• SilverEmma

Är du kär i din partner?

Efter snart 10 år tillsammans så är kärleken så mycket djupare och tryggare, vilket jag älskar. Men det kommer fortfarande tillfällen flera gånger i veckan då jag tittar på min man och blir alldeles pirrig i magen och lite extra kär. 

• SilverEmma
    Anonym (är du kär?) skrev 2018-01-31 08:17:25 följande:
    Men menar du att du ibland får känslan som när ni träffades, pirriga nykära. Eller mer att du kan se på din man och känna dig varm inombords och tänka att du älskar honom. 
    Jag får känslan av att vara nyförälskad ibland. Pirr i magen, lite knäsvag, en överväldigande känsla av att han som är så fantastisk vill ha just mig. 
  • SilverEmma
    plättarmedsylt skrev 2018-01-31 08:56:07 följande:
    Åh, vad härligt det låter och vad fint sagt av dig :) Ville bara säga det. Jag är för övrigt själv väldigt kär i min partner, så jag kan relatera.
    Det är hemskt mysigt faktiskt! Trodde aldrig att jag (som tidigare snittat 2 års-förhållanden innan jag tröttnat) skulle kunna känna så för någon efter så pass lång tid och två barn.Den där känslan av att man inte kan låta bli varandra, rör varandra så fort man får chansen, en smekning längs med ryggen när man passerar, somnar intill varandra och alltid med fysisk kontakt, visar uppskattning i vardagen, gör småsaker för den andra bara för att man vet att partnern blir glad. Maken påstår att han känner likadant, han beter sig som det så jag litar faktiskt på det. Flört Vi har haft tur.
  • SilverEmma
    plättarmedsylt skrev 2018-01-31 09:45:55 följande:
    Det låter ju som en dröm! :) Jag och min partner har det så också, men vi har bara varit tillsammans i ett år och har inga barn. Trodde inte heller man kunde känna så för någon man fått barn med. Hade en relation på 16 år innan och efter att vi fick barn så dog känslorna bara ut. Ja, ni är verkligen lyckligt lottade! :)
    Jag tror att det var bra för oss att få barn tidigt, jag blev gravid av misstag efter bara 3 månader och sen har vi 13 månader mellan barnen. Vi var fortfarande lite nyförälskade när barnen var små och med tanke på hur jobbiga småbarnsåren kan vara så var det otroligt skönt att ha den känslan att falla tillbaka på efter en jobbig dag. Han var egentligen bara en rebound för mig men jag föll hals över huvud och när jag väl blev gravid så bestämde vi oss för att satsa till 100%. Sen tror jag också att vi har min mamma att tacka för en del...hon har alltid tagit barnen regelbundet så att vi har kunnat fokusera på oss och vårt förhållande ibland, och det gör hon fortfarande nu när ungarna är snart 8 och 9. Vi ser till att dejta, mysa, prata och verkligen ta tid för varandra. Min mamma har gjort mycket av det möjligt.
  • SilverEmma
    meicc skrev 2018-01-31 10:31:45 följande:
    Så känner jag med. Och att han är den snyggaste jag vet :D

Gifta i 12 år.
    Min man var egentligen inte min typ från början, men idag tycker jag att han är vrålsnygg. Flört
Svar på tråden Är du kär i din partner?