Ni som förlåtit otrohet!
Jag har vart i totalt fyra relationer, och vart otrogen i alla (är kvinna).
Min nuvarande relation, där vi levt ihop i 12år har hela familjepaketet med hus etc. dröjde det ca 9 år innan jag var otrogen. Varför jag var det emot min man vet jag väl egentligen inte, han är en bra man, min bästa vän, bra sexliv och kärleksfull. Men jag föll för frestelsen, fick uppleva att vara nykär igen, lite tonårsfeeling på nytt. Vi höll på i över ett år (arbetskollega). Innan han börja kära ner sig för mycket och ville att vi skulle lämna våra respektive och leva ihop. DÅ insåg jag att jag aldrig skulle kunnat göra så mot min man, jag älska honom också. Det var lättare att stanna kvar med min familj än att börja på nytt och missa halva barnens liv, och behöva ta hand om en annans barn med.
Jag har väl egentligen inte så dåligt samvete för det. Jag har ju inte skadat min man, då han inte vet något. Jag mådde riktigt bra den perioden, och det fick min man också ta del av. Jag skulle inte heller ljuga och säga att jag aldrig skulle göra om det.
Så ja jag tror att vissa helt enkelt inte kan häjda sig för frestelsen.. eller tror på att vara monogam. Jag ser det som att min man är min kärlek, mitt liv och ett ligg är bara en attraktion/nöje för stunden.