• Anonym (Uppgiven fru)

Uppgiven fru

Detta inlägg blir ganska långt.

Jag hoppas en del av er orkar läsa.

Min man och jag har varit tillsammans 12 år. Vi har tre barn tillsammans.

Han är en omtänksam man och är en fin pappa. 45 år. Driven i sin karriär.

Han är rätt konflikträdd och kan ofta sticka huvudet i sanden. Lite av ett flykt beteende.

Handlar före han tänker rätt ofta.

Han har undanhållit ekonomiska saker i början av vårt förhållande.

Dessa saker har så klart inte alltid känts bra men han är godhjärtad.

Nu är vi i en ordentlig kris. Som har präglat vårt äktenskap utan att han iaf fattat det. Jag har haft en sårande känsla inombords. Och en ilska. Som gjort att jag haft svårt att älska honom på riktigt.

Han studerar andra kvinnor. Fantiserar blir kåt och får typ ?halv stånd? enligt honom.

Och det blir mer och mer.

Jag har alltid haft denna känsla men nu ligger det uppe på bordet. Jag har haft rätt magkänsla men försökt intalar mig att jag gör en för stor sak av det.

Han började tidigt i våran relation att ?haka up? sig på kvinnor han tyckte var snygga.

Alltså titta typ massor med gånger på just denne.

Första gången var jag inte uppmärksam.

Hade ingen svartsjuka i mig.

Jag var bara tvungen att se till slut vad han låg och glodde på.

På våran återhämtnings kärleks resa efter våra två barn.

En vältränad tjej i bikini.

Jag blev otroligt sårad.

Pratade med honom men han vara nekade. Tillslut var de ? men jag undrade om det var hennes barn?.

Sen har de fortsatt några gånger.

Bla på ett lucia firande på barnens dagis.

Det äter upp mig varje gång.

Jag vet att han tycker att jag är otroligt sexig och han vill ha så mkt sex han fåt ha med mig.

Min ena syster brukar säga att han är så betuttad i dig, lite besatt typ åsså skrattar hon.

Och han säger än i dag att han är som nykär.

Men nu tänker jag att det kanske är kåthet . Bekräftelse behov, rädd att bli lämnad, osv.

Nån sån slags ?kärlek? som inte har med mig som kvinna att göra.

Typ kärleks beroende.

Jag har berättat vad jag känner flera gånger.

Att det sårar mig hans tittande.

Att jag blir orolig om vi ska på en utlands resa eller om han ska på puben tex.

Han säger förtroendeingivande att han har slutat titta. Att det inte är viktigt och att han har andra ?värderingar?

Sista gången jag märkte detta var när han spanade in en sexton årings rumpa när vi hans familj var med.

Han tog chansen när jag gick bakom honom och han såg kåt ut i blicken.

Tidigare den kvällen hade jag sett hennes rumpa. Den var Sexig och jag kollade honom. Jag tänkte att hon är för ung ändå.

När jag då trodde han inte såg blev jag varm i hela kroppen.

Men minuter efter det fick jag ett vulkanutbrott i bröstet.

Höll mig i två dagar sen brast det.

Vi har diskuterat i veckor.

Han har berättat tagit tillbaka förskönat kommer inte i håg osv.

Vilket har kastat omkull hela mig.

För nu vet jag hur lugnt och iskallt han kan ljuga.

Så nu har jag dessutom inget förtroende kvar. Ingen tillit.

Han har erkänt att han blir kåt.

Får ?halv stånd? studerar fantiserar.

Bla min lillasyster upprepade gånger.

När vi alla är runtomkring familj barn alla.

Jag har varit så blind.

Och mkt fler gånger i min närhet än vad jag mörkt. Tex på puben kan han sitta å småkolla på en tjej under en halvtimme.

Känner mig kränkt lurad bredragen för detta mentala otrohet som jag ser det.

Han har inte slutat han har bara blivit smidigare så att säga.

Vi har möten på familjerådgivningen.

Där gör han samma sak.

Erkänner, ljuger, förskönar, tar tillbaka.

Hon tyckte han skulle söka sig till ett sexmissbruks forum och kolla hur dom ser på detta vilket han är villig att göra.

Vända upp och ner på sig själv.

För att sluta objektifiera kvinnor.

Och få en sundare bild.

Porrfilm tyckte hon han skulle avstå från vilket han gjort. Han har sett ganska mkt porrfilm vilket inte varit förbjudet men jag har inte fattat att de är var och varannan dag.

All min kvinnlighet och sexighet känns tom. Som en i ?mängden?.

Klara inte av tanken av att han gör så här.

Och på min syster!

Jag har sökt hjälp själv.

Ska till en psykolog i veckan Och som anhörig samtal på missbruks enheten i morgon bitti.

Även om han inte fått den stämpeln än.

Är de värt kämpa för?

Om han faller tillbaka i sitt beteende om två år tex.

Han kan ju inte säga sanningen för än jag ifrågasatt den flera gånger.

Han kanske fortsätter med lögnerna.

Trots att allt jag begärt av han är just sanning så jag får chans att välja om jag vill kämpa vidare eller gå.

Men detta sliter mig isär.

Jag litar inte på honom.

Jag vet inte ens om jag kommer kunna älska honom igen.

Och jag vill inte leva med honom med detta beteende.

Han säger att han inte sett detta på samma sätt som nu. Att han inte tycker de är ok. Och vill förändras.

Hur ska jag tänka.

Jag är så uppgiven och splittrad.

Tack ni som orkade läsa

• Svar på tråden Uppgiven fru
  • Mortiscia

Jag erkänner direkt att jag mest skummade igenom texten men det lilla jag såg övertygade mig om att det där är en man som inte lämpar sig för förhållande. Om man ska hårdra det så är han snudd på pedofil om han i sin ålder tänder på 16-åriga "barn", det är iaf så man borde se dem i den åldern, oavsett att de är byxmyndiga så är inte allt lämpligt. Gubbsjuk hette det förr i tiden.

Sedan har vi den s.k. mentala otroheten, som säkert blir sämre av att du verkar ha lite sårad självkänsla sedan tidigare. Visst, man kan inte hindra att ens partner blir attraherad av andra men han ska för sjutton visa respekt mot dig att inte hålla på och dräggla efter andra kvinnor! Det är inte ok!

• Anonym (Cookies)

Han är en bra pappa, omtänksam man, driven sköter sitt jobb och ekonomiska trygghet till familjen, är detta irrelevant om han blir kåt av andras kroppar?

Jag tror han är i en kris. Äldre man med familj, allt är stabilt och slentrianmässigt med dig, han börjar bli med åren och vill känna sig ung på nytt, spana in tjejer och festa. Sedan när han gjort det ett tag inser han att han vill bara ha den där tryggheten han har med dig. Allt ni byggt upp ihop.

Men kan du spetsa till er relation? Du kan klä upp dig och låta andra män stöta på dig på puben han är på, så han får jaga dig lite. Gör en lek. Fånga hans intresse igen.

Eller kanske swingers klubba?

Om du inte kommer på nåt som spetsar till er relation kommer han fortsätta fantisera om yngre snygga tjejer.

Jag vet inte hur jag har gjort. Du verkar må dåligt till skala 9 på 1-10 skalan så det verkar ju vara ett stort problem. Kanske separera? Barnen klarar sig.

• Anonym (Uppgiven fru)
    Anonym (Cookies) skrev 2018-01-29 21:20:32 följande:

Han är en bra pappa, omtänksam man, driven sköter sitt jobb och ekonomiska trygghet till familjen, är detta irrelevant om han blir kåt av andras kroppar?

Jag tror han är i en kris. Äldre man med familj, allt är stabilt och slentrianmässigt med dig, han börjar bli med åren och vill känna sig ung på nytt, spana in tjejer och festa. Sedan när han gjort det ett tag inser han att han vill bara ha den där tryggheten han har med dig. Allt ni byggt upp ihop.

Men kan du spetsa till er relation? Du kan klä upp dig och låta andra män stöta på dig på puben han är på, så han får jaga dig lite. Gör en lek. Fånga hans intresse igen.

Eller kanske swingers klubba?

Om du inte kommer på nåt som spetsar till er relation kommer han fortsätta fantisera om yngre snygga tjejer.

Jag vet inte hur jag har gjort. Du verkar må dåligt till skala 9 på 1-10 skalan så det verkar ju vara ett stort problem. Kanske separera? Barnen klarar sig.

Mortiscia skrev 2018-01-29 21:09:00 följande:

Jag erkänner direkt att jag mest skummade igenom texten men det lilla jag såg övertygade mig om att det där är en man som inte lämpar sig för förhållande. Om man ska hårdra det så är han snudd på pedofil om han i sin ålder tänder på 16-åriga "barn", det är iaf så man borde se dem i den åldern, oavsett att de är byxmyndiga så är inte allt lämpligt. Gubbsjuk hette det förr i tiden.

Sedan har vi den s.k. mentala otroheten, som säkert blir sämre av att du verkar ha lite sårad självkänsla sedan tidigare. Visst, man kan inte hindra att ens partner blir attraherad av andra men han ska för sjutton visa respekt mot dig att inte hålla på och dräggla efter andra kvinnor! Det är inte ok!

• Anonym (Uppgiven fru)

Jag tror inte han är i nån kris.

Detta är nåt han alltid haft driv att titta på men kanske det blivit mer och mer va vet jag.

Jag behöver inte spetsa till nåt speciellt.

Han är redan sjukt tänd på mig, jag är själv attraktiv kvinna egen företagare och driven. Men dock med lite dåligt själv förtroende.

Och det hjälper ju inte nu så varför skulle de hjälpa med en ?lek? som jag är helt ointresserad av.

Jag håller med morticsia att det är gräns på pedofili.

Och han tycker själv det inte är ok som sagt.

Och han tycker själv att det är otroligt respektlöst att titta när jag är med.

De är ju en av sakerna som sårar mig mest.

• Äntligen18
    Anonym (Uppgiven fru) skrev 2018-01-29 21:33:43 följande:

Jag tror inte han är i nån kris.

Detta är nåt han alltid haft driv att titta på men kanske det blivit mer och mer va vet jag.

Jag behöver inte spetsa till nåt speciellt.

Han är redan sjukt tänd på mig, jag är själv attraktiv kvinna egen företagare och driven. Men dock med lite dåligt själv förtroende.

Och det hjälper ju inte nu så varför skulle de hjälpa med en ?lek? som jag är helt ointresserad av.

Jag håller med morticsia att det är gräns på pedofili.

Och han tycker själv det inte är ok som sagt.

Och han tycker själv att det är otroligt respektlöst att titta när jag är med.

De är ju en av sakerna som sårar mig mest.

Precis! Du behöver inte spetsa till nått.

En människa vet inte hur värdefull de sakerna han har är, tills de är borta.

Det här är min idé.

Låtsas börja chatta med en "kille".

Börja sminka dig lite mer, ta bilder, även om du inte ska ut.

Mannen kommer märka en förändring och då berättar du att en "yngre kille" började chatta med dig.

Då kommer han göra allt han kan för att få ditt uppmärksamhet.

Han kommer känna konkurrens.

Där kommer han märka hur värdefull du var och så hoppas vi att han aldrig glömmer bort den känslan.
  • Anonym (Småland72)

Nu vet jag inte hur du ser på att titta på det egna könet..  Bjud upp honom till dans.  

Om du ser att han kollar in en kvinna, syna honom*!.. Kolla in henne du med. Vad ser han i henne.. Påpeka det.. 

Typ om han kollar in en tjej bakifrån.. påpeka hennes häck då.. lite manligt så där.
    "min häck är väl fastare än den"
    Han kommer ganska snabbt att upptäcka att du ser att han kollar.  

• Anonym (man)
    Äntligen18 skrev 2018-01-30 21:22:04 följande:
    Precis! Du behöver inte spetsa till nått.

En människa vet inte hur värdefull de sakerna han har är, tills de är borta.

Det här är min idé.

Låtsas börja chatta med en "kille".

Börja sminka dig lite mer, ta bilder, även om du inte ska ut.

Mannen kommer märka en förändring och då berättar du att en "yngre kille" började chatta med dig.

Då kommer han göra allt han kan för att få ditt uppmärksamhet.

Han kommer känna konkurrens.

Där kommer han märka hur värdefull du var och så hoppas vi att han aldrig glömmer bort den känslan.
    Jag har läst dina råd i olika trådar och jag måste säga att jag är imponerad över hur urbota korkade de är. Måste fan vara bland de mest korkade jag läst på länge.
  • Äntligen18
    Anonym (man) skrev 2018-01-31 11:11:23 följande:

Jag har läst dina råd i olika trådar och jag måste säga att jag är imponerad över hur urbota korkade de är. Måste fan vara bland de mest korkade jag läst på länge.

Resultatet visar annat!
  • Anonym (man)
    Äntligen18 skrev 2018-01-31 11:17:02 följande:
    Resultatet visar annat!
    Vilket resultat?
  • Äntligen18
    Anonym (man) skrev 2018-01-31 11:26:23 följande:

Vilket resultat?

Att vissa av mina råd har faktiskt hjälpt vissa andra. Jag kan inte ge exempel pga vissa kanske kommer känna igen sig.

Men du då? Varför ger du inte råd istället för att kritisera mig hela tiden. Jag bara 18 år gammal! Låt mig lära mig av mina misstag.
Svar på tråden Uppgiven fru