Anonym (Alltskit) skrev 2018-01-24 22:37:52 följande:
Det är okej. Jag tar inte åt mig av människor som inte kan diskutera med varandra utan att få sista ordet själv :)
Känns skönt att skriva på forum för att få höra andras erfarenheter, men det är viktigt att man kan hålla lite distans också.
Har någon erfarenhet av att exet hör av sig igen även om det kan ta tid? Om jag känner honom rätt borde han göra det. Han kan inte sakna så mycket empati.
Ja. Mitt ex som misshandlade mig lämnade mig på samma sätt. Han hörde av sig efter 2-3 månader först och sen 2-3 månader senare och fortsatte så tills jag blockade honom.
Det tog sån tid att bearbeta och läka och bli starkare efter det förhållandet att jag inte bara blockerade honom direkt. Nu önskar jag såklart i efterhand att jag hade lämnat honom direkt efter första slaget och iallafall inte väntat på att han skulle höra av sig.
Har dock en väninna som blev dumpad på sms efter 5 år tillsammans (han hade träffat en ny medans dom var ihop och när dom var redo att bli ihop sms:ade han bara, strax innan hennes födelsedag till på köpet, då dom hade en resa bokad) att det var slut utan förklaring och vägrade sen svara i telefonen. Hon fick veta av gemensamma bekanta vad som hänt. Det är 7 år sen nu och han kontaktade henne aldrig mer :/
Men den som gör såhär är ju inte vettig i huvet, endast svin gör det. Hoppas du kan släcka hoppet om att få prata mer med honom och hitta tillbaka till din egen källa till lycka inuti.
Men det är lättare sagt än gjort.