• Anonym (Undrar)

varför känsligt för tjejer att visa fittan?

Tänker jag på ibland.
    Vi män bryr oss inte om någon ser dasen när vi ex. kissar utomhus.
    Men en tjej för det. Varför har det blivit så?

• Svar på tråden varför känsligt för tjejer att visa fittan?
  • Anonym (T)

Ja det kan du grubbla över i din ensamhet.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (T) skrev 2018-01-30 00:01:48 följande:

Ja det kan du grubbla över i din ensamhet.

ja, jag kommer nog aldrig förstå...tycker den är så fin...
  • Anonym (Humörsvängningar)

För det inte är så jävla enkelt. Har du sett vad som händer i vårt samhälle eller? Och vem fan vill överhuvudtaget bli "sedd" när man pissar ute???

Tydligen är det så jävla enkelt för dig att ta ut snoppen och bara tömma din urinblåsa i någon jävla buske! Idiotiskt. Tänk hur jobbigt vi kvinnor har det.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Humörsvängningar) skrev 2018-01-30 00:25:37 följande:

För det inte är så jävla enkelt. Har du sett vad som händer i vårt samhälle eller? Och vem fan vill överhuvudtaget bli "sedd" när man pissar ute???

Tydligen är det så jävla enkelt för dig att ta ut snoppen och bara tömma din urinblåsa i någon jävla buske! Idiotiskt. Tänk hur jobbigt vi kvinnor har det.

Asså, jag gillar bara fitta. e så fina.
    men skulle för guds skull inte tafsa el. göra något knäppt.
  • Anonym (Helena)

Fast man vill verkligen inte se kuken på en främmande man som står och kissar. Händer här i stan varje valborg och nä det är bara skabbigt om mannen är över åtta år.

Kön visar man inte i det offentliga rummet, inte i någon kultur eller tid, just för att det är spännande delar som har med sex att göra. Det blir bara creepy när någon inte fattat uppförandekoden.

Dessutom; om alla flashade allt hela tiden finns inget kvar för fantasin.

Eller ok det finns någon folkgrupp i djungeln som bara har en liten rem runt kuken men då är de väl alla vana och tror inte de möter en galen blottare varje gång de möter grannen.

• Tveksamt

Jag har ännu inte träffat en tjej som tycker det är speciellt känsligt att visa fittan. De vill bara inte göra det för kreti och pleti utan föredrar att göra det i enskildhet med sin partner oftast.

Jag är inte förvånad över att du inte upplevt det så ofta dock TS, du låter som en liten pervogubbe så som du uttrycker dig.

Ett bra argument behöver ingen hög röst. Retar du upp dig på små saker är du väl helt enkelt inte större än så.
  • Anonym (JK)
    Anonym (Undrar) skrev 2018-01-29 22:23:46 följande:

Tänker jag på ibland.

Vi män bryr oss inte om någon ser dasen när vi ex. kissar utomhus.

Men en tjej för det. Varför har det blivit så?

Tecken på att han lever promiskuöst och hon riskerar dessutom att bli våldtagen.
  • Anonym (Emmy)

Jag upplever det snarare som tvärtom, men jag tänker mest på vården. Kvinnor är betydligt mindre känsliga för att göra underlivsundersökningar, för män verkar det vara en mycket större grej. Framförallt sterilisering, det är ju helt sinnessjukt att i så otroligt många förhållanden är det kvinnan som sterilierar sig trots att det är ett så oerhört mycket enklare ingrepp på mannen.

• Anonym (Söt)
    Anonym (Undrar) skrev 2018-01-30 00:35:06 följande:

Asså, jag gillar bara fitta. e så fina.

men skulle för guds skull inte tafsa el. göra något knäppt.

Där har du svaret! Inte fan vill jag att nån random snubbe ska se min fitta när jag kissar å tycka den är fin!

Kan lova dig att det knappt finns en enda tjej som skulle utrycka sig så om en kissande kuk! Creepy!
  • KimLinnefeldt

Jag förstår inte varför en del här blir så upprörda och till och med oförskämda. Det var en enkel fråga. TS anser att män är mindre blyga för sina kön än kvinnor och undrar varför.

Om det nu stämmer så kan det ju bero på att män/pojkar uppfostras att visa snoppen, bejaka snoppen, dra i den offentligt. Den kommenteras på badstranden. Kvinnor/flickor uppfostras att gömma sitt kön, länge har det inte ens haft ett namn. "Där nere". "Framstjärten". Huvva.

Härligt om kvinnor bejakar sina kön, visar dem. Härligt att se sin kvinna ligga på rygg och sära, smeka sig själv.

Svar på tråden varför känsligt för tjejer att visa fittan?