Inlägg från: Pretorian IV |Visa alla inlägg
  • Pretorian IV

Uppgiven fru

Att kolla in andra kvinnor är väl inget märkvärdigt, det gör iallafall jag nästan med automatik.

Däremot verkat din man inte klara av göra det diskret, utan verkligen stirra så att det blir uppenbart, och det borde han kanske bli lite bättre på.

Om du tror att en man enbart ser den kvinna han lever med som sexuellt attraktiv, då är du naiv.

Att kolla in baken på en 16-åring har ingenting med pedofili att göra (såvida hon inte är väldigt sen i sin utveckling och inte kommit in i puberteten ännu)

Ställ upp en 16-åring bredvid en 36-åring och titta på dem bakifrån, och se om det är självklart vilken av dem som är 16.

• Pretorian IV

Det "Anders 386" syftar på är att pedofili inte bestäms av ålder, utan om utvecklingsgrad.

Man kan notera att en ung kvinna är sexuellt attraktiv utan att för den skull vilja ha sex med henne.

Det finns folk som på allvar hävdar att en person är pedofil om den har sex med en person dan innan den fyller 18, men inte dan efter, och det resonemanget är bara tokigt.

• Pretorian IV
    Anonym (Äckligt) skrev 2018-02-02 12:10:33 följande:

Så du tycker inte det finns tillräckligt med gubbar som inte vet vart gränsen går? Är det ok om din man tänder på barn i mellanstadiet? Eller barnens lärare?

Vad är det för fel att tända på lärarna på skolan? De kan ju vara alltifrån 20-65 år...

För övrigt kan man inte bestämma vad man tänder på, precis som att man inte kan bestämma över andra känslor.

Däremot kan man välja hur man beter sig, och du verkar ha lite svårt att förstå skillnaden på tankar och handling.
  • Pretorian IV
    Anonym (Äckligt) skrev 2018-02-02 12:13:07 följande:

Så det är alltså barnens eget fel då? Att de sexualiserar sig själva? Precis som våldtäktsoffer får skylla sig själva om de har kort kjol?

Om man sexualiserar sig själv har man väl ett eget ansvar för att folk tittar på en. Det begriper väl vem som helst.(tydligen inte verkar det som)

Går du naken på stan kommer folk att titta på dig, och gillar du inte det får du klä på dig, istället för att gnälla om att män är svin som tittar.
  • Pretorian IV
    Anonym (Äckligt) skrev 2018-02-02 13:13:56 följande:

Du får snegla på hur många kärringar du vill men låt våra barn vara. Jag har aldrig tyckt att en pojk i sexan är sexig och spanat in hans kön. För mig går gränsen på säkert 20 år.

Anonym (Äckligt) skrev 2018-02-02 12:53:23 följande:

Med tanke på hur många barn som utsätts för sexuella övergrepp...fråga ex Patrik Sjöberg. Förstår inte hur du kan normalisera ditt beteende så?

Vad har det men saken att göra???
  • Pretorian IV
    Afterlife skrev 2018-02-02 13:42:58 följande:

Jag håller med dig i huvudsak. Vad en tittar på har inget med hur man uppför sig att göra. Jag kan också se en ung kille och tänka "oj, han var fin, honom hade jag säkert gillat när jag var i den åldern".

Men jag håller inte med dig om att barn har ett eget ansvar för hur de sexualiserar sig själva. När jag var i 12-13-årsåldern var det modernt med rätt utmanande kläder (korta kjolar, midjan och axlarna bara) och jag kunde alls inte förstå varför äldre män glodde på mig, men jag tyckte det var fruktansvärt obehagligt. Jag tänkte aldrig i banorna om sex i den åldern, iallafall inte i relation till vad jag hade på mig. Den mognaden och insikten kom mycket senare för mig.

Sedan kan man ju titta på olika sätt. Bara för att man ser någon man tycker är attraktiv (eller naken, i ditt exempel) så kan man ju ändå ha självkontrollen att inte dräggelglo liksom. Det är stor skillnad på att "notera" när någon går förbi och att "fånstirra". Håller du inte med?

Har svårt att tänka mig att 13-åringar idag inte har koll på sexbiten, eller vilka signaler man sänder ut, med det digitala utbud som finns.

Jo, självklart är det skillnad på hur man tittar, men skulle någon komma naken mitt på gågatan, så skulle det bli mer än en blick.

Jag skulle utgå ifrån att den kvinnan hade ett behov av att visa upp sig, annars hade hon inte gått omkring naken.

Det beror på sammanhanget. Är jag i en gemensam bastu/omklädningsrum så ställer man sig inte och tittar, för då är man inte naken i syfte att visa upp sig.

Men om någon väljer att visa upp sig i en miljö där man normalt inte gör det, då finns det ju ett syfte med det.
  • Pretorian IV
    Anonym (Äckligt) skrev 2018-02-02 18:57:39 följande:

Alla män är inte som du, det finns de som respekterar tjejer och kvinnor som människor och inte som objekt. Att du som är över 60 kollar in 13 åringar äcklar mig.

Vad folk tänker och vad de säger är två helt olika saker, du är naiv, så enkelt är det.
  • Pretorian IV
    Anonym (Äckligt) skrev 2018-02-03 19:40:01 följande:

Det är väl lika hemskt att tänka saker som att säga dem?

Nej, det är det inte. Om jag tänker att en person är ful, är det inget den person mår dåligt av, om jag däremot talar om att jag tycker det, så lär ju personen ta rätt illa upp.

Men det jag syftade på att många som säger att de minsann inte tycker unga tjejer kan vara sexiga, egentligen visst tycker det, men säger det som är korrekt.

Läpparnas bekännelse alltså.
  • Pretorian IV
    Anonym (Äckligt) skrev 2018-02-03 21:14:10 följande:

Hur mår du själv av att tänka att människor är fula?

Haha....vad menar du? Om någon är ful så noterar jag det, och lägger sen inte mer energi på det.

Menar du att jag skulle må dåligt över andras utseende?
  • Pretorian IV
    Anonym (Semantik) skrev 2018-02-03 22:52:51 följande:

Det kännams som om det är en del begreppsförvirring här i tråden.

Jag skulle för det första vilja säga att en pedofil attraheras av prepubertalitet. Dvs barnsliga drag och outvecklad kropp.

Dras man till en kurvig och bystig tonårstjej som lika gärna kunde vara 22 rent fysiskt (dvs det håller på lite avstånd och så länge man inte börjar prata) är man inte pedofil. Försöker man med närmanden eller har ett överdrivet intresse kan det vara mer eller mindre gubbsjuka, men det är inte pedofili. Man reagerar på biologiska sexuella signaler. Det kan väl till och med jag se som hetero kvinna vilka tjejer som har ett sexigt utseende. Jag ser inte min kvinnliga sexualitet som särskilt annorlunda jfrt männens, men killar ser ju barnsliga ut mycket längre än tjejer pga senare pubertet och även ganska långt efter puberteten, så tonårsgrabbar faller bort av en annan anledning.

Att säga att en 13-årig tjej är en ung kvinna fysiskt leder lätt till missförstånd och begreppsförvirring, även om jag förstår vad som egentligen menades. Det är väldigt lätt att bli klassad som gubbsjuk om man uttrycker sig så.

Bra sammanfattning!
Svar på tråden Uppgiven fru