Inlägg från: Anonym (Äckligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Äckligt)

Uppgiven fru

Anders 386 skrev 2018-01-31 16:16:49 följande:

Jag har nog alltid varit lite som TS man, men förhoppningsvis skött det mer diskret. Det är svårt för en kvinna att förstå hur en man fungerar sexuellt. Iaf jag kan ofta kolla in en sexig bakdel utan att ha någon som helst intresse av kvinnan i övrigt. Mina ögon fångar upp sexiga signaler helt utan att fundera vidare på saken. Män tänder på kvinnokroppar på ett generellt sätt som få kvinnor kan förstå. Att blickarna ibland dras till väldigt unga kvinnor har inget med pedofili att göra - en kvinna kan vara sexuellt tilldragande redan vid typ 13-årsåldern, vissa gör ju sin sexuella debut redan då. Pedofiler tänder på barn - inte på unga kvinnor som utvecklat mogna kvinnliga höfter och bröst.

Jag vet inte om jag och TS man är unika??  Jag tror faktiskt att dom flesta män fungerar som oss. Vi tänder på vår partner men reagerar ändå rent instinktivt på en kvinna som är utmanande klädd eller naken. Det betyder inte att vi vill ha sex med kvinnan vi spanar in, det betyder bara att våra sexuella drifter kickar igång, Det är en av orsakerna till att män är så intresserade av porr - vi är inte intresserade av kvinnorna i porren, vi kickar igång hjärnan på att se deras sexiga kroppar. Lite som knark.

Men ok, TS man går nog lite till överdrift - jag tycker man bör dra gränsen vid en snabbtitt av hänsyn till sin partner. Man behöver liksom inte "bevaka" andra kvinnor. Han har lite att lära där...

Hur kan du säga att en 13åring är en kvinna? Jag hoppas verkligen att du inte har en egen dotter och spanat på hennes kompisar. Perverst!!
  • Anonym (Äckligt)
    Anders 386 skrev 2018-02-02 09:27:16 följande:

Vissa 13-åringar är kvinnor ur ett sexuellt perspektiv, vissa är barn några år till. Det är inte åldern som avgör utan den fysiska utvecklingen.

Övergången från barn till kvinna sker i puberteten och sker vid olika ålder för olika individer. Det går inte att sätta en generell ålder på när ett barn övergår till att bli vuxen. 15-års gränsen är bara en pappersprodukt för att skydda barn från att utnyttjas sexuellt.

Min partner hade sin sexdebut innan hon han fylla 13 år, det är väldigt tidigt, för tidigt tycker jag, men det var definitivt ingen pedofil hon hade sex med. Hon var väldigt tidigt utvecklad.

Men såklart respekterar jag att du tycker att det är äckligt. Inte för att jag förstår dig men för att jag respekterar andras känslor.

Det är mycket möjligt att jag har spanat in min dotters 13-åriga kompisar, men jag kommer inte ihåg, det var så länge sen..

INGEN 13-åring är en kvinna, de är barn trots att de kommit i in puberteten. När 60 åriga gubbar tar sig rätten att sexualisera barn är det vidrigt. Inte konstigt alla kvinnor utsätts för trakasserier.
  • Anonym (Äckligt)
    Anonym (man) skrev 2018-02-02 11:29:05 följande:

Ett barn i HUVUDET ja, inte nödvändigtvis fysiskt. Vissa utvecklas tidigare andra senare. Om du radar upp ett gäng tonårstjejer i olika åldrar så är det inte alltid sådär jätteenkelt att avgöra ålder.

Så om du släpper feministisk offermentaliteten för en sekund och tänker biologi istället så kanske bilden klarnar. Det är fullt naturligt att tycka någon är attraktiv rent visuellt. Men det betyder INTE att man då genast tycker att man bara måste dra fram kuken knulla allt man ser eller att man öht vill ha sex med någon. Man TYCKER någon SER attraktiv ut men fattar också att de är unga, inte utvecklade mentalt, och allt annat du nämner så man har ingen som helst önskan att ha sex eller gifta sig med vederbörande och avla 15 barn. Förstår du?

Ok, du fattar då att rent biologisk och som mamma tycker man män som spanar in barn i mellanstadiet är jävligt äckliga. Hoppas ni inte jobbar på en skola. Män borde fan kastreras så blir världen mindre skrämmande för oss andra.
  • Anonym (Äckligt)
    AndreaBD skrev 2018-02-02 12:06:08 följande:

Fysiskt kan de se ut så. Vi pratar inte om det mentala. Det spelar inte in heller om någon bara tittar (och inte gör det för uppenbart).

Så du tycker inte det finns tillräckligt med gubbar som inte vet vart gränsen går? Är det ok om din man tänder på barn i mellanstadiet? Eller barnens lärare?
  • Anonym (Äckligt)
    Anders 386 skrev 2018-02-02 11:24:32 följande:

Dagens unga kvinnor, även 13-åringar, är VÄLDIGT bra på att sexualisera sig själva. Det har gått lite för långt kan jag tycka. Det är ingen utveckling som jag eftersträvar. Men det är så verkligheten ser ut.

Men det här har inget alls med trakasserier att göra - det är en helt annan fråga. Det handlar om respekt och moral.

Så det är alltså barnens eget fel då? Att de sexualiserar sig själva? Precis som våldtäktsoffer får skylla sig själva om de har kort kjol?
  • Anonym (Äckligt)
    Anonym (man) skrev 2018-02-02 12:40:59 följande:

Du överdriver lite smått....

Med tanke på hur många barn som utsätts för sexuella övergrepp...fråga ex Patrik Sjöberg. Förstår inte hur du kan normalisera ditt beteende så?
  • Anonym (Äckligt)
    Anonym (man) skrev 2018-02-02 13:02:55 följande:

Mmm men du verkar inte riktigt fatta skillnaden mellan att titta och att vilja sätta på. Är det så du själv fungerar? Så fort du ser någon som du tycker är attraktiv så måste du bara hoppa på han och slita av han kläderna?

Jag tittar även på fullt vuxna kvinnor utan att ha en enda tanke på att sätta på dem öht. Vi har till exempel en riktigt jävla ragata här på jobbet som ingen gillar och ingen skulle ens vilja ta i med tång, men hon ser jävligt bra ut och de flesta sneglar då och då. Förstår du skillnaden?

Du får snegla på hur många kärringar du vill men låt våra barn vara. Jag har aldrig tyckt att en pojk i sexan är sexig och spanat in hans kön. För mig går gränsen på säkert 20 år.
  • Anonym (Äckligt)
    Pretorian IV skrev 2018-02-02 13:14:50 följande:

Vad är det för fel att tända på lärarna på skolan? De kan ju vara alltifrån 20-65 år...

För övrigt kan man inte bestämma vad man tänder på, precis som att man inte kan bestämma över andra känslor.

Däremot kan man välja hur man beter sig, och du verkar ha lite svårt att förstå skillnaden på tankar och handling.

Jag menade om läraren tänder på sina elever .
  • Anonym (Äckligt)
    Anonym (man) skrev 2018-02-02 13:24:56 följande:

Jag låter bli ungdomar redan nu, har aldrig haft en tanke på att ens röra en ung tjej men jag tänker inte springa omkring och blunda varje gång jag ser en vacker tjej heller.

Yeah right att du drar gränsen vid 20, förmodligen har du ingen aning om vilken kille som är 18, 19, 20 eller 22. Vem försöker du lura? Dig själv?

Dessutom verkar du FORTFARANDE inte förstå skillnaden mellan att TYCKA någon är attraktiv och vilja ha sex / förhållande.

Jag kollar inte 20 åringar heller och absolut inte äckelgubbar som är 60.
  • Anonym (Äckligt)
    Anders 386 skrev 2018-02-02 13:33:41 följande:

Varför ska jag söka hjälp? Det har aldrig stört mig, Och ingen annan heller om man undantar några här på FL som har lite svårt att att acceptera hur en man fungerar.

Ett barn har inte utvecklade kvinnliga former och ägglossning - då är det en kvinna - en väldigt ung kvinna, men definitivt inte ett barn.

Att det är ett barn i lagens mening är en annan sak, det tycker jag är jättebra eftersom det tyvärr finns vuxna som kan tänka sig att utnyttja unga oerfarna kvinnor och män för sina egna syften.

Bara för att man får mens är man väl inte en kvinna? Jag tycker du är riktigt läskig och undrar hur din fru står ut med ditt beteende.
  • Anonym (Äckligt)
    Pretorian IV skrev 2018-02-02 14:05:22 följande:

Har svårt att tänka mig att 13-åringar idag inte har koll på sexbiten, eller vilka signaler man sänder ut, med det digitala utbud som finns.

Jo, självklart är det skillnad på hur man tittar, men skulle någon komma naken mitt på gågatan, så skulle det bli mer än en blick.

Jag skulle utgå ifrån att den kvinnan hade ett behov av att visa upp sig, annars hade hon inte gått omkring naken.

Det beror på sammanhanget. Är jag i en gemensam bastu/omklädningsrum så ställer man sig inte och tittar, för då är man inte naken i syfte att visa upp sig.

Men om någon väljer att visa upp sig i en miljö där man normalt inte gör det, då finns det ju ett syfte med det.

En 13åring klär ju sig efter mode, tror knappast de tänker att de ska attrahera gubbar. Kommer man naken på gatan är man nog inte vid sina sinnens fulla bruk, dessutom är det olagligt.
  • Anonym (Äckligt)
    Anders 386 skrev 2018-02-02 14:40:19 följande:

Män och kvinnor fungerar helt olika när det gäller sexuell attraktion. Vi attraheras på olika sätt. Bara att t.ex. jämföra porrkonsumtionen. Vi män fungerar så att vi går igång på visuella signaler som en kvinnokropp visar upp.

En kvinna kommer aldrig att förstå, du får nöja dig med att acceptera hur verkligheten faktiskt ser ut.

Alla män är inte som du, det finns de som respekterar tjejer och kvinnor som människor och inte som objekt. Att du som är över 60 kollar in 13 åringar äcklar mig.
  • Anonym (Äckligt)
    Pretorian IV skrev 2018-02-03 18:49:21 följande:

Vad folk tänker och vad de säger är två helt olika saker, du är naiv, så enkelt är det.

Det är väl lika hemskt att tänka saker som att säga dem?
  • Anonym (Äckligt)
    Anonym (Mongo) skrev 2018-02-02 18:58:12 följande:

Det är gott om personer här som måste varit halvt efterblivna när de var tretton...

När jag var i den åldern var det inget tvivel om huruvida vi jämnåriga visste vad som föregicks i varandras huvud. Det var en hel del som förlorade sina oskulder i den åldern, både tjejer och killar. Med alla hormoner så var de flesta av oss sprängkåta i princip konstant. Jag vet att det är obehagligt för vuxna att tänka på speciellt när de har egna barn, men det förändrar inte faktumet.

Att säga att man fortfarande är ett barn vid tretton är snarast ett symtom av allt vårt jävla curlande och att vi har lyckats föda fram vuxenbebisar som inte klarar sig trots att de är långt över tjugo.

Ja, som kvinna minns jag att jag som 13 åring tillsammans med kompisar blev jagade av en gubbe efter bion och att vi träffade på gubbar som stod och runkade ute...världen är underbar va??
  • Anonym (Äckligt)
    Pretorian IV skrev 2018-02-03 19:47:30 följande:

Nej, det är det inte. Om jag tänker att en person är ful, är det inget den person mår dåligt av, om jag däremot talar om att jag tycker det, så lär ju personen ta rätt illa upp.

Men det jag syftade på att många som säger att de minsann inte tycker unga tjejer kan vara sexiga, egentligen visst tycker det, men säger det som är korrekt.

Läpparnas bekännelse alltså.

Hur mår du själv av att tänka att människor är fula?
  • Anonym (Äckligt)
    Anonym (man) skrev 2018-02-03 20:47:37 följande:

Du verkar fortfarande inte kunna skilja på handlingar och tankar.

Men fortsätt spana på mellanstadieelever om det nu är det bästa i ditt liv. Ställ dig utanför en skolgård så ska du nog få se på reaktioner trots att du bara har tankar.
  • Anonym (Äckligt)
    Anonym (man) skrev 2018-02-03 21:21:46 följande:

Japp, det gör som sagt de allra flesta män, inte nödvändigtvis just mellanstadie elever men i stort sett alla tjejer som utvecklats till kvinnor rent fysiskt.. Och nej du fattar fortfarande vad alla här pratar om utan verkar fortfarande sitta fast i snuskgubbe som runkar i buskarna tänket.

Men du vet du iaf vad som gäller vare sig du gillar det eller inte 

Tror nog att det finns några vettiga män i denna världen, som är genomgoda, även om det de flesta verkar vara riktigt egoistiska som styrs av sitt könsorgan.
  • Anonym (Äckligt)
    Anonym (man) skrev 2018-02-03 21:42:33 följande:

Du har en väldigt naiv syn på världen, vad man tycker är attraktivt har inte med god eller ond att göra, det är enkel biologi. 

Nej, jag har bara inte samma uppfattning som du. Du verkar inte fatta hur många män som utsätter kvinnor för olika saker och hur tankar kan styra och normaliseras? Och istället ska du förminska mig, säga att jag är naiv.
Svar på tråden Uppgiven fru