Uppgiven fru
Pretorian IV skrev 2018-02-02 13:18:03 följande:
Om man sexualiserar sig själv har man väl ett eget ansvar för att folk tittar på en. Det begriper väl vem som helst.(tydligen inte verkar det som)Går du naken på stan kommer folk att titta på dig, och gillar du inte det får du klä på dig, istället för att gnälla om att män är svin som tittar.
Men jag håller inte med dig om att barn har ett eget ansvar för hur de sexualiserar sig själva. När jag var i 12-13-årsåldern var det modernt med rätt utmanande kläder (korta kjolar, midjan och axlarna bara) och jag kunde alls inte förstå varför äldre män glodde på mig, men jag tyckte det var fruktansvärt obehagligt. Jag tänkte aldrig i banorna om sex i den åldern, iallafall inte i relation till vad jag hade på mig. Den mognaden och insikten kom mycket senare för mig.
Sedan kan man ju titta på olika sätt. Bara för att man ser någon man tycker är attraktiv (eller naken, i ditt exempel) så kan man ju ändå ha självkontrollen att inte dräggelglo liksom. Det är stor skillnad på att "notera" när någon går förbi och att "fånstirra". Håller du inte med?