MR Human skrev 2018-02-01 08:26:39 följande:
Kan ju säga att det är just det som kommer att smärta dina närstående allra mest!
D vs dom ser dig som en väldigt sympatisk och omsorgsfull människa och respekterar dig väldigt mycket för det. Din man älskar nog dig allra mest för dessa egenskaper!
Hur tror du att du kommer att uppfattas av dina närstående när det kommer fram att du inte alls är denna person utan tvärtom visar dig vara en manipulativ egoist?
Det kanske inte kommer fram nu eller ens i år, men jag kan garantera dig att någon gång kommer det fram. Egoister och framförallt narcissister har en väldig förmåga att tro att hela världen kretsar kring dem.
Du kommer att förlora din respekt av dem och oavsett hur mycket du försöker manipulera dem och visa att du inte är sådan människa egentligen, ( det måste väl dom ändå förstå?) så kommer dom aldrig någonsin att se dig på samma sätt igen.
Tro mig! Och ja, det kommer förr eller senare nästan alltid fram.
Jag har svårt att förstå Anonym (Konstant), men jag har lika svårt att förstå er som stannar.
Ja, det kommer nästan alltid fram. Men de får ju alltid stanna med sin make/maka/partner också!
Du är ju själv en som stannat och hatat det som hänt. Lagt tid och pengar på psykologer, familjeterapeuter (som uppenbarligen inte har hjälpt...), tårar och litervis med alkohol. För vad?? Du säger själv att ni mest troligt kommer att sära på er om nåt år, varför är det bättre att sära på er då och inte innan? Tänk, du hade under dessa ?bortslösade? år kunnat träffa nån ny och din fru, ja, hon kanske hade blivit tillsammans med din kompis? Vem vet?
Varför dra ut på eländet? Säg inte barnen, du vet att de inte vill se sina föräldrar ledsna och hälla i sig alkohol. Och tror du att det blir lättare att separera när barnen är äldre? Think again!
Nä, jag har bestämt mig för att lämna. Finna styrkan i mig själv. Sen vet man ju aldrig vad som händer.