• Sebbe

Tjuvtesta för att överraska partner?

Hej!

Nu utgår jag från att det mest är kvinnor som hänger här.

En grej som jag sörjer lite med att vi åkte på en ivf resa är en detalj i sammanhanget men ändå: att få berätta för min sambo att JAG ÄR GRAVID! . Visa testet, filma hans reaktion för att kunna visa familj osv...

nu när det blev ivf blir det ju svårare.... men jag skulle ju kunna tjuvtesta för att kunna överasska ändå?!

Hur resonerar/ har ni resonerat?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tjuvtesta för att överraska partner?
  • zuces
    Anonym (liknande) skrev 2018-02-04 19:41:50 följande:

Vi har inte samma men liknande situation här hemma

Jag är gravid men inget syns på kissprov och inget syns på ultraljud så kan inte heller visa några bilder eller pinnar någonstans

Trist men vad ska man göra?

Det viktigaste är att barnet kommer

Aha! Hur vet du att du är gravid om det inte syns? :o vilken vecka?
  • Anonym (liknande)
    zuces skrev 2018-02-04 20:27:46 följande:
    Aha! Hur vet du att du är gravid om det inte syns? :o vilken vecka?
    Magen står ut (Numera)

innan dess fick vi hålla koll på alla andra symtom och de är mååånga
    men sen har jag varit gravid tio gånger innan och vi håller tillsammans koll på äl (extremt regelbunden) och mens (extremt regelbunden) så vi kan ju det där

inne i vecka 19
  • zuces
    Anonym (liknande) skrev 2018-02-04 20:31:53 följande:

Magen står ut (Numera)

innan dess fick vi hålla koll på alla andra symtom och de är mååånga

men sen har jag varit gravid tio gånger innan och vi håller tillsammans koll på äl (extremt regelbunden) och mens (extremt regelbunden) så vi kan ju det där

inne i vecka 19

Oj vad konstigt! Syns det inte på ultraljud heller menar du?
  • Anonym (liknande)
    zuces skrev 2018-02-04 21:16:16 följande:
    Oj vad konstigt! Syns det inte på ultraljud heller menar du?
    jag fick
    vul 7+3
    sen ul 13+2 och direkt efter vul (samma dag)

han som gjorde vul 7+3 han letade så grundligt och noga och sa nej tyvärr jag hittar inget

så då gick jag hem och var ledsen , jaha det blev inget, trist men bara att gå hem och köra på nytt

men han ville inte boka någon ny tid lite senare, jag vet ju att det inte alltid syns på alla så tidigt.
    Förutom det så är jag mycket nöjd med honom.

Sist jag var hos den förste sa han och så tittar du på skärmen-alltså den skärmen var bara gråa prickar-inget annat och han babblade på -ser du nu här är det och det och bla bla och jag såg inget svart , bara som när man söker tv-kanal och han ritade med pilen och så ser du här.pilen och strecken han ritade syntes ju på skärmen så han hade ju inte glömt att koppla in den

men symtomen försvann inte, istället förstärktes de allt mer och mer för var vecka som gick och tänkte "är jag dum i huvet eller vad"
    Kroppen ger ALLA symtom och vi pratar inte bara 1-2 utan massa på graviditet

Så några veckor senare gick jag till någon annan och tänkte att nu är den så pass stor så nu måste man ju kunna se.
    Jag trodde att jag skulle bli lika vänligt och proffsigt bemött som av den förste.
    Vilken idiot jag träffade där.
    Otrevlig, petade lite snabbt utanpå magen och gnällde äh jag vet inte du kanske har en bakåtlutande livmoder-äh vi går in till doktorn så får hon titta.
    och där sitter en ung tjej som tittar EN minut och säger nej där är inget
    vecka 13+2

jag var ju gråtfärdig och tänkte jaha då blev det inget-eftersom hon inte såg något via vul så var det antagligen en sådan som återbildats-jag får väl vänta på nästa äl då.

jag intalade mig varje dag att jag är inte gravid, jag inbillar mig symtomen, snart kommer de försvinna

men inte fan försvinner de inte

istället ökar de ännu mer

och NU kan jag känna rörelser i magen
    första gången trodde jag att jag inbillade mig men det känns mer och mer och jag har i flera år mätt magen, brösten och vägt mig.
    enligt min vikt idag är min midja för stor
    enligt min midja idag är min vikt för låg-jag borde enligt midjemåttet väga MINST 10 kg till

nu kan man se magen sticka ut-den kom plötsligt .
    v 16+0 kunde bara jag och sambon ana den sen plötsligt på två veckor bara växte den otroligt mycket

Jag har letat igenom internet och det är extremt ovanligt men det händer att barn inte syns på ultraljud
  • Linsi

Vi kommer att testa ihop. Min sambo är iväg med jobbet denna vecka och vi har testdag på lördag.
    Vi har pratat om det och det är klart att han vill vara med på detta också. 
    Han har tagit alla sprutor på mig, varit med på ultraljud för att kolla tillväxten av blåsor, på ägguttaget och återinförandet. Då gör vi även det sista avgörande testet också tillsammans. Men det är vi det :)
    Förstår att det är frestande att vilja testa själv, men som sagt besvikelsen att se ett minus själv, och sedan behöva berätta om det, det vill jag inte.

Du som undrade som du behövde ha mannen med dig in på toa: Det är ju bara kissa på stickan och sedan vänta tillsammans - han behöver ju inte se på just under det momentet.... Där vill inte jag ha min sambo heller.

• Anonym (Preggo)

Jag valde att testa själv några dagar innan testdag. Inte för att överraska mannen utan för att jag helt enkelt kände att jag behövde få göra det själv och smälta det eventuella negativa resultatet själv först. Men det var positivt så det behövdes inte! Hela skaffa barn och ivf-karusellen var väldigt påfrestande psykiskt för mig så mannen tog inte alls illa upp.

• Anonym (lk)
    Anonym (liknande) skrev 2018-02-04 21:49:21 följande:
    jag fick
    vul 7+3
    sen ul 13+2 och direkt efter vul (samma dag)

han som gjorde vul 7+3 han letade så grundligt och noga och sa nej tyvärr jag hittar inget

så då gick jag hem och var ledsen , jaha det blev inget, trist men bara att gå hem och köra på nytt

men han ville inte boka någon ny tid lite senare, jag vet ju att det inte alltid syns på alla så tidigt.
    Förutom det så är jag mycket nöjd med honom.

Sist jag var hos den förste sa han och så tittar du på skärmen-alltså den skärmen var bara gråa prickar-inget annat och han babblade på -ser du nu här är det och det och bla bla och jag såg inget svart , bara som när man söker tv-kanal och han ritade med pilen och så ser du här.pilen och strecken han ritade syntes ju på skärmen så han hade ju inte glömt att koppla in den

men symtomen försvann inte, istället förstärktes de allt mer och mer för var vecka som gick och tänkte "är jag dum i huvet eller vad"
    Kroppen ger ALLA symtom och vi pratar inte bara 1-2 utan massa på graviditet

Så några veckor senare gick jag till någon annan och tänkte att nu är den så pass stor så nu måste man ju kunna se.
    Jag trodde att jag skulle bli lika vänligt och proffsigt bemött som av den förste.
    Vilken idiot jag träffade där.
    Otrevlig, petade lite snabbt utanpå magen och gnällde äh jag vet inte du kanske har en bakåtlutande livmoder-äh vi går in till doktorn så får hon titta.
    och där sitter en ung tjej som tittar EN minut och säger nej där är inget
    vecka 13+2

jag var ju gråtfärdig och tänkte jaha då blev det inget-eftersom hon inte såg något via vul så var det antagligen en sådan som återbildats-jag får väl vänta på nästa äl då.

jag intalade mig varje dag att jag är inte gravid, jag inbillar mig symtomen, snart kommer de försvinna

men inte fan försvinner de inte

istället ökar de ännu mer

och NU kan jag känna rörelser i magen
    första gången trodde jag att jag inbillade mig men det känns mer och mer och jag har i flera år mätt magen, brösten och vägt mig.
    enligt min vikt idag är min midja för stor
    enligt min midja idag är min vikt för låg-jag borde enligt midjemåttet väga MINST 10 kg till

nu kan man se magen sticka ut-den kom plötsligt .
    v 16+0 kunde bara jag och sambon ana den sen plötsligt på två veckor bara växte den otroligt mycket

Jag har letat igenom internet och det är extremt ovanligt men det händer att barn inte syns på ultraljud
    Men hur kan du veta veckorna om det inte syntes? Du kan ju be dem att ta ett blodprov för att se om du är gravid.
  • Anonym (liknande)
    Anonym (lk) skrev 2018-02-06 11:48:09 följande:

Men hur kan du veta veckorna om det inte syntes? Du kan ju be dem att ta ett blodprov för att se om du är gravid.

Jag vet hur lång min cykel är och när jag hade mens och ÄL.

Vi har räknat själva i almanackan och även fyllt i graviditetsuträknare på olika hemsidor som babyhjälp och familjeliv.

Jag frågade de två olika men ingen ville ge mig blodprov. Jag blev förvånad och tjatade även men de vägrade ge sig.
  • Anonym (liknande)

Sen gjorde vi också så här;

Innan magen syntes var vi ju osäkra så han satt och läste vilka symtom man ska ha i smyg utan att berätta för mig.

Först efter att jag gått runt och gnällt en vecka berättade han att du har exakt det du ska ha på exakt rätt tidpunkt.

Det gjorde vi för att jag inte själv skulle framkalla symtom och på så sätt bli lurad. Men nu syns magen

• Anonym (liknande)

En gång i veckan läste han upp förra veckans symtom

• Anonym (Konstig)
    Anonym (liknande) skrev 2018-02-06 12:24:21 följande:

En gång i veckan läste han upp förra veckans symtom

Tycker du och din man verkar lite konstiga om jag ska va ärlig. Man kan väl inte bara ta för givet att man är gravid om alla läkare säger annorlunda? Tänk så har du något annat som växer i din mage? Tumör mm. Stå på dig om du verkligen tror att du är gravid så att du kan va säker. För att va gravid med en osynlig bebis har jag aldrig hört talad om...
  • Anonym (lite salt)
    Anonym (liknande) skrev 2018-02-04 19:41:50 följande:

Vi har inte samma men liknande situation här hemma

Jag är gravid men inget syns på kissprov och inget syns på ultraljud så kan inte heller visa några bilder eller pinnar någonstans

Trist men vad ska man göra?

Det viktigaste är att barnet kommer

Du vet att man kan vara skengravid? Om du börjat få mage skulle jag kontakta en läkare så att det inte är tex svulst eller liknande som växer. Om du är gravid borde det självklart synas på ett vanligt graviditetstest i v19, förutom UL. Att varken UL eller test visar graviditet är en tydlig signal om att du inte är gravid.
  • Anonym (liknande)
    Anonym (Konstig) skrev 2018-02-06 12:35:34 följande:

Tycker du och din man verkar lite konstiga om jag ska va ärlig. Man kan väl inte bara ta för givet att man är gravid om alla läkare säger annorlunda? Tänk så har du något annat som växer i din mage? Tumör mm. Stå på dig om du verkligen tror att du är gravid så att du kan va säker. För att va gravid med en osynlig bebis har jag aldrig hört talad om...

Vi ska begära nytt ultraljud när magen blir större för vi tänker att då måste de ju göra något.

Det är inte så att jag har ett eller två symtom utan mååånga.

Sen har jag dessutom varit gravid flera gånger tidigare
Svar på tråden Tjuvtesta för att överraska partner?