Inlägg från: Anonym (man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (man)

Uppgiven fru

Äntligen18 skrev 2018-01-30 21:22:04 följande:
    Precis! Du behöver inte spetsa till nått.

En människa vet inte hur värdefull de sakerna han har är, tills de är borta.

Det här är min idé.

Låtsas börja chatta med en "kille".

Börja sminka dig lite mer, ta bilder, även om du inte ska ut.

Mannen kommer märka en förändring och då berättar du att en "yngre kille" började chatta med dig.

Då kommer han göra allt han kan för att få ditt uppmärksamhet.

Han kommer känna konkurrens.

Där kommer han märka hur värdefull du var och så hoppas vi att han aldrig glömmer bort den känslan.
    Jag har läst dina råd i olika trådar och jag måste säga att jag är imponerad över hur urbota korkade de är. Måste fan vara bland de mest korkade jag läst på länge.
  • Anonym (man)
    Äntligen18 skrev 2018-01-31 11:17:02 följande:
    Resultatet visar annat!
    Vilket resultat?
  • Anonym (man)
    Äntligen18 skrev 2018-01-31 11:41:00 följande:
    Att vissa av mina råd har faktiskt hjälpt vissa andra. Jag kan inte ge exempel pga vissa kanske kommer känna igen sig.

Men du då? Varför ger du inte råd istället för att kritisera mig hela tiden. Jag bara 18 år gammal! Låt mig lära mig av mina misstag.
    Dina råd fungerar säkert skitbra på ytliga tonåringar var värld kretsar kring om skolans snygging vill ha henne eller inte och sen beklagar sig över att de alltid träffar fel killar. När man kommer upp i åren börja man förhoppningsvis inse att det är andra saker som till exempel personlighet , intelligens, etc som är betydligt viktigare än ett par snygga pattar och en tajt röv.

Om du vill har råd så kan du få ett av mig. Lägg mer tid på att odla en bra personlighet, intelligens och själ än på att yta. Det kommer du ha nytta av i framtiden.

Det finns olika sätt att lära sig, ett sätt är att göra en jäkla massa misstag och förhoppningsvis lära sig av dem, men den metoden är inte alltid pålitlig och fungerar inte alltid så bra eftersom många tenderar att göra om sina misstag om och om igen. Ett annat sätt är att tänka till innan man gör misstagen så slipper man dels gå igenom en massa skit i onödan  och utsätta andra för en massa skit i onödan.
  • Anonym (man)
    Anonym (AL) skrev 2018-01-31 16:32:33 följande:

Jag tror att alla män mer eller mindre kollar in andra kvinnor när man är ute.

Min man gör det. Men inte under en halvtimme! Jag tror att det är där problemet ligger hos din man, inte att han kollar in nån. 
    Varför behöver han göra det under så lång tid? 

Håller med. Den man som säger att han inte kollar in kvinnor ljuger eller är asexuell. Men bara för att man tycker någon är attraktiv betyder inte att man förlorar allt vett, man förstår att det kan vara stötande för kvinnan man tittar på eller ens partner så man gör det diskret. Att stirra i en halvtimme är totalt respektlöst mot sin partner.
  • Anonym (man)
    Anonym (Äckligt) skrev 2018-02-02 11:04:18 följande:
    INGEN 13-åring är en kvinna, de är barn trots att de kommit i in puberteten. När 60 åriga gubbar tar sig rätten att sexualisera barn är det vidrigt. Inte konstigt alla kvinnor utsätts för trakasserier.
    Ett barn i HUVUDET ja, inte nödvändigtvis fysiskt. Vissa utvecklas tidigare andra senare. Om du radar upp ett gäng tonårstjejer i olika åldrar så är det inte alltid sådär jätteenkelt att avgöra ålder.

Så om du släpper feministisk offermentaliteten för en sekund och tänker biologi istället så kanske bilden klarnar. Det är fullt naturligt att tycka någon är attraktiv rent visuellt. Men det betyder INTE att man då genast tycker att man bara måste dra fram kuken knulla allt man ser eller att man öht vill ha sex med någon. Man TYCKER någon SER attraktiv ut men fattar också att de är unga, inte utvecklade mentalt, och allt annat du nämner så man har ingen som helst önskan att ha sex eller gifta sig med vederbörande och avla 15 barn. Förstår du?
  • Anonym (man)
    Anders 386 skrev 2018-02-02 11:24:32 följande:
    Dagens unga kvinnor, även 13-åringar, är VÄLDIGT bra på att sexualisera sig själva. Det har gått lite för långt kan jag tycka. Det är ingen utveckling som jag eftersträvar. Men det är så verkligheten ser ut.

Men det här har inget alls med trakasserier att göra - det är en helt annan fråga. Det handlar om respekt och moral.
    Håller med, de är dessutom väldigt duktiga på att trakassera varandra.
  • Anonym (man)
    Anonym (Äckligt) skrev 2018-02-02 12:01:18 följande:
    Ok, du fattar då att rent biologisk och som mamma tycker man män som spanar in barn i mellanstadiet är jävligt äckliga. Hoppas ni inte jobbar på en skola. Män borde fan kastreras så blir världen mindre skrämmande för oss andra.
    Du överdriver lite smått....
  • Anonym (man)
    Anonym (Äckligt) skrev 2018-02-02 12:53:23 följande:
    Med tanke på hur många barn som utsätts för sexuella övergrepp...fråga ex Patrik Sjöberg. Förstår inte hur du kan normalisera ditt beteende så?
    Mmm men du verkar inte riktigt fatta skillnaden mellan att titta och att vilja sätta på. Är det så du själv fungerar? Så fort du ser någon som du tycker är attraktiv så måste du bara hoppa på han och slita av han kläderna?

Jag tittar även på fullt vuxna kvinnor utan att ha en enda tanke på att sätta på dem öht. Vi har till exempel en riktigt jävla ragata här på jobbet som ingen gillar och ingen skulle ens vilja ta i med tång, men hon ser jävligt bra ut och de flesta sneglar då och då. Förstår du skillnaden?
  • Anonym (man)
    Anonym (Äckligt) skrev 2018-02-02 13:13:56 följande:
    Du får snegla på hur många kärringar du vill men låt våra barn vara. Jag har aldrig tyckt att en pojk i sexan är sexig och spanat in hans kön. För mig går gränsen på säkert 20 år.
    Jag låter bli ungdomar redan nu, har aldrig haft en tanke på att ens röra en ung tjej men jag tänker inte springa omkring och blunda varje gång jag ser en vacker tjej heller.

Yeah right att du drar gränsen vid 20, förmodligen har du ingen aning om vilken kille som är 18, 19, 20 eller 22. Vem försöker du lura? Dig själv?

Dessutom verkar du FORTFARANDE inte förstå skillnaden mellan att TYCKA någon är attraktiv och vilja ha sex / förhållande.
  • Anonym (man)
    Afterlife skrev 2018-02-02 14:53:06 följande:
    Anders 386 skrev 2018-02-02 14:40:19 följande:
    Män och kvinnor fungerar helt olika när det gäller sexuell attraktion. Vi attraheras på olika sätt. Bara att t.ex. jämföra porrkonsumtionen. Vi män fungerar så att vi går igång på visuella signaler som en kvinnokropp visar upp.

En kvinna kommer aldrig att förstå, du får nöja dig med att acceptera hur verkligheten faktiskt ser ut.
    Nu håller jag inte riktigt med om att män och kvinnor funkar så hiskligt olika egentligen. Jag tror att det till stor del är kulturellt betingat att det tar sig olika uttryck, det har liksom inte varit okej för kvinnor förr. Man kan t ex ta porrkonsumtion som exempel, det är en mycket större andel kvinnor som konsumerar porr nu (och vågar erkänna det) än för 20-30 år sedan.
    Sedan har män och kvinnor givetvis olika fysiska attribut de dras till och går igång på.
    Jag är helt med på att män (och kvinnor, som jag t ex) har en primitiv del (en rent biologisk funktion) av sin hjärna som gör att man noterar de drag hos andra man finner attraktiva. Men steget från att notera till att glo, som en del män gör (och säkert en del kvinnor) är ganska långt.
    Fast vem har sagt något om att glo?
    De allra flesta är nog överens om att stirra / glo är respektlöst mot både den man glor på och en eventuell partner.
  • Anonym (man)
    Anonym (Äckligt) skrev 2018-02-03 19:42:06 följande:
    Ja, som kvinna minns jag att jag som 13 åring tillsammans med kompisar blev jagade av en gubbe efter bion och att vi träffade på gubbar som stod och runkade ute...världen är underbar va??
    Du verkar fortfarande inte kunna skilja på handlingar och tankar.
  • Anonym (man)
    Anonym (Äckligt) skrev 2018-02-03 21:16:19 följande:
    Men fortsätt spana på mellanstadieelever om det nu är det bästa i ditt liv. Ställ dig utanför en skolgård så ska du nog få se på reaktioner trots att du bara har tankar.
    Japp, det gör som sagt de allra flesta män, inte nödvändigtvis just mellanstadie elever men i stort sett alla tjejer som utvecklats till kvinnor rent fysiskt.. Och nej du fattar fortfarande vad alla här pratar om utan verkar fortfarande sitta fast i snuskgubbe som runkar i buskarna tänket.

Men du vet du iaf vad som gäller vare sig du gillar det eller inte Flört
  • Anonym (man)
    Anonym (Äckligt) skrev 2018-02-03 21:33:05 följande:
    Tror nog att det finns några vettiga män i denna världen, som är genomgoda, även om det de flesta verkar vara riktigt egoistiska som styrs av sitt könsorgan.
    Du har en väldigt naiv syn på världen, vad man tycker är attraktivt har inte med god eller ond att göra, det är enkel biologi. 
Svar på tråden Uppgiven fru