• Äldre 27 Jan 21:03
    3246 visningar
    3 svar
    3
    3246

    ersättning till 16månaders

    Hej! Vad gäller denna måltidsdryck som egentligen? Sempers måltidsdryck, är det som ersättning?


    Min son kan äta dåligt många dagar.. då har han fått "ersättning" till kvällsmaten som dryck, vilket han älskar(!!)

    Samtidigt lugnar det mig, då vet jag att han får i sig näring när han ätit dåligt.

    Men min kompis som också har barn sa att man ger ersättning fram till 10-12 månader typ.


    Förstår inte varför jag inte skulle kunna fortsätta ge honom det som dryck till maten då han älskar det innan läggdags.. kan det bli för mycket tillslut?? Han ligger liksom lite under kurvan, så han får inte i sig för mycket liksom.. =/

    Vad kan jag byta ut det till annars dom dagar han ätit bra till kvällsmålet??
    Mjölk?

  • Svar på tråden ersättning till 16månaders
  • Äldre 27 Jan 21:17
    #1

    Ska inte ersättning nr 3 och 4 kunna användas så, som just måltidsdryck? Har för mih det står så på någon av dem.

  • Anonym (Forts­ätt)
    Äldre 27 Jan 21:26
    #2

    Såklart kan du fortsätta! Tror din kompis att man måste sluta amma vid 10-12 månaders ålder också? Minst ett år är rekommendationen, gärna två. Och modersmjölksersättning är ju precis vad det heter. Vill man så kan man ju byta till 3:an resp 4:an(?). Eller så fortsätter du med 2:an. Själva har vi fortsatt med det som "kvällsflaska" istället för välling så länge vi tyckte de behövde det.

  • Äldre 28 Jan 09:10
    #3

    Tack för svaren.. kommer fortsätta sålänge han älskar det

    Grejjen är att sonen senaste månaden ratat kvällsgröten/macka/yoghurt osv.. är glad om jag får i honom lite grann. Tänker att kan det berp på att han vet att han ska få något godare (semper).. kanske bra atr avvänja trots allt så han inte hoppar den vanliga maten :/

Svar på tråden ersättning till 16månaders