• Anonym (Kola)

Mitt ex vägrar ge en förklaring

[quote=78414117][quote-nick]molly50 skrev 2018-01-29 15:15:07 följande:[/quote-nick]

Oavsett vilket så kan man väl ge en förklaring,

Jag förstår vart du vill komma. Men vi har bara ts version att gå på.

Om han då vill bli av med ts en gång för alla så kan han väl ge henne en förklaring istället för att avspisa henne så totalt.

Då kanske hon lämnar honom ifred sen.

Jag tycker inte att det är juste att lämna utan en förklaring oavsett hur förhållandet har varit.

Kanske skulle det hjälpa TS att rätta till eventuella fel och brister tills nästa gång hon inleder ett förhållande också.

[/quote/]

Han har ju gett henne förklaringen i klartext att han inte vill veta av henne mer, att han kommer att anmäla henne om hon fortsätter att höra av sig till honom.

Räcker inte det anser du?

Jag tycker att hon ska ta hjälp av sina kompisar, sin familj osv med bearbetningen att komma över honom.

• Anonym (Kola)
    Anonym (Same) skrev 2018-01-29 15:36:14 följande:

Om du frågar mig skulle det aldrig känts som en tillräcklig förklaring. Snarare att han säger a men vägrar att säga b.

Jag tror att TS ex bara är konflikträdd och feg. Jag tror inte att han vågar stå för sina val öga mot öga. Det bevisar han om inte annat när han hotar med att ropa på storebror staten när TS ber om en förklaring. Det är ren feghet och patetiskt om du frågar mig.

Jag har sett hur du nästan spammar i tråden om hur feg/konflikträdd han är som vägrar att bemöda sig att ge henne en förklaring.

Jag kan inte säga annat att livet är tufft emellanåt, oavsett om man har blivit lämnad av sin partner utan förklaring? eller om man råkar ut för en olycka.

Då är det viktigt att ha folk omkring sig att söka stöd/tröst hos.
  • Anonym (Kola)
    Anonym (Fy) skrev 2018-01-29 16:10:21 följande:

Va? Hur är det troligt alls? INGET ts har skrivit tyder på det. Varför tänker du så? Beter du dig så själv? (Genom sig själv känner man andra)

Nej det finns människor som gör som ts ex, vet flera som gjort det och det är deras mönster och personlighet. Jävligt fega människor som kan vara inställsamma när det passar men svika både familj, i relationer och i arbetslivet.

Det finns inget egentligt rätt /enkelt sätt att göra slut på!

Att han har valt att dra det till sin spets om hon fortsätter att höra av till honom skulle jag tippa på har med att göra att han är jäkligt trött på henne, hur hon fortsätter att höra av sig till honom.

Livet är fullt av motgångar, det är inte alltid som man får som man vill med att lösa dessa eller ta sig igenom dessa.
  • Anonym (Kola)
    Ann Cistrus skrev 2018-01-29 15:55:45 följande:

Om ni har varit tillsammans i 5 år borde du ha ok kontakt med någon i hans familj eller någon av hans kompisar som du kan prata med?

Vad blir menar du bättre av att hon kontaktar hans familj eller någon av hans kompisar?

Får han reda på att hon gör det kommer hon högst troligt stöta honom ännu längre bort ifrån sig.

Det bästa vore om hon kan försöka släppa honom, även om det gör ont.

Hon har säkert sin familj och andra kring sig att söka trös/prata av sig hos.
  • Anonym (Kola)
    Anonym (Same) skrev 2018-01-29 16:21:22 följande:

Det håller jag med om. Jag har också sagt till TS att hon inte borde kontakta honom något mer. Det är liksom inte lönt att kontakta någon som fullständigt vägrar ge henne ett svar.

Men däremot så tycker jag att TS ex är riktigt feg som gör såhär. Och det kan jag spamma hur mycket som helst om för det är min bestämda uppfattning!

Hur vida han är feg/konflikträdd kan vi egentligen inte veta, i och med att vi inte även har hört hans version av hur ofta hon faktiskt har hört av sig till honom, efter att han klargjort för henne att förhållandet är över.

Jag har en före detta kompis som valde att bryta med mig helt utan någon direkt förklaring.

Jag valde att respektera det istället för att söka upp honom för någon förklaring.

Idag så bor jag med min sambo och våra katter.

Livet är tufft emellanåt, men det kan oftast bara bli bättre.

Jag hoppas att ts hittar orken/stödet att gå vidare.
  • Anonym (Kola)
    Anonym (Fy) skrev 2018-01-29 16:30:31 följande:

INGEN har sagt att något blir bättre av att kontakta honom. Fatta poängen, det handlar om att ts beter sig normalt och mänskligt i en sjuk situation och hon kommer inte fortsätta kontakta honom, herregud!

Det jag och andra reagerar på är att du tex skuldbelägger ts och påstår att HAN har rätt att vara hur elak och feg som helst men att HON bara ska ta vad som helst och är störd som hört av sig. Förstår du nu?

Men tagga ner nu!

Du beter dig just nu som ett "psyko" som anklagar honom för att vara feg/konflikträdd utan att faktiskt egentligen veta hur många gånger hon egentligen har hört av sig till honom sen han gjorde slut (du har bara hört hennes version) förstår du nu?

Som jag skrev innan, det finns egentligen inget enkelt/rätt sätt att göra slut på, förstår du???
  • Anonym (Kola)
    Anonym (Eget ansvar) skrev 2018-01-29 16:35:18 följande:

Vem bestämmer att det är elakt eller fegt eller på något sätt fel att göra valet att inte vilja ha mer kontakt ?

Det är desto mer elakt och fegt att döma någon du påstår du älskat, om han vill ha kontakt eller inte är ingenting fel, han har rätt att besluta vem han pratar med och att ni varit tillsammans betyder inte att han är tvingad att prata mer med dig, hans ansvar är att göra det han känner är bäst för honom när han gjort slut, och ditt ansvar är att TA det han väljer (och gärna respektera honom och förstå istället för peka fingrar och bete dig som ett offer)

• Anonym (Kola)
    Anonym (Fy) skrev 2018-01-29 16:44:28 följande:

Å herregud. Det är nog du själv som ska göra en utredning.

Han gjorde slut med henne på ett brutalt och ärligt sätt(som hon nu behöver hjälp med att ta sig igenom)

Det hade varit hundra gånger värre om han fortsatt vara tillsammans med henne för att vara snäll alt om han valt att gå bakom ryggen mot henne med en annan tjej.

Han är precis som ts nu fri att träffa en ny partner eller fortsätta som singel.
  • Anonym (Kola)
    molly50 skrev 2018-01-29 17:23:04 följande:

Det räcker uppenbarligen inte för TS.

Hon har kanske inte haft en aning om vilka tankar han har haft och vad han har gått och funderat på om han inte har sagt något till henne,utan att det kom som en chock.

Hon kanske skulle lämna honom ifred om han bara gav henne en förklaring så hon förstår varför han valde att göra slut.

Jag har förstått att det inte räcker för henne att han valde att göra slut med henne på ett uppriktigt och brutalt sätt, att han anmäler henne om hon fortsätter att höra av sig till honom mer.

Jag förstår att detta känns jobbigt för henne, det enda hon nu kan göra är att försöka hitta verktyg att ta sig igenom detta.

Hon kanske har en god vän som hon kan prata med?

Och eller en kurator?

Livet är tufft för de flesta emellanåt, det finns oftast en väg ur det dock.
  • Anonym (Kola)
    molly50 skrev 2018-01-29 17:23:04 följande:

Det räcker uppenbarligen inte för TS.

Hon har kanske inte haft en aning om vilka tankar han har haft och vad han har gått och funderat på om han inte har sagt något till henne,utan att det kom som en chock.

Hon kanske skulle lämna honom ifred om han bara gav henne en förklaring så hon förstår varför han valde att göra slut.

Det finns en bit ur en låttext som jag själv ofta tar hjälp av (som jag tycker stämmer)

"the more you want it the harder it gets, the more you let go the more get"
  • Anonym (Kola)
    molly50 skrev 2018-01-29 17:48:47 följande:

Ja,det är nog ingen här i tråden som inte har gett TS rådet att ta stöd av och prata med någon.

Även jag har gjort det och dessutom gett henne rådet att inte kontakta honom mer.

Men att jag kan förstå att hon vill ha en förklaring och inte bara ett abrupt avslut utan att veta varför.

Det hade jag också velat.

Jag tycker att han kunde ha gett henne en förklaring direkt istället för att bara göra slut och sen bli otrevlig och elak när hon vill veta varför.Ja,du har en poäng i det där.

Men alla är vi olika och alla kan inte bara glömma och gå vidare med en fingerknäppning.Om det vore så enkelt så skulle ingen behöva gå igenom sorger och besvär.

Jag kan såklart känna med ts att det är sorgligt han inte ger henne den förklaring som hon önskar av honom.

Men sanningen är den att han har gett henne en förklaring, en brutal och ärlig sådan.

Biten i låttexten är en hjälp i rätt riktning här i livet.

Du är som vanligt väldigt aktiv i de trådar där du får chansen att trycka till att det är mannen /killen som har gjort fel.

Som jag har förstått det har du haft liknande problem med förhållande som ts har haft?
  • Anonym (Kola)
    molly50 skrev 2018-01-29 19:41:51 följande:

Ja,men har man varit tillsammans så pass länge som TS och hennes kille har varit så tycker jag att man förtjänar ett annat avslut än ett "Dra åt helvete,jag vill inte veta av dig mer".

Jag tycker inte det är värdigt att avsluta ett långt förhållande på det sättet.

Speciellt inte när man har stått varandra så nära som TS och hennes kille verkar ha gjort.

Men eftersom TS nu inte verkar få något svar så tycker jag att hon kan försöka tänka att det säger mer om honom än det gör om henne.

Och där har du fel. Hade TS varit den som gjort slut på samma sätt som hennes kille så hade jag reagerat på samma sätt.

Jag har också blivit illa behandlad av män,men jag är ingen manshatare för det.

Jag tycker bara det är onödigt att sparka på en som redan ligger. Oavsett om det är en kille eller en tjej.

Jag tror knappast att varken ts, du eller jag kommer att få någon förklaring mer varför han valde att göra slut med henne.

Hursomhelst så hoppas jag att ts någonstans hittar styrkan att kunna släppa honom genom att inte söka upp honom mer/och/eller hans/familj/vänner.

Jag har varit med om lite liknande som ts, och jag gjorde klokt i att inte höra av mig för att avkräva svar.

Idag så lever jag ihop med min fina sambo och våra katter.
  • Anonym (Kola)
    molly50 skrev 2018-01-29 19:59:59 följande:

Nej,det kan jag visserligen hålla med dig om.

Men kanske behöver TS ett svar för att kunna släppa taget och gå vidare.

Vi är alla olika och reagerar på olika sätt på sådana här saker.

Ja,jag har också varit med om liknande saker. Men tänkt att det säger mer om honom än om mig om han inte vill ge mig en vettig förklaring.

Även om det såklart också varit väldigt jobbigt att ta sig igenom.

Jag tycker att det är bra att hon startade denna tråd för att få hjälp med att bearbeta sorgen att han valde att göra slut med henne efter 5 år tillsammans utan "förklaring "

Tar hon ett steg tillbaka genom att ge honom lite space, inte kontaktar honom kan det hända att han hör av sig för att ge henne en förklaring.

Gör han inte det, finns det inget mer att göra - han är fri precis som henne att hantera sina känslor på sitt sätt - plus fri att träffa vem han vill.
  • Anonym (Kola)
    Anonym (Trötter) skrev 2018-01-29 20:25:27 följande:

Kräver saker av andra....

Så om din chef kommer in imorgon och säger att du fått sparken och ska packa ihop dina saker och dra så kommer du inte att fråga varför?

Då kan chefen ge det korta och hårda svaret:

Du passar inte in på företaget längre som är i en ständig pågående utveckling.

Det blir upp till dig att godta det eller riskera att sätta dig själv i onödigt trubbel.

Han har gett henne en förklaring redan som hon uppenbarligen har svårt att kunna acceptera, gå vidare med.

Han har rätt i att det är inte hans ansvar hur hon väljer att hantera att det är slut.
Svar på tråden Mitt ex vägrar ge en förklaring