Inlägg från: Dahlia02 |Visa alla inlägg
  • Dahlia02

Sova som gravid

Jag har sovit på sidan i hela mitt liv haha. Så för mig är det inget konstigt. Vet inte vad för tips man kan ge :S

• Dahlia02

Vissa tycker att det är skönt för höfterna att ha en kudde mellan knäna men själv märker jag ingen skillnad. Du kan ju prova det i alla fall?

• Dahlia02
    Moorii skrev 2018-02-07 18:56:40 följande:

Jag förstår inte hur ni väljer att inte ligga på rygg? Jag rullar över på rygg så fort jag somnat, gjorde jag hela förra graviditeten. Nu kände inte jag obehagskänslor av att sova på rygg, men ändå. Blir ju orolig när det sägs vara farligt :/

Jag har helt enkelt aldrig sovit på rygg i mitt liv och enligt min sambo rullar jag inte åt något håll i sömnen förutom åt andra sida kanske. Kan inte ens tänka mig hur jobbigt det skulle vara att ligga på rygg, kan knappt få luft när jag gör det! Sidan är skönast för mig och då har jag ändå en enorm mage haha. Hur som helst tror jag verkligen inte att du behöver vara orolig! Skulle det vara så farligt så skulld man varnat för det. Och hallå, man kan ju inte tvinga folk att sova på ett visst sätt. För många är det ju omöjligt att ändra sovställning när man alltid haft samma!
Svar på tråden Sova som gravid