tjooo67 skrev 2018-01-31 07:35:49 följande:
Ok, ja, det förstår jag. Du verkar ju ha väldigt starka känslor för honom fortfarande, så risken att något skulle hända mellan er igen om ni ses är ju väldigt stor.
Det vet jag att det skulle, därför vill jag inte träffa honom. Måste komma över honom. Det är problemet med att vara kär, egentligen vet jag inte varför jag är kär i honom. För vi är så olika. Visst han är attraktiv, sexet var roligt för att det var nytt och spännande/hemligt.
Men allt annat är så fel med honom. Han är rätt tafatt i kärlek, har svårt att visa känslor, svårt att prata känslor. Han sätt att visa kärlek var att han köpt en bukett på ica, och säga jag älskar dig, och det var det hela.
Han är inte så värst engagerad i sina barn, eller hemmet eller familjen. Inget behov av socialt liv, äventyr, upplevelser. Att renovera huset var bara onödigt, det funka som det var, vet att det vart konflikter hemma pga frun ville byta ut köket som var 30+år och han såg det som onödigt. Att åka iväg på weekend var slöseri på pengar, man har ju säng hemma. Att leva på halvfabrikat och äta makaroner hela veckan funka, bara det mättar osv.
Jag prioriterar att leva, hela vårt hus har vi renoverat så vi trivs. Varje år åker familjen på långresa och njuter. Min man och jag brukar åka på weekends själva minst 2ggr per år, älskar spa och en långhelg i ex Barcelona, London eller Venedig. Att bara fly vardagen ibland och njuta. Jag och mannen tycker det är kul att laga mat ihop och testa nytt. Vi hittar på roliga aktiviteter med barnen varje helg, min man är engagerad i barnens sport, och är pappan som byggt lådbil och trädkoja osv. Min man är väldigt kärleksfull, kommer spontant med fina presenter, planerar romantiska ting, ger kärleksförklaringar osv.
Så det är helt ologiskt varför jag har känslor för en man som jag tycker gör allt så fel. Som inte alls är min typ, som det aldrig skulle funka med.