• Baraentilligen

BIM MARS 2018

Hej!

Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)

• Svar på tråden BIM MARS 2018
  • Hansson88

Hej hej!

Jag hoppar gärna in i detta tråden och håller tummarna med alla er

Jag hade ägglossning någon dag mellan den 16/2 - 21/3. Det inmebär att min BIM är den 6/3.

Vi har inte använt oss av äl-stickor denna månaden utan kollat på sekreret och livmoderhalstappen istället. Jag tror att vi lyckades pricka in ganska bra. Det återstår att se.

Hyr länge har ni försökt?

• Baraentilligen

Fick en liten ljusröd flytning idag på äl+5-6. Tidigare skulle det ha gett mig högt hopp om nidblödning men numera är jag så förstörd av mellanblödningar att jag knappt noterar vad som händer där nere längre. Bröstvårtorna ömma som bara den, vilket alltid sker några dagar efter äl så inget konstigt med det egentligen. Ja, det var väl dagens nyheter det :)

• joannaq
    Zandylina skrev 2018-02-22 19:57:32 följande:

Blir att åka in akut då smärtor tilltagit likaså blödningen hon var orolig för massa olika saker det kunde vara så skriver uppdatering när hemma igen.

Lycka till <3
  • joannaq
    Baraentilligen skrev 2018-02-22 21:16:04 följande:

Fick en liten ljusröd flytning idag på äl+5-6. Tidigare skulle det ha gett mig högt hopp om nidblödning men numera är jag så förstörd av mellanblödningar att jag knappt noterar vad som händer där nere längre. Bröstvårtorna ömma som bara den, vilket alltid sker några dagar efter äl så inget konstigt med det egentligen. Ja, det var väl dagens nyheter det :)

Jag har oxå fått ömma bröstvårtor efter äl några gånger men inte denna gång som tur :) För det är hemskt!!

Hoppas de går över fort för dig :)
  • Dimfrost
    Zandylina skrev 2018-02-22 19:57:32 följande:

Blir att åka in akut då smärtor tilltagit likaså blödningen hon var orolig för massa olika saker det kunde vara så skriver uppdatering när hemma igen.

Trist! Hoppas det inte är nåt allvarligt. Kram på dig!
  • Dimfrost
    SofiaS95 skrev 2018-02-22 18:23:29 följande:

Helt klart finns det en chans men störst är ju chansen en eller två dagar före och äl dagen.

Ja, så är det ju. Får vänta och se helt enkelt!

Tack för svar

Förra månaden blev jag hemskt skengravid under dagarna mellan ÄL och mens och trodde att det kanske gått vägen. Hoppas på att jag slipper vara skengravid denna månad och försöka att inte tänka/analysera symptom för mycket.
  • Zandylina

Hemma igen, gick fort för en gångs skull.. dem tog blodtryck,puls å olika blodprov å gravtest...alla värden bra å test negativa.. så dem var väldigt konfunderade å bad mig åka hem äta ibumetin å alvedon..och imorgon ring till Gyn.
    Så antingen e det stor ägglosssningsblödning eller så ha mensen kommit å flyttat om min cykel. Temp var 37.2..igår 36.8 å dan innan dess 36.4..
    Så får väl se vad dem säger imorgon å vad som händer.

Nu ska jag lägga mig å vila.
    Tack för alla lycka till det värmde :D

• Theresu
    Elsaida skrev 2018-02-22 09:36:22 följande:

Dag 5 med Blinkande?

För antar att du inte menade dag 5 i cykeln

Får se om min slår om alls, brukar ha äl på dag 20 och är på dag 11 nu så många dagar kvar.

Använde monitor en cykel och fick hög redan på dag 7 eller 8 men sen gick den aldrig över till maximal.

Blev sock gravid i alla fall men antar att de aldrig är någon garanti att den fasta gubben kommer?

Haha neej nej. Dag 15 i cykeln, men femte dagen efter 4 blinkande gubbedagar :)
  • Elsaida
    Theresu skrev 2018-02-22 22:42:59 följande:

Haha neej nej. Dag 15 i cykeln, men femte dagen efter 4 blinkande gubbedagar :)

Som jag misstänkte då
  • MaalinJ
    Hansson88 skrev 2018-02-22 21:08:05 följande:

Hej hej!

Jag hoppar gärna in i detta tråden och håller tummarna med alla er

Jag hade ägglossning någon dag mellan den 16/2 - 21/3. Det inmebär att min BIM är den 6/3.

Vi har inte använt oss av äl-stickor denna månaden utan kollat på sekreret och livmoderhalstappen istället. Jag tror att vi lyckades pricka in ganska bra. Det återstår att se.

Hyr länge har ni försökt?

Hej! Spännande å se om ni lyckades pricka in rätt och om det tar sig. Vi har kört utan preventivmedel sen september förra året men av någon anledning (troligtvis hormon rubbning och cystor) har jag inte haft någon mens förens nu i februari så den här månaden blev väll det första riktiga försöket. Vi har dock testat varje dag eftersom jag inte har någon cykel att gå på men enligt testerna så har jag inte haft äl så jag vet inte alls. :/ hoppas bara jag får mens i mars också så att det inte dröjer ett halvår till..

Hur länge har ni försökt?
Svar på tråden BIM MARS 2018