Mitt ex vägrar ge en förklaring
Ur vet du att TS gör allt det här du anklagar henne för? Och när sa TS ex att hon skulle dra åt helvete? Det har inte framgått någonstans vad jag läst...
Ur vet du att TS gör allt det här du anklagar henne för? Och när sa TS ex att hon skulle dra åt helvete? Det har inte framgått någonstans vad jag läst...
Var står det att ts skulle dra åt helvete, du påstår ju också saker som inte framkommer någonstans
Det enda svaret som kommit var ju följande
"Det är ditt bekymmer att du inte kommer över mig, lös det på egen hand"
Det är klart att hon kommer att släppa det! Det gör alla förr eller senare, så är vi helt överens. Vi är också överens om att TS behöver gå vidare och att det bästa är att försöka släppa honom.
Men vi har två olika utgångspunkter. Du hävdar systematiskt att det är TS det är fel på p.g.a. hennes reaktion och jag säger att TS reagerar fullt normalt när hon blivit utsatt för något sånt här. Du hävdar att TS ex blir utsatt för stalking av TS och jag hävdar bestämt att det inte är stalking att fråga fullt legitima frågor när man blivit lämnad från ingenstans utan någon förklaring. Du hävdar att det är TS ex som är offret i det här och att han har rätt i att inte svara på hennes frågor, medan jag tvärtom hävdar att TS ex är ett svin som utsätter henne för sånt här och att han är ynklig och har ett vidrigt beteende när han vägrar svara på hennes fråga.
Jag tycker också att TS ex borde försöka göra rätt! Han ser att hon verkligen vill ha ett svar på varför han lämnade henne och vore han en hederlig människa ska skulle han ge henne ett svar eftersom att hon absolut vill veta det. Jag förstår inte varför du inte reagerar på att TS ex gör såhär mot henne? Jag förstår inte heller varför du skyller på TS när allt bottnar i att han vägrar ge henne ett svar? Lite skuldbeläggande att offret om du frågar mig...
Sen nej, folk är inte lika konflikträdda utomlands som här i Sverige. Jag har bott i tre olika länder och besökt ett tjugotal och ingenstans är människor så konflikträdda som i Sverige. Det är ett problem och en av anledningarna till att vi har så mycket psykisk ohälsa i det här landet.
Så de utländska filmer där sådant förekommer är att de tar svenska drag, nja, jag tror inte det. Mobbing och intolerans förekommer överallt, det flödar ju av sådant i de sociala medierna utomlands också.
Konsensus är ju nog rätt svenskt, men även de gamla grekerna tog ju beslut i konensus.
Det är ju underbart, lite OT, det kommer en status med länk till en artikel när något hänt (som anses typiskt svenskt) och kommentarer "typiskt svenskt" dyker upp, att händelsen inträffade på andra sidan jorden tänkte ingen på.
Nja, jag tvivlar på att vi, en liten promille av jordens befolkning, har en väldigt unik kultur och ett sätt att vara.
Att det är mer svartvitt på forum som dessa är en annan femma, men ledsen, det speglar inte Sverige.
Fast hur du än vrider på det, jag är rätt säker på att de allra flesta som får massor av sms och telefonsamtal från en person man bett inte ta kontakt upplever det obehagligt och ja, rent krasst, att förfölja en person på det sättet är en typ av stalking (sedan finns det värre sätt, absolut).
Att hon är förtvivlad och ledsen ger faktiskt inte henne "rättigheten" att envist ta kontakt med en person. Det var en som varit med om samma, som skrev att hon satt på händerna, för hon förstod att det var helt fel sätt att hantera det.
Fyfan vad vidrigt och FEGT av honom! Lider så in i helvete med dig och jag vet egentligen inte vad jag ska ge för tips.. Du får helt enkelt göra som han säger och sluta höra av dig till honom. Förvänta dig inte heller att han någonsin kommer kontakta dig igen, utan gör dig av med allt som har med han att göra. Ta din tid och försök gå vidare! Du förtjänar någon sååå mycket bättre!!!
Ni som gnäller och inte förstår vad TS går igenom kan ju aldrig ha varit kära på riktigt.. Min sambo är min bästa vän, största kärlek och själsfrände! Hade han bara dragit utan någon som helst förvarning hade jag fullkomligt dött inombords.
Klandra inte dig själv TS! Det är hos han felet sitter!
För det första skrev jag inte det är normalt, det jag skrev var att en annan i tråden har varit i den situationen och satt på händerna.
Nej, jag anser inte det är normalt att bombarderar en med samtal och sms, jag har inte gjort det (och har jag ringt ofta då har det varit väldigt viktig information som ska fram).
Vad ts ska göra, andas, andas och åter andas. ta hand om sig själv, sörja och gå vidare.
Vissa i den här tråden verkar inbilla sig att ett värdigt avslut på en relation är en rättighet. Det är det inte. Hur kasst det än är av TS ex att inte vilja kommunicera så är det inte OK att TS pushar med att försöka starta/upprätthålla en kommunikation.
Dessutom kanske TS bör fundera på vad hon skulle få ut av an förklaring. Vill TS verkligen höra att hennes avsugningar är så dåliga att han helt tappat sexlusten, att efter att ha lärt känna TS och hennes familj kommit fram till att han inte vill ha de generna i sina barn, att han helt enkelt har träffat en yngre bättre modell, att hon dödar all glädje och livslust med sitt eviga ältande och gnällande, att han inte tål att gafflarna ligger i det facket i besticklådan, eller vad det nu är som finns i botten?
Jag har utgått från att TS är mer eller mindre normalbegåvad. Men om hon som du verkar vilja påvisa har begränsningar i sin mentala förmåga så kan jag visst hjälpa...
1) Ring inte.
2) SMSa inte
3) maila inte
4) messa inte på FB, snap, insta, m. fl. andra kanaler.
Nej, det är ingen rättighet, men självklart får det konsekvenser hur man lämnar relationen.
Ingen har sagt att ts ex ska gå till polisen, det är du som tjatar om polisen. Man kan bli fälld för stalking ja, men det krävs mycket mer. Det är ett beteende som kan bli straffbart om det passerar en gräns.
Ts kanske inte ens kan ge en förklaring som dyker åt ts. Han kanske inte ens helt vet varför han valde att göra slut.
Hade jag gjort slut med någon utan att ge förklaring och denne personen hade sms, ringt och försökt ta kontakt så jag personligen övervikt att anmäla eftersom det är stalking.
Huruvida hon blir fällt eller inte beror på om ts ex anmäler och om det går till åtal.