• CFly

    Kan vi inte samarbeta och lyssna?

    Den som på riktigt vill samarbeta med män för att få jämställdhet borde lyssna på denna TED talk. Bara runt nån kvart lång. Men såå bra.

    Nu förstår jag i alla fall varför jag som man blir missförstådd av kvinnor och vi fightas i onödan.





  • Svar på tråden Kan vi inte samarbeta och lyssna?
  • Anonym (Meritokrat)

    Samarbetar redan med 90% män varje dag i mitt arbetsliv. Och det går utmärkt, så länge de är kompetenta.

    Har dock en stackare som beter sig som om han sprungit runt med en sopsäck över skallen i snart ett år och har lika bra verklighetsuppfattning, och då blir jag bara lack.

    Det är sällan man kan skriva upp ett personnamn på listan över projektrisker men här vore det högst motiverat.

  • Anonym (123)

    Tänkte inte mycket av hennes film först, men den var sjukt bra. Ledsamt att hon har behövt stå ut med så mycket skit från radikalfeministerna.

  • CFly
    Anonym (Meritokrat) skrev 2018-01-30 19:09:58 följande:

    Samarbetar redan med 90% män varje dag i mitt arbetsliv. Och det går utmärkt, så länge de är kompetenta.

    Har dock en stackare som beter sig som om han sprungit runt med en sopsäck över skallen i snart ett år och har lika bra verklighetsuppfattning, och då blir jag bara lack.

    Det är sällan man kan skriva upp ett personnamn på listan över projektrisker men här vore det högst motiverat.


    Jättebra du gör det. Förutom han med "sopsäck". :)

    Men jag misstänker du kanske inte offrat 15 min av ditt liv för att se på filmen. Den handlar egentligen mer om män o kvinnor när det kommer till samarbetet mot jämställdhet. 

    Hon tar t.ex. upp hur hon i sitt huvud tillskrev den hon intervjuade saker som han egentligen inte hade sagt. Detta i sin iver att vad som än sas twista till det i någon slags projicering att den hon talade med måste vara antifeminist. 

    Ett exempel hon tog upp.

    En man sa att det finns 2000 kvinnojourer men bara 1 mansjour. Varför kan inte slagna män också få skydd.

    I sitt huvud så tänkte hon direkt. Jaha den mannen vill lägga ner alla 2000 kvinnojourer och ersätta med manliga.

    Men var det verkligen det han sa. När hon kom till insikt i att hon tillskrev meningar till vad som sas i sitt eget huvud i en iver att få honom att se ut som en antifeminist så slog det henne. 

    Han hade ju inte sagt något mer än att män också har ett behov av stöd och skydd. Inget annat. 

    ....

    Detta gjorde mig lite ledsen. Jag har förstått att i det omvända män gjort så mot kvinnor i någon slags härskarteknik. Men,.. jag trodde kvinnor var bättre. Kvinnorna har ju förespråkat god jämställdhet och ville ha bort sånt beteende. Men visade sig att man då gjorde lika själv.


    Det förklarar varför jag i så många situationer när jag ville ta upp ett mansproblem blev motarbetad... inte så konstigt om nu den jag pratar med lägger till saker i sitt eget huvud och försöker projicera mig som en antifeminist bara för att jag diskuterar ett problem och inte lyssnar på riktigt vad som sägs.

    Nä lyssna på hennes föreläsning. Sjukt bra och tänkvärd.

    Så när ska män och kvinnor lyssna på varandra utan att tillskriva det som sägs mer mening än vad som egentligen sägs???

  • poppa01

    varför ska vi sammarbeta med feminister när feminister påstår att alla vita män är onda? skaffa bättre människosyn istället så kan vi sammarbeta. 

Svar på tråden Kan vi inte samarbeta och lyssna?