• Anonym (S)

Onormal ångest inför arbetsintervju

Blir fan galen på mig själv! Spelar ingen roll hur många intervjuer eller hur förberedd jag är. Jag får onormal ångest VARENDA GÅNG. Ska jag på intervju i slutet av veckan så är hela veckan förstörd pga ångesten. Jag bygger upp oros tankar och blir illamående och får yrsel. De enklaste frågorna blir det blackout i huvudet och vet inte ens hur jag ska formulera mig. Varför blir det såhär? Är det någon som känner igen sig i detta? Har ni några tips. Söka hjälp?

• Svar på tråden Onormal ångest inför arbetsintervju
  • Anonym (S)
    Meriall skrev 2018-02-08 09:59:37 följande:

Vad är du orolig för? Hur går orostankarna?

Hela orosprocessen börjar på morgonen, ?hur ska jag se ut,(fast jag lagt fram kläder) vad ska jag äta för frukost eftersom jag mår illa, hur många bussar måste jag pricka in tidigare för att komma i tid, bussen kan ju vara sen? Kanske kommer för tidigt, tänk om jag inte hittar dit fast jag kollat upp adressen, tänk om jag inte klickar med intervjuaren och det värsta att Inte få naturligt flow på snacket, få blackouts på enklaste frågorna för stresssn inombords är för stor. Jag hatar att sälja in mig själv över allt annat. Oftast har det alltid gått bra men ändå följer ångesten med varanena gång! Får panik på detta!
  • Anonym (S)
    MsM84 skrev 2018-02-08 10:45:59 följande:

Innan en intervju brukar jag träna på troliga frågor så att jag är så förberedd som möjligt. Det gör mig mycket lugnare att veta att jag har svar. Har du försökt det?

Jaaaa jag över typ in alla frågor som finns, men ändå är jag orolig att de ska ta någon fråga jag inte har svar eller kan formulera mig kring. Att aldrig veta hur de har tänkt att formlera en fråga. Jag skulle behöva skriftlig intervju då man kan sitta i lugn och ro och tänka igenom sina svar. Blir så stressad när de sitter och tittar på en och vill ha svar direkt.
Svar på tråden Onormal ångest inför arbetsintervju