Uppgiven fru
Det kännams som om det är en del begreppsförvirring här i tråden.
Jag skulle för det första vilja säga att en pedofil attraheras av prepubertalitet. Dvs barnsliga drag och outvecklad kropp.
Dras man till en kurvig och bystig tonårstjej som lika gärna kunde vara 22 rent fysiskt (dvs det håller på lite avstånd och så länge man inte börjar prata) är man inte pedofil. Försöker man med närmanden eller har ett överdrivet intresse kan det vara mer eller mindre gubbsjuka, men det är inte pedofili. Man reagerar på biologiska sexuella signaler. Det kan väl till och med jag se som hetero kvinna vilka tjejer som har ett sexigt utseende. Jag ser inte min kvinnliga sexualitet som särskilt annorlunda jfrt männens, men killar ser ju barnsliga ut mycket längre än tjejer pga senare pubertet och även ganska långt efter puberteten, så tonårsgrabbar faller bort av en annan anledning.
Att säga att en 13-årig tjej är en ung kvinna fysiskt leder lätt till missförstånd och begreppsförvirring, även om jag förstår vad som egentligen menades. Det är väldigt lätt att bli klassad som gubbsjuk om man uttrycker sig så.