Inlägg från: Anders 386 |Visa alla inlägg
  • Anders 386

Uppgiven fru

Jag har nog alltid varit lite som TS man, men förhoppningsvis skött det mer diskret. Det är svårt för en kvinna att förstå hur en man fungerar sexuellt. Iaf jag kan ofta kolla in en sexig bakdel utan att ha någon som helst intresse av kvinnan i övrigt. Mina ögon fångar upp sexiga signaler helt utan att fundera vidare på saken. Män tänder på kvinnokroppar på ett generellt sätt som få kvinnor kan förstå. Att blickarna ibland dras till väldigt unga kvinnor har inget med pedofili att göra - en kvinna kan vara sexuellt tilldragande redan vid typ 13-årsåldern, vissa gör ju sin sexuella debut redan då. Pedofiler tänder på barn - inte på unga kvinnor som utvecklat mogna kvinnliga höfter och bröst.

Jag vet inte om jag och TS man är unika??  Jag tror faktiskt att dom flesta män fungerar som oss. Vi tänder på vår partner men reagerar ändå rent instinktivt på en kvinna som är utmanande klädd eller naken. Det betyder inte att vi vill ha sex med kvinnan vi spanar in, det betyder bara att våra sexuella drifter kickar igång, Det är en av orsakerna till att män är så intresserade av porr - vi är inte intresserade av kvinnorna i porren, vi kickar igång hjärnan på att se deras sexiga kroppar. Lite som knark.

Men ok, TS man går nog lite till överdrift - jag tycker man bör dra gränsen vid en snabbtitt av hänsyn till sin partner. Man behöver liksom inte "bevaka" andra kvinnor. Han har lite att lära där...

• Anders 386
    Anonym (Äckligt) skrev 2018-02-02 09:02:00 följande:
    Hur kan du säga att en 13åring är en kvinna? Jag hoppas verkligen att du inte har en egen dotter och spanat på hennes kompisar. Perverst!!
    Vissa 13-åringar är kvinnor ur ett sexuellt perspektiv, vissa är barn några år till. Det är inte åldern som avgör utan den fysiska utvecklingen.
    Övergången från barn till kvinna sker i puberteten och sker vid olika ålder för olika individer. Det går inte att sätta en generell ålder på när ett barn övergår till att bli vuxen. 15-års gränsen är bara en pappersprodukt för att skydda barn från att utnyttjas sexuellt.
    Min partner hade sin sexdebut innan hon han fylla 13 år, det är väldigt tidigt, för tidigt tycker jag, men det var definitivt ingen pedofil hon hade sex med. Hon var väldigt tidigt utvecklad.
    Men såklart respekterar jag att du tycker att det är äckligt. Inte för att jag förstår dig men för att jag respekterar andras känslor.

Det är mycket möjligt att jag har spanat in min dotters 13-åriga kompisar, men jag kommer inte ihåg, det var så länge sen..
  • Anders 386
    Pretorian IV skrev 2018-02-02 10:02:44 följande:

......
    Man kan notera att en ung kvinna är sexuellt attraktiv utan att för den skull vilja ha sex med henne.

..........

Skål Absolut!

Det är två fullständigt olika saker att "spana in" en kvinnas kropp och att vilja ha sex med henne. Ibland finns det en koppling, men i 99,99% av fallen handlar det bara om att betrakta en kropp som ser tilltalande ut. Lite som att beundra vacker natur men det är lite andra känslor som attraheras.
  • Anders 386
    Gryntroll skrev 2018-02-02 09:51:13 följande:

Uäck vad skabbigt!

Det är ju ganska skillnad på att en 13-åring är sexuellt attraktiv för någon som är hyfsat jämnårig och att vara objekt för en vuxen mans blickar...

Misstänker att din fru debuterade sexuellt med någon som var ett par år äldre än henne själv? Eller var det någon som skulle kunna varit hennes eller en kompis pappa?

Han var 15 tror jag.
    Men det är ju samma med killar i den åldern, dom tänder nog på det mesta mellan 13-50 skulle jag tro. Dom sexuella preferenserna är inte så olika i olika åldrar. En utvecklad kvinnokropp är lika intressant för en kille på 13 som en gubbe på 65. (Ok, inte riktigt  - en pubertetsyngling fantiserar säkert mer och är mycket kåtare än en 65-åring, )

Så nu vet du lite mer om hur 90% av alla män fungerar..  Glad

Det finns liksom ingen logik i att en 15-åring skulle tända på en 13-åring men en äldre man skulle inte göra det???? Vi är i grunden män båda två.

Sen är det en helt annan sak att dom flesta ändå helst vill ligga med en någorlunda jämnårig för att det känns bäst helt enkelt. Man är lite mer på samma nivå.
  • Anders 386
    Anonym (Äckligt) skrev 2018-02-02 11:04:18 följande:
    INGEN 13-åring är en kvinna, de är barn trots att de kommit i in puberteten. När 60 åriga gubbar tar sig rätten att sexualisera barn är det vidrigt. Inte konstigt alla kvinnor utsätts för trakasserier.
    Dagens unga kvinnor, även 13-åringar, är VÄLDIGT bra på att sexualisera sig själva. Det har gått lite för långt kan jag tycka. Det är ingen utveckling som jag eftersträvar. Men det är så verkligheten ser ut.

Men det här har inget alls med trakasserier att göra - det är en helt annan fråga. Det handlar om respekt och moral.
  • Anders 386
    Pretorian IV skrev 2018-02-02 13:14:50 följande:
    ...............
    För övrigt kan man inte bestämma vad man tänder på, precis som att man inte kan bestämma över andra känslor.

Däremot kan man välja hur man beter sig, och du verkar ha lite svårt att förstå skillnaden på tankar och handling.
    Det där skriver jag under på till hundra procent.. Skål
  • Anders 386
    Anonym (Idiot) skrev 2018-02-02 13:20:49 följande:
    en 13-åring är ett BARN. Sök hjälp för fan!
    Varför ska jag söka hjälp? Det har aldrig stört mig, Och ingen annan heller om man undantar några här på FL som har lite svårt att att acceptera hur en man fungerar.

Ett barn har inte utvecklade kvinnliga former och ägglossning - då är det en kvinna - en väldigt ung kvinna, men definitivt inte ett barn.

Att det är ett barn i lagens mening är en annan sak, det tycker jag är jättebra eftersom det tyvärr finns vuxna som kan tänka sig att utnyttja unga oerfarna kvinnor och män för sina egna syften.
  • Anders 386
    Anonym (Äckligt) skrev 2018-02-02 12:13:07 följande:
    Så det är alltså barnens eget fel då? Att de sexualiserar sig själva? Precis som våldtäktsoffer får skylla sig själva om de har kort kjol?
    Det är svårt att skuldbelägga någon för fenomenet att unga kvinnor ofta uttrycker sig med sexuella signaler. Det finns i vår kultur och i vårt mode. Det fungerar ju så att mogna sexiga kvinnor är målbilden för väldigt unga flickor idag. Ta en titt på vilka idoler dom har så förstår du. Men det är väl iofs inget stort problem att väldigt unga kvinnor klär sig sexigt, det är helt upp till dom. Jag är varken för eller emot, skiter i vilket.

Men det här har ingenting med våldtäkter att göra, det är en helt annan diskussion.

• Anders 386
    Anonym (Äckligt) skrev 2018-02-02 14:06:34 följande:
    Bara för att man får mens är man väl inte en kvinna? Jag tycker du är riktigt läskig och undrar hur din fru står ut med ditt beteende.
    Ehhh  tror du verkligen jag går omkring o berättar för min fru när jag ser en sexig kvinnokropp??  Skrattande
    Hon står nog ut ganska bra med mitt beteende - jag har varit attraherad av hennes kropp från hon var 13 år ungefär (vi gick på samma skola då men var inte tillsammans.) tills idag när hon är 60. Jag tror hon känner sig väldigt uppskattad faktiskt. Jag har ALDRIG kommenterat andra kvinnors sexuella attribut med henne. Men självklart har hon sett att mina blickar kan dras till nån sexig kvinna - och självklart respekterar jag att hon kollar in en snygg kille nån gång..

Hon vill troligen inte byta ut mig mot någon som inte tänder på kvinnokroppar. Flört

• Anders 386
    Anonym (Äckligt) skrev 2018-02-02 14:12:45 följande:
    En 13åring klär ju sig efter mode, tror knappast de tänker att de ska attrahera gubbar. Kommer man naken på gatan är man nog inte vid sina sinnens fulla bruk, dessutom är det olagligt.
    Afterlife skrev 2018-02-02 14:17:54 följande:
    Jag är inte så säker på att de gör kopplingen mellan sex och hur de klär sig. I den åldern var jag mycket väl medveten om sex och kunde till och med reflektera över hur andra klädde sig utmanande, men då var det fråga om äldre kvinnor och män, inte såna i min egen ålder. Jag var fortfarande barn i huvudet. Säkert har du rätt i att FLER 13-åringar idag är medvetna om vad de utstrålar än på 80-talet när jag var i den åldern, men jag tror inte att alla i den åldern är det. 
    Där kan jag nog hålla med. Jag tror inte heller att alla, både barn och unga kvinnor, förstår att dom sänder ut sexuella signaler. Dom klär sig bara efter förebilder - förebilder som klär sig medvetet sexigt. Men dom inser inte alls vilka krafter som styr en manlig hjärna. Och det är heller inte lätt att förklara sånt för den som inte upplevt det själv. Dessutom är det tabu att diskutera eftersom det offentliga rummet inte tillåter debatter av det slaget.
  • Anders 386
    ALM82 skrev 2018-02-02 14:27:40 följande:

Anders 386 och Pretorian IV:

En flicka som är 13 år, oavsett om hon har bröst och/eller mens, är fortfarande ett barn. Möjligtvis en tonåring i puberteten. 

När jag var 13 så klädde jag mig som mina kompisar klädde sig, det kunde vara magtröjor o.s.v, men jag kan garantera att jag inte gjorde det för att jag trodde att det kunde vara för att 30-åriga "gubbar" skulle kolla in mig! 
    Jag tror inte att 13-åringar idag gör det heller. 

Kollar man som vuxen in 13-åringar för att man tycker att de ser sexiga ut så är man inte normalt funtad. 

Jag kollar inte in en 13-årig pojke bara för att han har fått hår på pungen, man ser ju fortfarande att han är en pojke!!!

Män och kvinnor fungerar helt olika när det gäller sexuell attraktion. Vi attraheras på olika sätt. Bara att t.ex. jämföra porrkonsumtionen. Vi män fungerar så att vi går igång på visuella signaler som en kvinnokropp visar upp.

En kvinna kommer aldrig att förstå, du får nöja dig med att acceptera hur verkligheten faktiskt ser ut.
  • Anders 386
    Anonym (Äckligt) skrev 2018-02-02 18:57:39 följande:
    Alla män är inte som du, det finns de som respekterar tjejer och kvinnor som människor och inte som objekt. Att du som är över 60 kollar in 13 åringar äcklar mig.
    Nu förstår jag inte alls vad du menar. Jag behandlar alltid kvinnor med respekt. Oavsett om dom är vackra eller fula, sexiga eller osexiga, unga eller gamla. 

Du blandar fortfarande ihop det där med beteende och tankar på ett väldigt snurrigt sätt...
Svar på tråden Uppgiven fru