• Anonym (...)

Ni som förlåtit otrohet!

Har ni fått ångra det? Dvs har det upprepats? Eller har vederbörande kammat till sig och hållit sitt löfte om trohet efter att ha fått en andra chans..?

• Svar på tråden Ni som förlåtit otrohet!
  • Anonym (Undrar)

Jag puffar lite för jag vill också veta.

Skiljer det sig om det var en engångsföreteelse eller om det var långvarigt, dvs en förhållande med någon annan?

• Anonym (bedragen)

Finns det verkligen någon som förlåter? Jag kommer aldrig göra det. Vi försöker lappa ihop det vi har, och förhoppningsvis kommer förhållandet bli tillräckligt bra. Men förlåta, det kommer jag aldrig göra!

• Anonym (Undrar)
    Anonym (bedragen) skrev 2018-01-29 22:38:40 följande:

Finns det verkligen någon som förlåter? Jag kommer aldrig göra det. Vi försöker lappa ihop det vi har, och förhoppningsvis kommer förhållandet bli tillräckligt bra. Men förlåta, det kommer jag aldrig göra!

Nä, kanske inte. Vad hände i din situation?
  • Anonym (Wish)

Du det bara skriker att han krossat allt ni hade. Du heter bedragen, och du skriver rakt ut att du kommer aldrig förlåta honom. Du har alltså de två komponenter som omöjliggör för er att gå vidare, identifierar dig som bedragen, och vägrar förlåta. Att inte ta åt dig mer och att förlåta det som hänt är limmet man lappar med.
  • Anonym (Aldrig igen)

Jag tog tillbaka mitt ex efter en otrohet. Tyvärr upprepades det igen.

Det jobbigaste va sveket. Kände mig som en sopsäck. Aldrig igen!

Vi delade oss när otrohet 2 uppdagades

• Anonym (Wish)

Beror på vad du sätter i ordet förlåter. Att acceptera det inträffade och förstå varför det hände utan att döma vidare på det, att lägga det bakom sig är ju det som förmodligen krävs.

.

Beror också på hur man varit otrogen. Haft ett ligg på fyllan när man just fått veta att ens kompis fått cancer, och söp ner sig och drog iväg med någon och flydde livet för en stund när ens partner var bortrest, eller att haft ett förhållande med en annan person i 7 år i ett 17 årigt förhållande är ju ganska stor skillnad. Det ena handlar om destruktivt för att man inte kunde kontrollera hur dåligt man mådde, medan det andra är ett medvetet val du tar 365 dagar om året i 7 år bakom ryggen på din sambo.

Jag kanske hade förlåtit om min partner gjort det där första. Svårt att säga nu. Men helst hoppas jag att vi VAD som än händer, alltid känner trygghet att komma till varandra istället för någon annan. Detta måste man bygga upp. Visa att man är en trygghet att komma till.
  • Anonym (Wish)
    Anonym (Aldrig igen) skrev 2018-01-29 22:42:13 följande:

Jag tog tillbaka mitt ex efter en otrohet. Tyvärr upprepades det igen.

Det jobbigaste va sveket. Kände mig som en sopsäck. Aldrig igen!

Vi delade oss när otrohet 2 uppdagades

Tyvärr är detta risken. Och att de gömmer det ännu mer än första gången för de vet att det är oförlåtligt att göra det igen.

Någonstans måste moralen infinna sig att otrohet är som att skjuta ett barn i ryggen. Vem gör det?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Wish) skrev 2018-01-29 22:47:11 följande:

Beror på vad du sätter i ordet förlåter. Att acceptera det inträffade och förstå varför det hände utan att döma vidare på det, att lägga det bakom sig är ju det som förmodligen krävs.

.

Beror också på hur man varit otrogen. Haft ett ligg på fyllan när man just fått veta att ens kompis fått cancer, och söp ner sig och drog iväg med någon och flydde livet för en stund när ens partner var bortrest, eller att haft ett förhållande med en annan person i 7 år i ett 17 årigt förhållande är ju ganska stor skillnad. Det ena handlar om destruktivt för att man inte kunde kontrollera hur dåligt man mådde, medan det andra är ett medvetet val du tar 365 dagar om året i 7 år bakom ryggen på din sambo.

Jag kanske hade förlåtit om min partner gjort det där första. Svårt att säga nu. Men helst hoppas jag att vi VAD som än händer, alltid känner trygghet att komma till varandra istället för någon annan. Detta måste man bygga upp. Visa att man är en trygghet att komma till.

Blev du bedragen i 7 år av 17?
  • Anonym (Wish)
    Anonym (Wish) skrev 2018-01-29 22:49:25 följande:

Tyvärr är detta risken. Och att de gömmer det ännu mer än första gången för de vet att det är oförlåtligt att göra det igen.

Någonstans måste moralen infinna sig att otrohet är som att skjuta ett barn i ryggen. Vem gör det?

Ett förlåt kan lätt bli "det är okej om det händer hon förlåter / han förlåter"
  • Anonym (Aldrig igen)
    Anonym (Wish) skrev 2018-01-29 22:49:25 följande:

Han svor att det aldrig skulle hända igen. Jag va ju allt han hade drömt om osv.

När otrohet 2 uppdagades, precis som du skriver, lyckades han dölja länge. Knappt att han står för det än idag, trots att det är ett par år sedan.
Svar på tråden Ni som förlåtit otrohet!