• Baraentilligen

BIM MARS 2018

Hej!

Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)

• Svar på tråden BIM MARS 2018
  • Lebbmusen

Denna väntan är ju så låååång!

!

Inseminerade den på alla hjärtana dag den 14 e, så nu har det gått en vecka.

Har lovat mig att inte testa förrän BIM (3/3), men känner redan att jag vill testa om fem dagar då jag alltid plussat 12 dagar efter inseminering. Detta är andra försöket till vårt tredje barn.

Första tog 5 försök varav 2 missfall, andra tog sig direkt när första va fem månader.

Hooooppas på alla hjärtans dag-bebis!

• Meej
    Jahajaa skrev 2018-02-21 13:35:06 följande:

Okej :) Det for nog bli dom isf. Är det lätt att se vilken som är den mest fertila dagen? Och hur långt innan beräknad ägglossning börjar du testa? Ursäkta många frågor men är total newbie på ÄL-test ;)

För mig har det varit stor skillnad på negativa och positiva dagar. Har fått streck på alla jag testat förutom när jag testade direkt efter mens för att se om det var streck även då. Det var helt blankt. Men det har varit tydligt att strecken när det inte varit ÄL har varit för svaga och alltså negativa. När det blivit positivt har det varit starkt. Har haft positivt i två dagar båda månaderna jag har testat.

Jag vet att det finns någon tabell för när man ska börja testa om man har en någorlunda regelbunden cykel. (Googla?) Började testa ca en vecka efter mens båda gångerna. Första månaden hade jag tre negativa och sedan positivt, andra månaden hade jag tio negativa och sen positivt. Ganska stor skillnad alltså. För mig har det inte heller spelat någon roll om jag testat med morgonurin eller på eftermiddagen. Råder lite olika bud om vad som är bäst. Den här cykeln testade jag båda med samma resultat.
  • Lindsey77

Idag har jag känt "stickningar" långt ner i magen. Men det kan ju vara för att jag känner efter. Förra gången jag var gravid kände jag detta. Jag testade pga av det, och visst blev det positivt. Alltså det varade bara några sekunder. Inget mer. Hade egentligen inga mer symptom precis när jag testade.

Jag känner varken av ÄL eller mens. Märker det bara att blodet kommer. Dock känner jag av pms veckan före mens. Känner av det nu också, ska troligen ha mens nästa vecka (eller helst inte).

Jag börjar alltså bli skengravid redan nu. De månaderna jag har varit skengravid har det inte varit något, men den månaden jag blev gravid hade jag egentligen inga symptom.

Ingen idé att känna efter... man kan ju dessutom vara gravid utan symptom. Dock fick jag symptom fyra dagar efter testet- hungrig! Sen försvann det på en dag när jag fick missfall...

• joannaq
    Lindsey77 skrev 2018-02-21 18:05:16 följande:

Idag har jag känt "stickningar" långt ner i magen. Men det kan ju vara för att jag känner efter. Förra gången jag var gravid kände jag detta. Jag testade pga av det, och visst blev det positivt. Alltså det varade bara några sekunder. Inget mer. Hade egentligen inga mer symptom precis när jag testade.

Jag känner varken av ÄL eller mens. Märker det bara att blodet kommer. Dock känner jag av pms veckan före mens. Känner av det nu också, ska troligen ha mens nästa vecka (eller helst inte).

Jag börjar alltså bli skengravid redan nu. De månaderna jag har varit skengravid har det inte varit något, men den månaden jag blev gravid hade jag egentligen inga symptom.

Ingen idé att känna efter... man kan ju dessutom vara gravid utan symptom. Dock fick jag symptom fyra dagar efter testet- hungrig! Sen försvann det på en dag när jag fick missfall...

Det är så himla sugit att ha symptom utan att det är något.. I december mådde jag illa nästan I en vecka innan jag fick mensen så trodde verkligen att jag va gravid.. För med förra barnet började illamåendet tidigt och sen spydde jag till v 20,, :( Men denna gång tänker jag ignorera alla symptom hehe! Men har inga än som tur :)
  • Frallanz

HEj hej hoppar in!

Har pratat om ett syskon till vår snart 3 årige son, men sldrig liksom försökt ännu men igår sexade vi, och imorse såg jag i min app att jag har ÄL idag/imorgon ( kör med WomanLog som appen heter, rekommenderar den till er som vill ha koll på äl och mens bla :))

Har grov "mensvärk" idag, som jag alltid har vid ÄL tyvärr, men är väl posetivt det med så man vet när ÄL är ungefär ;D så aa, även om denna gäng nu inte var planerad så ska det bli spännande och se i mars om där är nån mens. Bim 8/3 :)

• PowerL

Äl+4.

Känner inte ett dugg. Känner mig inte gravid. Borde man det om man är det?

Hur har ni andra det som passerat äl?

• Elizai

Ni som blivit gravida tidigare, vilka symptom brukar ni upptäcka tidigt?

Jag har haft molande värk i nedre delen magen av och till sen ägglossningen för 1,5 vecka sen (12/2) och idag nästan som mensvärk? Kan det vara något?

Det är över en vecka kvar till mensen så det borde inte vara mensvärk.. brukar få max två dagar innan.

Är sååå sugen att göra ett graviditetstest men det lär ju inte visa något ännu ändå. Haha. Men det kliar i fingrarna liksom.

• joannaq
    PowerL skrev 2018-02-21 19:26:18 följande:

Äl+4.

Känner inte ett dugg. Känner mig inte gravid. Borde man det om man är det?

Hur har ni andra det som passerat äl?

Nej du kan inte känna något tyvärr.. Om ägget är befruktat så har det knappt fäst än. Möjligtvis att du skulle kunna känna lite när ägget fäster men hur det känns vet jag ej, jag har två barn och kände inget med dem två.

Bara att vänta :)
  • PowerL
    joannaq skrev 2018-02-21 20:29:57 följande:

Nej du kan inte känna något tyvärr.. Om ägget är befruktat så har det knappt fäst än. Möjligtvis att du skulle kunna känna lite när ägget fäster men hur det känns vet jag ej, jag har två barn och kände inget med dem två.

Bara att vänta :)

Okej. Tack för svar :)
  • Jagvetdåinte

Hoppar in :) Tog sig inte i december, januari eller februari. Så nu håller jag tummarna för mars. Bim 8 mars! I mysstadiet nu. Spännande att följa er :)

Svar på tråden BIM MARS 2018