Dubbla missfall - Läs och svara gärna.
Hejsan.
Jag och min sambo har försökt få barn nu under en tid. Hon är 23 år gammal, fullt frisk, normalbyggd, tränat handboll i elitnivå etc etc. Äter inga mediciner, har inga sjukdomar osv.
Jag (?pappan?) är 29 år gammal snart, är även jag fullt frisk osv.
Att bli gravida skulle jag inte vilja säga att vi har svårt för. Vi har inget att jämföra med direkt, men för nästan exakt ett år sedan blev hon gravid för första gången. Allt verkade vara frid och fröjd tills V.13, och då åkte vi in på ett tidigt UL pga blödningar. Visade sig att fostret var dött sedan V.8-9. Att få ut fostret med hjälp av Cytotec var komplicerat förra gången. Det som skulle komma ut kom två dagar efter.
Nu ett år senare har hon varit gravid några veckor igen, och för drygt en vecka sedan så fick hon blödningar ... igen ;-( Vi åkte in, och det hela spelades upp i repris. Gravid i V.12 och förlorat foster sedan V.7-8 någon gång. I föregår fick hon de första tabletterna och idag skulle det ut. Men det går verkligen inte ... Kroppen hennes stretar emot, så i detta nu blev hon inlagd för ett sista försök med Cytotec (13 st totalt). Går det inte så (vilket är högst sannolikt), så blir det skrapning i morgon bitti.
? Hur vanligt är det med två missfall i rad? Vår underbara läkare som fö. var enormt bra, sa att det inte fanns några konkreta siffror på det, men man tror att det är 50% risk för MF innan V.12. Så enligt henne är det troligen två tråkiga slumpar.
? Minskar chanserna för att återigen bli gravid efter en skrapning?
Långt inlägg ... förlåt. Oroligt par som verkligen, verkligen vill ha ett barn <3