Inlägg från: Anonym (är du kär?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (är du kär?)

Är du kär i din partner?

Frågan lyder är du kär i din partner? Känner du fortfarande som du gjorde när ni träffades, förälskad, pirret i magen lite allmänt knäsvag eller har det mattats ut från nyförälskelsefasen?

Att vara kär är inte det samma som att älska sin partner (enligt mig). Jag kan känna att jag älskar min man, är hans stöttepelare i livet, jag känner saknaden efter honom, tänker på honom när vi är ifrån varandra, vill tillbringa tid ihop osv, Men inte att jag blir alldeles knäsvag, fnittrig och upprymd när jag ser honom. 
    Vi har levt ihop i snart 13 år.

• Svar på tråden Är du kär i din partner?
  • Anonym (är du kär?)
    Anonym (?) skrev 2018-01-31 07:48:09 följande:

Är det så realistiskt att vara sådär pirrigt nykär efter flera år tillsammans då? Av samtliga längre relationer jag har haft har dem känslorna avtagit efter ett tag. Det betyder dock inte att det inte funnits kärlek.

Precis så jag också tänk, det är väl normalt att kär-perioden avtar. Men han älskar på ett annat sätt idag, man ger av hela sig själv och byggt upp ett helt liv tillsammans. Man har tilliten, omtanken och lusten för varandra men inte det där nykära irret,
  • Anonym (är du kär?)
    SilverEmma skrev 2018-01-31 07:54:38 följande:

Efter snart 10 år tillsammans så är kärleken så mycket djupare och tryggare, vilket jag älskar. Men det kommer fortfarande tillfällen flera gånger i veckan då jag tittar på min man och blir alldeles pirrig i magen och lite extra kär. 

Men menar du att du ibland får känslan som när ni träffades, pirriga nykära. Eller mer att du kan se på din man och känna dig varm inombords och tänka att du älskar honom. 
Svar på tråden Är du kär i din partner?