• Baraentilligen

BIM MARS 2018

Hej!

Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)

• Svar på tråden BIM MARS 2018
  • bastamamman1
    XAHHA92 skrev 2018-03-03 09:30:16 följande:

Någon mer här som tempar? Jag har rätt mycket högre temp än vad jag brukar ha, som ni kan se på bilden. Någon som varit med om liknande? Är ej sjuk och tempar precis som man ska.

jag ligger över 37, hade 37,5 på ÄL+5. Ligger annars på 36,5 ca, så en hel grads höjning efter äl är vad jag brukar ha.
  • Asale

Jagvetdåinte: ja det kan det säkert vara, med de jag har ska man spruta in den och sedan vänta 10 minuter innan samlag. Så den hinner bli rätt temperatur och jämna ut ph värdet osv osv

• Jagvetdåinte
    Asale skrev 2018-03-03 15:07:23 följande:

Jagvetdåinte: ja det kan det säkert vara, med de jag har ska man spruta in den och sedan vänta 10 minuter innan samlag. Så den hinner bli rätt temperatur och jämna ut ph värdet osv osv

Så ska man göra med den andra oxå, heter conceive plus :) Har undvikit å använda då jag läste någonstans att det inte alltid är så bra men nu ska jag komma igång direkt :) tycker inte jag alltid har äl flytningar ordentligt!
  • bastamamman1

Märkligt. Jag brukar alltid få stora, spända, ömma bröst minst en vecka för BIM som pms. Nu är jag BIM -7 och känner inget i brösten. Börjar fundera på om det i mitt fall kan vara ett graviditetssymptom.

• Asale

Jagvetdåinte: okej, jag brukar också alltid ha ofertila flytningar. Men det kan nog också bero på att min kropp inte släpper ifrån sig äggen som den producerar... Så därför fick jag en spruta så äggen för en gångs skull släpper. Haha kan ju vara en bra anledning varför jag inte blivit gravid tidigare! Så då är det ju heller inte konstigt om jag inte har fertila flytningar.

Läste på nätet att det är större chans för tvillingar med ägglossningsspruta :o

Min mans brors fru fick samma spruta som jag och hon fick tvillingar haha!

• XAHHA92
    bastamamman1 skrev 2018-03-03 15:03:55 följande:

jag ligger över 37, hade 37,5 på ÄL+5. Ligger annars på 36,5 ca, så en hel grads höjning efter äl är vad jag brukar ha.

Då är det ju vad du brukar ha :p Jag brukar ju inte ha så högt som du kunde se på bilden :)
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • bastamamman1
    XAHHA92 skrev 2018-03-03 16:12:55 följande:

Då är det ju vad du brukar ha :p Jag brukar ju inte ha så högt som du kunde se på bilden :)

Du kanske e sjuk?
  • Emiliass

Hej!

Hänger på i denna tråden. BIM ungefär 7/3. Har lite oregelbunden mens samt MF i januari, så inte fått min mens efter det men säker på att jag hade ägglossning 21/2. Har läst dessa trådar i flera månader men bara skrivit en gång. Är 34 år och har 3 barn sen innan men vill så gärna ha en till. Rädd att det börjar bli försent. Min minsta blir 10 i år så är ett tag sen. Vet ju iallafall att jag kan bli gravid nu, men rädd att få MF igen. Vill ju så otroligt mycket. Dessa dagar att gå och vänta känns ju som en evighet. Testade negativt idag, men hoppas det är för tidigt bara. Varit extremt trött de senaste dagarna och så sugen på salt. Inbillning kanske men hoppas....

Har ätit folsyra och vitaminer nu och mannen zink och folsyra. Har även rosenrot hemma nu om mensen kommer. Hoppas verkligen det har hjälpt.

Sorry för långt inlägg..

Grattis alla som plussat redan ????. Vilken lycka!

• XAHHA92
    bastamamman1 skrev 2018-03-03 16:14:12 följande:

Du kanske e sjuk?

Nej jag är inte sjuk. Skrev det också :)
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • bastamamman1
    XAHHA92 skrev 2018-03-03 16:23:31 följande:

Nej jag är inte sjuk. Skrev det också :)

Vad kan det då vara? Fel på termometern?
Svar på tråden BIM MARS 2018