Har barn vv, ex ändrat arbete och skall jobba helg ibland
Jag och mitt ex har haft barnen varannan vecka. Nu har mitt ex ändrat sitt arbete och kommer jobba 1 helg / 3:e vecka. Det har hon bestämt utan att först fråga mig om det går bra utan ställer mig inför fullbordat faktum.
Jag har sagt att om jag skall ta fler helger så borde jag kompenseras för det tex att jag lämnar barnen på fredagen istället för på lördag fm/lunch som vi annars gör. Jag har ett nytt förhållande (särbo) och hittills när jag har barnen så träffas vi inte för då vill jag umgås med dom och vill inte blanda in nya personer ännu. Det innebär att min nya och jag inte kan träffas el iaf inte vara själva vilket vi kunnat göra förut iaf en av helgdagarna.
Mitt ex vill inte alls diskutera det hela utan häver istället ur sig att jag prioriterar min nya framför barnen och att hennes arbete är viktigare än att jag skall kunna träffa min nya etc.
Är det rätt att jag skall anpassa mig utefter mitt ex val att ändra sitt arbete ? Är det inte i första hand hennes ansvar att försöka lösa det utan att inskränka på mitt liv vilket det innebär. Nu säger jag dock att jag kan ta barnen den extra helgen men att jag vill bli kompenserad för den tiden. Är det orimligt?