Anonym (Alltskit) skrev 2018-01-24 18:51:27 följande:
Oj vad många svar och heta diskussioner! Fint att ni engagerar er :)
Vi hade varit ihop i nästan 5 år. Väldigt seriöst förhållande skulle jag säga. Vi har knappt aldrig bråkat med varandra ens, så därför kom detta verkligen som en chock.
Första två dagarna efteråt hörde jag av mig ganska mycket. Sammanlagt 4 samtal och 3 sms. Inget svar från honom alls och när han totalt ignorerar mig ökar det bara på min jakt efter honom. Resterande dagar har jag ringt 1 gång och skickat 1-2 sms per dag. Han svarade igår och det svaret jag fick står i trådstarten. Är jag en stalker?
5 år? Och så lämnar han dig bara utan att ge en förklaring? Herregud, lider verkligen med dig!
Jag tycker inte att du är en stalker och jag har full förståelse för att du vill ha svar. Har man varit ihop med någon i fem år och blir lämnad sådär plötsligt så kommer det ju som en extrem chock och då är det naturligt att vilja ha svar! Däremot så kanske du ska ge upp att kontakta honom och försöka fokusera på dig själv. Det är lättare sagt än gjort men blockera honom därför ifrån alla sociala medier och se till att undvika honom så mycket du bara kan. För ju mer du påminner dig om honom ju längre tid tar det för dig att gå vidare. Kom också ihåg att det här som han gjort mot dig är känslokallt och respektlöst att göra mot en man delat livet med i fem år. Därför är du faktiskt värd någon som är bättre än honom!
Och som jag sa, jag tycker att han är ynklig som inte berättar för dig trots att du ber om det. Vill du verkligen dela livet med en som är kapabel att göra sånt här?
Anonym (ace) skrev 2018-01-24 18:58:18 följande:
Jag har aldrig sagt att TS bombarderar någon eller stalkar någon, allt jag sagt är att TS inte ska FORTSÄTTA pusha med kommunikation.
Nej, det sa du visst inte. Skrev till fel person isåfall för det var någon annan som använde det uttrycket. Sorry!
Men en fråga: du säger att det inte är en rättighet att få ett värdigt avslut på en relation, vilket iof är sant. Men tycker inte du att TS har rätt att reagera när hon ändå känner sig orättvist behandlad?