Kolloidalt silver till hund, erfarenhet?
Hej!
Finns det någon här som har provat kolloidalt silver till hund? Vilken anledning? Bra eller dåligt?
Hej!
Finns det någon här som har provat kolloidalt silver till hund? Vilken anledning? Bra eller dåligt?
Vad är det du inte gillar med elimineringsdiet? Det är enkelt och smärtfritt och ger oftast hyfsat snabba resultat som hunden sedan kan leva med resten av livet. Du kan till och med inleda den själv genom att gå tillbaka till en basdiet som bara innehåller ett visst sorts protein. Hjälper det inte, går du över till ett annat sorts protein.
Varför skulle allergiutredningen inte vara gynnsam? Vad skulle vara problemet med den?
Att försöka dämpa symptomen utan att veta var de kommer ifrån grundar ju verkligen för mycket värre skador i framtiden.
Sedan kan man givetvis försöka lindra klådan, men att blanda in kontroversiella läkemedel som inte konstaterats vara harmlösa är bara att be om mer problem.
Rådgör med din veterinär i så fall, och fråga om denne tror att det kan komma att påverka annan behandling.
Allergi på hund är hemskt och frustrerande och ibland tar det tid, Det betyder inte att man ska gå förbi veterinärens råd. Tvärt om är du enligt lag tvungen att tillhandahålla din hund veterinärvård.
Vad är det du inte gillar med elimineringsdiet? Det är enkelt och smärtfritt och ger oftast hyfsat snabba resultat som hunden sedan kan leva med resten av livet. Du kan till och med inleda den själv genom att gå tillbaka till en basdiet som bara innehåller ett visst sorts protein. Hjälper det inte, går du över till ett annat sorts protein.
Varför skulle allergiutredningen inte vara gynnsam? Vad skulle vara problemet med den?
Att försöka dämpa symptomen utan att veta var de kommer ifrån grundar ju verkligen för mycket värre skador i framtiden.
Sedan kan man givetvis försöka lindra klådan, men att blanda in kontroversiella läkemedel som inte konstaterats vara harmlösa är bara att be om mer problem.
Rådgör med din veterinär i så fall, och fråga om denne tror att det kan komma att påverka annan behandling.
Allergi på hund är hemskt och frustrerande och ibland tar det tid, Det betyder inte att man ska gå förbi veterinärens råd. Tvärt om är du enligt lag tvungen att tillhandahålla din hund veterinärvård.
Ingen veterinär så långt ögat kan nå åtminstone i den här delen av världen hade kunnat hjälpa mig och honom med hans magproblem han har haft utan där har krävts ihärdighet av mig och skaffa egen kunskap. Veterinärer har dömt ut honom otaligt med gånger och troligen hade han inte levt vid det här laget om jag hade lyssnat på dem.
Ja fast nu är det ju så att jag har varit i kontakt med veterinär och det enda de kan erbjuda är antibiotika INVÄRTES i minst 8 veckor för att kanske bli av med hans besvär. En allergiutredning är inte alltid särskilt gynnsam vad jag förstått och det är inte alls säkert att man kan komma till botten med vad som orsakar problemen. Oftast gör man ju en eliminationsdiet i X antal veckor för att kunna utesluta och sedan provar igen för att kunna fastställa roten till problemet. Det är inget som jag heller tycker är särskilt bra och vill därför prova något som kan hjälpa utvärtes först. Jag har ingen lust att hela mag och tarmsystemet ska slås ut på honom av en sådan dunderkur. Som de dessutom inte ens vet kommer att ha effekt. Jag har letat flertalet andra möjligheter och KS var just en sådan, som åtminstone en del andra verkar ha god erfarenhet utav. Utvärtes kan tilläggas igen för att vara extra tydlig.
Ingen veterinär så långt ögat kan nå åtminstone i den här delen av världen hade kunnat hjälpa mig och honom med hans magproblem han har haft utan där har krävts ihärdighet av mig och skaffa egen kunskap. Veterinärer har dömt ut honom otaligt med gånger och troligen hade han inte levt vid det här laget om jag hade lyssnat på dem.
Hela den här tråden kunde lika gärna ha handlat om en religion (vilken som). För det finns vuxna människor som på fullt allvar tror att det sitter en skäggig farbror uppe i himlen och styr deras liv för det har dom läst i en bok eller liknande.
Samma sak med KS. Precis som med religioner är det vaneförställningar (sinnessjuka) som får anhängarna att tro på underverk och mirakel.
Att silver är bakteriedödande är inget nytt eller konstigt för den delen. Det som är så sjukt med KS är att silvret är så utspätt så det knappt finns något kvar. Fiffel och båg eller hur? Men också en jävla tur eftersom silver är giftigt.
Läs åter igen vad Livsmedelsverket skriver era !@#¤$ foliehattar!