• Annita

socsek som inte bryr sig?

Både familjehemmet och socialsekreteraren bryr sig visst om dig, och det är också därför du inte får göra precis vad som helt precis när du vill. Så är det för alla barn, och de försöker ge dig en så stabil uppväxt som möjligt - det är jag ganska säker på.

Du säger att det var bestämt sedan innan att du skulle träffa din syster. Hade familjehemmet varit med och bestämt det? Och om planerna ändrades fanns det säkert skäl till det, även om du inte gillar de skälen. Familjehemmet måste kunna lita på att du sköter det ansvar du får. Annars släpper de förstås inte iväg dig.

• Annita
    Anonym (ts) skrev 2018-01-28 21:17:35 följande:

Dom är egoistiska och tänker inte på min syster som blev besviken och dom straffar mig med att jag inte får sova borta MEN min syster har inget med det att göra, och det är fel och DOM bröt mot reglerna och min syster bor också i ett familjehem och inte direkt ensam och jag fick komma för dom eftersom vi hade BESTÄMT att jag skulle åka dit.

Du får ju faktiskt inte bestämma sådant utan att få okej från familjehemmet. Att du och din syster bestämt att ses räcker inte. Så är det som sagt för alla ungdomar.
  • Annita
    Anonym (ts) skrev 2018-01-28 21:17:35 följande:

Dom är egoistiska och tänker inte på min syster som blev besviken och dom straffar mig med att jag inte får sova borta MEN min syster har inget med det att göra, och det är fel och DOM bröt mot reglerna och min syster bor också i ett familjehem och inte direkt ensam och jag fick komma för dom eftersom vi hade BESTÄMT att jag skulle åka dit.

Ditt familjehem har dom uppgift att ha ditt bästa för ögonen - inte din syster.

Genom att inte förankra besöket med familjehemmet, och genom att inte följa deras regler och gång på gång bevisa att du inte är att lita på, så är det faktiskt DITT agerande som gjort att din syster blev besviken.

Fundera lite på det.
Svar på tråden socsek som inte bryr sig?