Kommer inte överens
Hoppas på lite råd från dom som har erfarenhet..
Har två barn under tio år med mitt ex. Vi har haft varannan vecka sedan skiljsmässan för fem år sedan. Sedan dag ett har han försökt göra livet så svårt som möjligt för mig. Ge och ta finns inte i hans värld utan han vill ha millimeterrättvisa och stenhårda regler. Tex när jag blev intagen akut på sjukhus och bad honom hämta barnen så ville han först ha reda på när han skulle ?få tillbaka? den tiden.
Han tar med sig barnens kläder och skor när han lämnar på fritids på bytesdag, så det har hänt att jag fått bära ett barn från fritids för att det inte finns några skor. OSV.
Utåt är han världens bästa pappa som skickar femtielva älskar dig sms till barnen varje dag och hittar på massor av roliga aktiviteter hela tiden ( som barnen ibland inte orkar med) bara för att visa hur duktig han är. Denna bild målar han även upp under samarbetssamtal.
Dessa samtal begär han själv men han vill inte samarbeta utan han vill använda familjerätten som några som ska berätta för mig att jag har fel/gör fel. Så där kommer vi aldrig nån vart.
Han har även hotat och hatat extremt mycket mot mig, men det hör ju inte till när det gäller barnen som jag behöver hjälp med här..
Hans nya fru hörde av sig och ville att detta ska få ett slut och att han har insett att han gjort fel och att jag ska kunna vända mig till dom om jag behöver hjälp eller så, mycket fint. Dock vet hon knappast om hälften av allt skit han gjort.
Tyvärr lever han inte upp till detta för fem öre utan fortsätter precis som vanligt.
Barnen tycker det är jobbigt att pappa beter sig illa och den ena pratar om att bo bara hos mamma.
Detta hänger som ett mörkt moln över oss alla år efter år.
Vad gör man??