bygg en bättre relation i nästa förhållande.
Tycker det är att trycka ner sin självkänsla och självrespekt att lägga all tid på att jaga någon som lämnat dig, lite som att spara ihop till att köpa ett par skor som är för små på dig. Finns passande skor. För bättre priser. Som passar dig perfekt.
Jag sörjer inte ett ex. Varför ska jag lägga tid på att klaga och gnälla över något som inte var mitt beslut? Jag älskar istället ännu mer, njuter av livet ännu mer. Ju mer jobbiga saker som händer desto mer beslutad är jag att ge fan på att glädjas åt livet.
"Jaga endast de som jagar dig lika mycket"
Mitt citat som påminner mig att inte vara en kvinnoförnedring mot mig själv.