Mitt ex vägrar ge en förklaring
Om du gick till polisen och anmälde ditt ex för stalking hade du varit tvungen att förklara vad som hänt och när du då sagt ?Jag gjorde slut med mitt ex FÖR EN VECKA SEN, UTAN ATT FÖRKLARA, vägrade prata om det, skickade bara ett sms att det var slut och blev förbannad när det kom frågor och reaktioner, titta här, hen har skickat flera sms och ringt flera gånger i veckan?
så hade utredningen inte ens satts igång utan du informerats om att detta inte är stalkning.
Det du skriver är ett hån mot folk som utsatts för äkta stalkning och som knappt får hjälp ändå eftersom vi har för få poliser i landet för att klara upp alla brott som anmäls.
Inte blir det bättre av att puckon anmäler saker som inte är brottsligt och då slösar deras tid!
Sättet du resonerar på i tråden visar att du har stora problem att begripa både relationer, andra människors känslor och förståelse för lagar och regler (att förstå vad olika lagar innebär och var gränserna går för brott).
Det har gått EN VECKA skriver ts och han gjorde bara plötsligt slut och vägrar prata med henne från ena dagen till den andra.
Man måste ha en empatistörning för att inte förstå ts reaktion.