Äntligen18 skrev 2018-01-31 11:41:00 följande:
Att vissa av mina råd har faktiskt hjälpt vissa andra. Jag kan inte ge exempel pga vissa kanske kommer känna igen sig.
Men du då? Varför ger du inte råd istället för att kritisera mig hela tiden. Jag bara 18 år gammal! Låt mig lära mig av mina misstag.
Dina råd fungerar säkert skitbra på ytliga tonåringar var värld kretsar kring om skolans snygging vill ha henne eller inte och sen beklagar sig över att de alltid träffar fel killar. När man kommer upp i åren börja man förhoppningsvis inse att det är andra saker som till exempel personlighet , intelligens, etc som är betydligt viktigare än ett par snygga pattar och en tajt röv.
Om du vill har råd så kan du få ett av mig. Lägg mer tid på att odla en bra personlighet, intelligens och själ än på att yta. Det kommer du ha nytta av i framtiden.
Det finns olika sätt att lära sig, ett sätt är att göra en jäkla massa misstag och förhoppningsvis lära sig av dem, men den metoden är inte alltid pålitlig och fungerar inte alltid så bra eftersom många tenderar att göra om sina misstag om och om igen. Ett annat sätt är att tänka till innan man gör misstagen så slipper man dels gå igenom en massa skit i onödan och utsätta andra för en massa skit i onödan.