Anonym (-) skrev 2018-02-04 21:06:37 följande:
Proverna är "bra"
i deras bok där varje människa beskrivs som stöpt i samma form är upp till 2,5 normalt
Jag är rent slut då och när jag ligger på 1,6-1,8 först DÅ känner jag mig som en människa
Jävligt trött på läkare som vägrar se utanför boxen
Spännande att läsa dina inlägg. Nu är jag inte trött efter just måltider, men allmäntillståndet är försämrat, då jag är tröttare över lag. Jag är lojare på mornarna och vaknar alltid trött numera. Har sämre initiativlust mm. Enligt min läkare är mina provsvar bra och han skriver i journalen därför att patienten mår bra. Hur jag egentligen mår tas ingen hänsyn till. Jag har tappat i dagsenergi och är väl nere på hälften mot innan barnen. Det som inte hinns med på förmiddagen blir inte gjort typ.
Jag har kollat tillbaks i journalen och låg på tsh 1,1 när jag sjukskrevs p g a en tuff tid med bl a ny graviditet mm. Det jag senare läst var att jag hade d-vitamin utanför referensintervallet, men det ignorerades.
Sedan fick jag en cancerknöl på sköldkörteln, så halva togs bort. När knölen upptäcktes låg jag på tsh 1,3. En månad efter halva togs bort låg jag på 4,4 och mådde helt kajko.
I mars förra året mättes det igen till 1,7. Sedan har det börjat stiga till över 2 och senast i oktober låg det på 2,8 när jag sökte för träningsvärk i benen som aldrig gick över på typ 3 månader. Jag fick då Calshiew igen då mitt kalk och d-vitamin svajar. Sedan dess har jag blivit tröttare igen och börjat fundera på om mitt tsh borde ligga neråt 1,8 igen för att må bra. Så spännande att läsa andras historier.