• tjooo67

Ni som förlåtit otrohet!

Anonym (Konstant) skrev 2018-01-30 18:13:53 följande:

Jag gifte mig för att jag älska honom och det var det juridiskt korrekta när vi köpte hus och skaffa barn. Jag var trogen i 9år utan snedsteg. Att det blev så här är väl för att jag är ego. Jag blev attraherad och förälskad i kollegan. Jag kände att jag har rätt att få vara nykär och lycklig, det är ju mitt liv och det skadar ingen annan. Så länge han inget vet så får han vara ta del av min glädje. Han och barnen är ju min sanna kärlek och det viktiga i livet. Ett nöjda ligg är bara för stunden. På vilket sätt skulle han må bättre av att hans kärlek lämnar honom, splittra familjen , flytta från vårt fina hus och hem. För ett ligg han inte vet om?

Jag har inga åsikter om vad hur du väljer att leva ditt liv, men är du säker på att den här kollegan skadades av ditt handlande? Du skriver att han ville att ni skulle ta det vidare. Uppenbarligen är nån sårad här.
  • tjooo67
    Anonym (Konstant) skrev 2018-01-30 18:43:58 följande:

Jag ser inte vart han eller jag skulle gynnas av det. Han skulle må dåligt och jag skulle behöva ursäkta det hela. Idag är han lyckligt omedveten och jag har gjort mitt val att vara med honom. Ibland kan jag känna att det var bra att vänstra för att värdera vår relation än mer. Han skulle bli förkrossad av sanningen. Ibland är det bättre att inget veta.

Är du också fine med att han skulle falla för och inleda en relation med nån annan?
  • tjooo67
    Anonym (Konstant) skrev 2018-01-30 20:20:35 följande:

Ja så kanske det är, livet är inte slut gör min del heller. Fyller 30år och minsta barnet börjar skolan snart. Just nu känner jag mig till lags med vår relation, så jag ser ingen anledning att bryta för att jag kanske kan bli kär i någon annan.

Fast du är ju redan kär i nån annan. Och, med all respekt, du lever ju inte i en ärlig relation. Din man har ju ingen aning om hur du och han ser olika på ert äktenskap (du skriver att han är dökär och du gift med din bästa vän). Och du vågar inte ta ev. konsekvenser av att om du skulle berätta.
  • tjooo67
    Anonym (Konstant) skrev 2018-01-30 21:55:15 följande:

Ja jag blev förälskad, men den nykära fasen mattades ut med tiden. Och när han då ville utveckla vår relation så backa jag för att jag inte kända lika starkt för det. Hade vi vart två singlar så hade jag gett det en chans. Men jag var rädd att ge mig in i något sämre, att jag avslutar mitt och han ångrar sig. Att han lämnat sin fru och ångrar sig. Livet är inte så enkelt. Vi bodde i olika komuner, skulle jag riskera att barnen stannar i sin hemkommun med sin pappa och jag bara får se dom varannan helg. Ingen man är värd att förlora mina barns uppväxt. Jag insåg även under tidens gång att vi var olika, vi sträva efter olika mål i livet. Så på vägens gång så kändes det allt mer rätt att avsluta det hela och jobba på relationen hemma. Jag tänker fortfarande (varje dag) på honom. Men det hade inte funkat. Jag kan inte sabba hela mina barns tillvaro för att jag var lite kär. Och ja min man förtjänar bättre, han är en fantastisk man och far. Men det som är gjort går inte att förändra, men han mår inte bättre av att veta.

Har du och denne andra man träffats efter ni avslutade?
  • tjooo67
    Anonym (Konstant) skrev 2018-01-31 05:50:44 följande:

Nej, han har velat men inte jag. Har vi avslutat det så får det vara. Vi har pratat och smsat.

Ok, ja, det förstår jag. Du verkar ju ha väldigt starka känslor för honom fortfarande, så risken att något skulle hända mellan er igen om ni ses är ju väldigt stor.
  • tjooo67
    Anonym (Konstant) skrev 2018-01-31 08:36:36 följande:

Det vet jag att det skulle, därför vill jag inte träffa honom. Måste komma över honom. Det är problemet med att vara kär, egentligen vet jag inte varför jag är kär i honom. För vi är så olika. Visst han är attraktiv, sexet var roligt för att det var nytt och spännande/hemligt.

Men allt annat är så fel med honom. Han är rätt tafatt i kärlek, har svårt att visa känslor, svårt att prata känslor. Han sätt att visa kärlek var att han köpt en bukett på ica, och säga jag älskar dig, och det var det hela. 

Han är inte så värst engagerad i sina barn, eller hemmet eller familjen. Inget behov av socialt liv, äventyr, upplevelser. Att renovera huset var bara onödigt, det funka som det var, vet att det vart konflikter hemma pga frun ville byta ut köket som var 30+år och han såg det som onödigt.  Att åka iväg på weekend var slöseri på pengar, man har ju säng hemma. Att leva på halvfabrikat och äta makaroner hela veckan funka, bara det mättar osv. 

Jag prioriterar att leva, hela vårt hus har vi renoverat så vi trivs. Varje år åker familjen på långresa och njuter. Min man och jag brukar åka på weekends själva minst 2ggr per år, älskar spa och en långhelg i ex Barcelona, London eller Venedig. Att bara fly vardagen ibland och njuta. Jag och mannen tycker det är kul att laga mat ihop och testa nytt. Vi hittar på roliga aktiviteter med barnen varje helg, min man är engagerad i barnens sport, och är pappan som byggt lådbil och trädkoja osv. Min man är väldigt kärleksfull, kommer spontant med fina presenter, planerar romantiska ting, ger kärleksförklaringar osv. 

Så det är helt ologiskt varför jag har känslor för en man som jag tycker gör allt så fel. Som inte alls är min typ, som det aldrig skulle funka med.

Logik och känslor (kanske även lycka?) går inte hand i hand som känt.

Det måste ju vara oerhört jobbigt att inte få vara med den man tänker och längtar efter.

Vad får dig att tro att du och din man inte skulle kunna ha en fin relation även om ni skilde er?

Ja, ni verkar ju leva ett drömliv, med god ekonomi. Fattar att det är svårt att lämna. Hoppas du tillslut kommer över den andre mannen och att du inte ångrar ditt beslut när du är äldre.
  • tjooo67
    MR Human skrev 2018-02-01 08:26:39 följande:

Kan ju säga att det är just det som kommer att smärta dina närstående allra mest!

D vs dom ser dig som en väldigt sympatisk och omsorgsfull människa och respekterar dig väldigt mycket för det. Din man älskar nog dig allra mest för dessa egenskaper!

Hur tror du att du kommer att uppfattas av dina närstående när det kommer fram att du inte alls är denna person utan tvärtom visar dig vara en manipulativ egoist?

Det kanske inte kommer fram nu eller ens i år, men jag kan garantera dig att någon gång kommer det fram. Egoister och framförallt narcissister har en väldig förmåga att tro att hela världen kretsar kring dem.

Du kommer att förlora din respekt av dem och oavsett hur mycket du försöker manipulera dem och visa att du inte är sådan människa egentligen, ( det måste väl dom ändå förstå?) så kommer dom aldrig någonsin att se dig på samma sätt igen.

Tro mig! Och ja, det kommer förr eller senare nästan alltid fram.

Jag har svårt att förstå Anonym (Konstant), men jag har lika svårt att förstå er som stannar.

Ja, det kommer nästan alltid fram. Men de får ju alltid stanna med sin make/maka/partner också!

Du är ju själv en som stannat och hatat det som hänt. Lagt tid och pengar på psykologer, familjeterapeuter (som uppenbarligen inte har hjälpt...), tårar och litervis med alkohol. För vad?? Du säger själv att ni mest troligt kommer att sära på er om nåt år, varför är det bättre att sära på er då och inte innan? Tänk, du hade under dessa ?bortslösade? år kunnat träffa nån ny och din fru, ja, hon kanske hade blivit tillsammans med din kompis? Vem vet?

Varför dra ut på eländet? Säg inte barnen, du vet att de inte vill se sina föräldrar ledsna och hälla i sig alkohol. Och tror du att det blir lättare att separera när barnen är äldre? Think again!

Nä, jag har bestämt mig för att lämna. Finna styrkan i mig själv. Sen vet man ju aldrig vad som händer.
  • tjooo67
    MR Human skrev 2018-02-01 09:39:30 följande:

Helt ärligt så beror det på att jag inte orkar det. Fy fasen för att bli varannan vecka pappa, sälja huset, leta lägenhet. Det är helt enkelt inte värt det!

Livet är som det är. Jag vet att jag inte kommer att må ett dugg bättre av att sitta ensam i en lägenhet nånstans. Så känns det åtminstone just nu och jag gissar att min fru inom sig tänker likadant. Vi älskar ju varandra men allt detta har gjort att jag vet att allt inte är hugget i sten.

Att barnen har det bra, och det har dom det nu, är prio 1 och egentligen allt som betyder nå!. Kan ju erkänna att jag drömmer om andra kvinnor väldigt ofta och blev jag intresserad av nån annan idag så skulle jag gå all in för det!

Jag skulle inte känna skuld, ånger eller ett dugg tveksamhet för det heller. Jag skulle tvärtom välkomna det!

Jag har dessutom sagt det här till min fru redan och hon säger att hon förstår mig och inte skulle lägga sig i om det skedde. Hon kan lära sig att leva med det om jag stannar kvar.

Så jag är alltså i läget där jag sitter och fördömer människor som (konstant) och andra otrogna svin men samtidigt vill vara med andra kvinnor själv.

Försök få ihop den ekvationen? I viss mån kanske jag själv är den hycklare jag anklagar andra för att vara? Det struntar jag i! Egentligen skiter jag i allt eftersom allt ändå är förstört i mitt liv!

Det är ju bara det, att du med största sannorlikhet inte kommer att sitta ensam i en lgh nånstans. Se dig omkring, har du inte vänner eller kollegor som har separerat? Och mår inte de ALLRA flesta bättre när de gjort det?

Du och din fru älskar varandra säger du. Ja, men ni vill ju inte vara gifta. Stor skillnad. Hon var otrogen och du drömmer om andra. Man kan älska varandra som vänner även om man inte bor ihop.

Och barnen ja. De kommer att fixa en separation på ett eller annat sätt, lika mycket nu som senare (bättre ju yngre de är). Bara ni är schyssta mot varandra.
  • tjooo67
    Anonym (Konstant) skrev 2018-02-01 14:09:24 följande:

Eller så får han aldrig veta, och kan fortsätta var lycklig och glad med mig. 

Se på dig hur olycklig, ledsen och frustrerad du vart efter att din fru var så ärlig. Vad har du vunnit på det? Jag tycker inte att ärlighet alltid är bäst. Jag vet att min man skulle bli knäckt om han fick veta, efter 13 år ihop så är han forftarande så förälskad i mig. Och jag tror faktiskt att han skulle stannat kvar även om han vetat mitt misstag. Men han skulle leva med en bitterhet, sorg och tappat mitt förtroende. Så varför ska jag orsaka han så mycket smärta för något som är passerat i våra liv.

Hur vet du att han skulle bli knäckt? Och hur vet du att han fortfarande är så förälskad? Du lyckas ju lura honom...
  • tjooo67
    Anonym (Konstant) skrev 2018-02-01 14:09:24 följande:

Eller så får han aldrig veta, och kan fortsätta var lycklig och glad med mig. 

Se på dig hur olycklig, ledsen och frustrerad du vart efter att din fru var så ärlig. Vad har du vunnit på det? Jag tycker inte att ärlighet alltid är bäst. Jag vet att min man skulle bli knäckt om han fick veta, efter 13 år ihop så är han forftarande så förälskad i mig. Och jag tror faktiskt att han skulle stannat kvar även om han vetat mitt misstag. Men han skulle leva med en bitterhet, sorg och tappat mitt förtroende. Så varför ska jag orsaka han så mycket smärta för något som är passerat i våra liv.

Mr Human har ju dessutom valt att stanna, jag tror du vet att din man skulle lämna. Det är därför du inte vill berätta. Du skulle få det sämre ekonomiskt och inte få dina resor och saker.
  • tjooo67
    Anonym (Konstant) skrev 2018-02-01 15:21:46 följande:

Att jag väljer att inte berätta är för att jag inte vill ha problem. Varför öppna upp för bråk, gråt och drama för något som inte är aktuellt längre? Om han väljer att gå så får det väl vara så då, då hittar jag en annan man. Men just nu har jag det bra och jag orkar inte med drama.

Men det är väl visst aktuellt fortfarande. Du har kontakt med den här mannen, du är kär i honom, du vågar inte träffa honom för då vet du att ni skulle få ihop det igen... Jag är övertygad om att ni kommer att ses igen.
Svar på tråden Ni som förlåtit otrohet!