• MR Human

Ni som förlåtit otrohet!

Anonym (bedragen) skrev 2018-01-30 09:21:50 följande:
    Order förlåt innebär för mig en sorts godkännande, att det var ok, inget att ångra. Jag kommer aldrig tycka det var ok. Vad som än händer i livet kommer jag innerst inne hata det som skett.

Men jag tror ändå att vi kan få en hyfsad tillvaro tillsammans. Se framåt mot nya mål!

Dock kommer vi nog aldrig få tillbaka det speciella som vi trots allt hade, för länge sedan.
    Exakt så är det för mig också. Jag fick reda på att min fru haft en 7 mån affär med min bästa vän för tre år sedan. Affären skedde 2004 och då hade vi inga barn men hade pratat mycket om det och varit tillsammans i 6 år.

När jag fick reda på det 11 år senare hade vi barn, var gift och hade precis lånat en massa pengar och höll på med en stor renovering/ utbyggnad av vårt hus!

Hela livet rasade! Min älskade kvinna som jag alltid varit så stolt över, som jag älskade och såg upp till mest i hela världen visade sig vara en av de värsta hycklare  som gått i ett par skor!

Nu tre år senare sen livet gick sönder, där det första året bestod av familjeterapi, psykologer, otaliga gräl och litervis med alkohol och tårar är vi fortfarande tillsammans.
    Jag kommer aldrig att förlåta, kommer aldrig få samma respekt och känslor och med en brinnande längtan efter att få uppleva känslan av att få vara kär i någon igen. Livet är ändå rätt bra. Det funkar! Jag antar att mitt liv ser ut som dom som äter prozac! Jag känner varken riktig glädje eller riktig sorg längre. Livet bara är! Men jag håller mig vid liv!
  • MR Human
    Anonym (Konstant) skrev 2018-01-31 08:41:05 följande:
    Även om jag förstår att du hellre inte velat att detta skulle hänt, men hade du känt att det vore bättre om hon inget sagt? Om du hade fått vara lyckligt ovetande, och fortfarande kunde se på henne och er relation som du gjort tidigare?. 
    Nej! jag tycker och har alltid levt med uppfattningen om att man står för det man gör! Alla kan göra misstag - visst! Ett ONS i fyllan är även det ett otroligt svek men idag kan jag tycka att det kan klassas som ett "misstag" om man säger till sig själv att det aldrig ska upprepas igen och förändrar sig. Man är väl bara mänsklig, typ eller nåt sånt!

Däremot så tycker jag att det är en mänsklig skyldighet att avsluta sitt förhållande eller äktenskap om man blir kär i nån annan och inleder ett förhållande bakom deras rygg. Jag vet att de som är otrogna inte tänker så. Ni hittar på ursäkter för er själv som att "det inte är så farligt" och "mår jag bra så mår ju även min make/maka bra". "h*n bryr sig nog inte iallafall" osv, osv....

Jag kommer aldrig att förstå hur ni inte kan se att det ni gör egentligen inte bara är ett svek mot dom som älskar er! Ni stjäl dessutom deras egna vilja från dom. Ni stjäl deras liv! Det är lögnerna och lättjan som är det värsta!

Så, som svar på din fråga.  - Nej, det jag önskar är att jag kunde gå tillbaka i tiden. Hösten 2004 då jag i flera månader märkt av hennes ändrade likgiltiga beteende, då hon förvandlades till någon annan framför mina ögon! Jag grät då för första gången i mitt vuxna liv framför henne och frågade vad det var som skedde med henne. Hade hon träffat någon annan, hade nåt hänt? Var det någon kollega som mobbade henne på jobbet? Kunde hon inte bara prata med mig om varför hon var så förändrad?
    Då ljög hon och sa att allt var bra men det var mycket på jobbet! Hon skulle bli bättre! Allt skulle bli bättre! Det hon gjorde var att fortsätta med honom i flera månader till och dom förnedrade mig på så många sätt..

Min högsta önskan vore att få gå tillbaka till den kvällen 2004 med den vetskap jag har nu! Jag skulle spotta henne i ansiktet och fan vet om jag inte skulle köra över min "kompis" också!
  • MR Human
    Anonym (Undrar) skrev 2018-01-31 09:09:01 följande:
    Och återigen måste jag fråga: varför stannar du med henne nu?

Varför fortsätter du att låta henne ?stjäla ditt liv?? Du verkar ju hata henne. Är det av hämnd du stannar?

Din ?kompis? antar jag att du har brutit med, varför inte ta kontroll över ditt eget liv och lämna även henne?
    Jag var på väg att lämna första året flera gånger! De första halva året var jag väl mer eller mindre handlingsförlamad! Jag kände mer sorg än vrede.
    Men vår dotter - då 7 -8 år tog väldigt illa vid sig av våra bråk ( att jag var arg) så det blev problem och skolan ringde och undrade hur det stod till. Det är den största anledningen. Jag sa till mig själv då att aldrig igen visa vrede inför dom. Sen höll vi på med kåken och det var tvungen att göras innan.
    Sedan sa vår familjeterapueft? terarueft? - rådgivare att vi skulle försöka ge det minst ett år så det var väl det som var planen!

Min fru bönade och bad dagligen och mer eller mindre hotade att hon inte ville leva mer om jag lämnade också och sådana fjantiga saker. Framförallt så visade hon mig en annan sida av sig själv! Vi pratade som vi aldrig gjort tidigare och hon sa att hon aldrig skulle bli den där människan igen som törstade efter uppmärksamhet!
    Hon blev faktiskt en helt annan underbar människa och jag kunde inte släppa henne! Fan, jag kan det fortfarande inte! Vi har ju varit tillsammans i 20 år nu.
    Sen är det väl det vanliga! Jag är rädd för att bli ensam! Jag är feg helt enkelt! Det är väl den egentliga sanningen.

Men, som sagt. Livet är mycket bättre nu på många sätt. Vi har en rakare kommunikation. Vi bråkar aldrig om det här nåt mer. Det är liksom ingen idé för vi har nog sagt allt som går att säga och det förändrar ingenting egentligen.

SKulle hon vara otrogen igen så skulle jag bli ledsen såklart. Men jag skulle inte bli förkrossad. Ingenting kan få mig att bli så förkrossad igen. Jag tänker nu att vi kör på. Framtiden är ett oskrivet blad. Det finns, har jag märkt, andra underbara kvinnor runt om mig. Min fru är inte den enda kvinna som jag ser nu.

Ska jag vara ärlig så tror jag att vi inom ett par, tre år kommer överens om att vår kärlek är slut och att vi vänskapligt kommer att gå från varandra.

Jag hatar henne inte. Däremot hatar jag att hon kunde göra så mot mig och oss. Hon hatar nog mer sig själv faktiskt för att hon gjort som hon gjort.
  • MR Human
    Anonym (Konstant) skrev 2018-02-01 07:33:44 följande:
    Jag svarade på att jag av egen erfarenhet misstänker att dte kommer återupprepas. Vissa människor saknar helt enkelt något, om det är konsekvenstänk, empati eller hålla ett löfte. Jag skulle inte se mig själv som oempatisk, mina närstående skulle troligen beskriva mig som väldigt omsorg/kärleksfull person. Men inombords har jag ett stort ego som tycker att jag har "rätt" att göra som jag vill, ingen får ju veta så det skadar ingen. Sen uppkom följdfrågor på det hela.
    Kan ju säga att det är just det som kommer att smärta dina närstående allra mest!
    D vs dom ser dig som en väldigt sympatisk och omsorgsfull människa och respekterar dig väldigt mycket för det. Din man älskar nog dig allra mest för dessa egenskaper!
    Hur tror du att du kommer att uppfattas av dina närstående när det kommer fram att du inte alls är denna person utan tvärtom visar dig vara en manipulativ egoist?

Det kanske inte kommer fram nu eller ens i år, men jag kan garantera dig att någon gång kommer det fram. Egoister och framförallt narcissister har en väldig förmåga att tro att hela världen kretsar kring dem.
    Du kommer att förlora din respekt av dem och oavsett hur mycket du försöker manipulera dem och visa att du inte är sådan människa egentligen, ( det måste väl dom ändå förstå?) så kommer dom aldrig någonsin att se dig på samma sätt igen.

Tro mig! Och ja, det kommer förr eller senare nästan alltid fram.

• MR Human
    tjooo67 skrev 2018-02-01 09:11:04 följande:
    Jag har svårt att förstå Anonym (Konstant), men jag har lika svårt att förstå er som stannar.

Ja, det kommer nästan alltid fram. Men de får ju alltid stanna med sin make/maka/partner också!

Du är ju själv en som stannat och hatat det som hänt. Lagt tid och pengar på psykologer, familjeterapeuter (som uppenbarligen inte har hjälpt...), tårar och litervis med alkohol. För vad?? Du säger själv att ni mest troligt kommer att sära på er om nåt år, varför är det bättre att sära på er då och inte innan? Tänk, du hade under dessa ?bortslösade? år kunnat träffa nån ny och din fru, ja, hon kanske hade blivit tillsammans med din kompis? Vem vet?

Varför dra ut på eländet? Säg inte barnen, du vet att de inte vill se sina föräldrar ledsna och hälla i sig alkohol. Och tror du att det blir lättare att separera när barnen är äldre? Think again!

Nä, jag har bestämt mig för att lämna. Finna styrkan i mig själv. Sen vet man ju aldrig vad som händer.
    Helt ärligt så beror det på att jag inte orkar det. Fy fasen för att bli varannan vecka pappa, sälja huset, leta lägenhet. Det är helt enkelt inte värt det!

Livet är som det är. Jag vet att jag inte kommer att må ett dugg bättre av att sitta ensam i en lägenhet nånstans. Så känns det åtminstone just nu och jag gissar att min fru inom sig tänker likadant. Vi älskar ju varandra men allt detta har gjort att jag vet att allt inte är hugget i sten.

Att barnen har det bra, och det har dom det nu, är prio 1 och egentligen allt som betyder nå!. Kan ju erkänna att jag drömmer om andra kvinnor väldigt ofta och blev jag intresserad av nån annan idag så skulle jag gå all in för det!
    Jag skulle inte känna skuld, ånger eller ett dugg tveksamhet för det heller. Jag skulle tvärtom välkomna det!

Jag har dessutom sagt det här till min fru redan och hon säger att hon förstår mig och inte skulle lägga sig i om det skedde. Hon kan lära sig att leva med det om jag stannar kvar.

Så jag är alltså i läget där jag sitter och fördömer människor som (konstant) och andra otrogna svin men samtidigt vill vara med andra kvinnor själv.
    Försök få ihop den ekvationen? I viss mån kanske jag själv är den hycklare jag anklagar andra för att vara? Det struntar jag i! Egentligen skiter jag i allt eftersom allt ändå är förstört i mitt liv!
  • MR Human
    hoppla33 skrev 2018-02-01 10:13:04 följande:

Jag har en vän som nyligen berättat för sin fru att han varit otrogen i ett år ungefär. Känner inte frun, med den andra kvinnan. Han blev kär i henne, hon i honom. De planerade en framtid, han sa att han skulle lämna. När han berättat blev frun (med all rätt) vansinnig och ledsen. Han valde att stanna pga dåligt samvete, barn, hus etc. Både han och den andra kvinnan mår SKIT i dag. De längtar efter varandra och vill vara med varandra. Frun mår också skit, har kontrollbehov och hat. Ändå stannar de med varandra. Vansinne enligt mig.

Ja det låter helt vansinnigt!
  • MR Human
    Anonym (Konstant) skrev 2018-02-01 10:44:57 följande:
    Det var väl mer tänkt, om du får möjligheten att göra något "förbjudet" med vetskap att du inte åker fast, hade du då gjort det?

Jag tänkte inte på min man när jag gjorde det, jag gjorde vad jag ville för stunden. Jag är rätt säker på att han aldrig kommer få veta det, och jag är inte så ärlig människa att jag har behov att lätta mitt samvete för att betynga honom. 
    Vad det gäller älskaren så var vi överens om att det vi gör stannar här. När han ville mer, så sa jag att vi kan inte funka ihop och förklara varför, vi är för olika. Jag förklara att jag inte kan leva med en sådan man som saknar lust på livet. Han sa att han kan förändras, att han ville förändras. Och jag sa att man kan inte spela någon annan, men man kan utvecklas. Om du på allvar menar det,, avsluta ditt förhållande, ta vad du vill ha och visa att du vill ha mig, på riktigt. Inte med en bukett från macken och ett mumlande "jag älskar dig". 

Han hade inget att förlora. för hans förhållande var dött redan år tidigare. Dom sov inte i samma rum, hade inget sexliv, kommunicera bara genom bråk och hade ingenting ihop. Frun arbetade nästa uteslutande helger och kvällar för att slippa varandra. Så om han var så förälskad, då borde han tagit chansen. Han kan säga efteråt att han ville men inte vågade, men han hade fler möjligheter. Så han förstörde för sig själv av feghet. 
    Så en man som du har barn med, som älskar dig, som respekterar dig och som du har ett bra sexliv med är ändå inte tillräckligt för dig?
    Vad gör han för fel eftersom du måste söka bekräftelse hos andra män?

Är din man slarvig med pengar? Spelar/dricker han för mycket? Prioriterar han jobb/kompisar/fritid över dig? Är han arbetslös?

Varför tycker du inte att även han ska få chansen att ha härlig sex med andra kvinnor om du får ha det? Varför tycker du att du har den rätten men inte han?

Jag förstår inte...
  • MR Human
    Anonym (Konstant) skrev 2018-02-01 13:00:29 följande:
    Han var bara ett ligg, sen blev jag kär sen mattades det ut, för att jag blev trött på hans tafatta sätt att vara. Jag har lite känslor kvar, när jag tänker på de bra stunderna Men det var mycket tjat och frustration det sista som gjorde att jag inte orka med det längre. Och ja jag är lite sårad över att han inte prioriterade mig. Jag blev sårad när han inte kunde visa mig mer känslor, men det var också det hans fru och han bråkade om, att han var helt passiv av allt i livet. Han förklarade då att han förstod att hans fru tröttnat på honom, för han älskade inte henne. Han gifte sig och gjorde det rätta när hon blev gravid efter ett halvårs dejtande. Han kände ansvar att vara kvar för barnets skull. Men tillslut orka han inte ens låtsas för barnet att det var bra. Men han sa också att om han verkligen älska någon så skulle han kämpa och göra allt rätt, han skulle göra det för mig. Han skulle visa att han verkligen älskade mig att han ville ha allt med mig, men det vara bara ord och ingen handling. För sen kom han fram till att han inte visste hur han skulle göra, mer än blommor och choklad. Jag förklara att det inte var saker som visade, utan planera en dejt att bjuda ut på. Du känner ju mig vi vet ju vad vi tycker är roligt att hitta på, var spontan och be mig följa med till något som du engagerat dig i. Men då var det ursäkter att det var svårt att få tid till det osv. 

Jag var spontan och bad honom möta mig efter jobbet, jag hade hittat en plats i skogen med ett vindskydd som jag tände upp ljus i och hade ordnat med filtar. Vi hade jätte mysig och tog et dopp i sjön nakna, en av mina bästa em. Men han hade inte förmågan att tänka så, även om han uppskatta det. 

och ja jag gör mycket för min man, köper fina saker, dukar upp hemma, överraskar med aktiviteter/utflykter. Har t.om bokat resa och pratat bakom ryggen med hans chef så att han fick ledigt osv. 
    Så du är i hans ögon ( och era nära)  världens bästa fru.
    Jag tycker synd om din man den dagen det kommer fram vem du egentligen är.
    Dagen då hans härliga kvinna som han förmodligen skryter om och höjer till skyarna inför sina kollegor, vänner och familj, visar sig vara en orm.

Usch!
  • MR Human
    Anonym (Konstant) skrev 2018-02-01 14:09:24 följande:
    Eller så får han aldrig veta, och kan fortsätta var lycklig och glad med mig. 

Och jag tror faktiskt att han skulle stannat kvar även om han vetat mitt misstag.
    Vilket misstag pratar du om?

• MR Human
    Anonym (Konstant) skrev 2018-02-01 14:18:50 följande:
    min otrohet.
    Din otrohet kan väl knappast kallas för ett misstag?  Hade du haft sex med honom en gång och ångrat dig och aldrig gjort om det kanske det kan kallas ett misstag.
    Ett års otrohet med samma man är ett aktivt val man gör.

Slår du nån på käften i ett fyllegräl och han ramlar och råkar slå ihjäl sig så åker du dit för dråp eller grov misshandel. Planerar du däremot det noga och följer efter honom och kör över honom på en mörk skogsväg så åker du dit för överlagt mord!

Samma sak här!
  • MR Human
    Anonym (Konstant) skrev 2018-02-02 11:56:53 följande:
    Haha vilken bra beskrivning. Faktum är att både min mamma och syster vet om affären,dom har passat barnen när jag vart iväg.
    Du blir bara hemskare för varje mening du skriver! I sådana här lägen är det bara hoppas att det finns nån högre makt som ser till att karma slår till.
    Du påminner faktiskt om en psykopat! Totalt befriad från empati. Det är bara hoppas att livet straffar tillbaka och att de som sett upp till dig och värnat om dig försvinner.

Det är så otroligt mycket som kan hända här i livet som du inte kan kontrollera.
    Du kan bli allvarligt sjuk. Du kan vara med om en olycka där du blir rullstolsbunden!
    Du kan bli beroende av droger osv osv.
    Saker och ting kan hända där du nog skulle ha gett allt du äger för ta tillbaka allt det onda du gjort och få tillbaka verklig omtanke!

Nu tänker jag inte skriva nåt mer i den här jävla tråden. Blir illamående av människor som dig! - you suck!
Svar på tråden Ni som förlåtit otrohet!