Inlägg från: veronicaalice |Visa alla inlägg
  • veronicaalice

Kläder krymper

Alla våra kläder krymper både på längden o bredden. 

Nyköpta byxor kan sitta bra och vara lagom långa sen tvättar vi dom i endast 30 grader med parfymfritt tvättmedel o sköljmedel. Då krymper de jättemycket. 

Jag har aldrig varit med om detta och jag har tvättat kläder i många olika maskiner i snart 20 år. 

Vi har inte gått upp i vikt. Vi får köpa nya kläder till dottern eftersom dom blir för korta tex efter en tvätt. Trist. 

Vi har provat köpa en ny tvättmaskin och använda flytande parfymfritt tvättmedel. Och provat dosera mindre.

Vi drar ut kläderna efter tvätten också. 

Tvättar vi på för låga grader. Kan man göra det? Jag tänker att ju lägre desto mindre krymper de?!

• Svar på tråden Kläder krymper
  • veronicaalice

Vi hänger kläderna på en torkställning och har oftast den i vardagsrummet. I vardagsrummet har vi en kamin som vi eldar i då o då ifall de har nån betydelse. 

• veronicaalice

Att bomull krymper de vet jag. Men kläderna ska väl inte få en storlek mindre efter en tvätt och bli för korta. 

Jag har som sagt tvättat bomullskläder i snart 20 år och aldrig vart med om detta. 

• veronicaalice

Vi måste också köpa nya lakan för de har krympt så de går inte att vika fast de under madrassen nå mer. 

Svar på tråden Kläder krymper